• Livsglädjen

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

Vi välkomnar alla intresserade till vår tråd, men främst alla föräldrar som har fått barn extremt mycket tidigare än beräknat förlossningsdatum!

Både nyblivna föräldrar och vi/de som har lite äldre barn är välkomna!

Här har vi en födelsedagstråd för våra älskade premisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m48308318.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-11 23:03
    Här är länken till vår lite mer uppdaterade födelsedagstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m50273766.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-04 19:08
    Har någon här missat att Emmy K samlar in fotavtryck? Hon sitter i styrelsen för flera prematurföreningar i Sverige och hon/de har en fin idé om en "prematuravtryckstavla".

Jag citerar henne:

Jag fick en idé om att samla in fotavtryck (eller handavtryck) från våra prematurbarn och vill göra en jättestor tavla av alla dessa avtryck som sedan kan avtäckas på Prematurdagen den 11 november.
    Om ni skulle kunna skanna och mejla mig era älsklingars fotavtryck (eller handavtryck) så vore det väldigt uppskattat.
    Mail: info@pytteliten.net
    När ni skannar får ni gärna ställa in det till 300 dpi.
    Mejla mig samtidigt barnets namn, födelsevecka, datum, (ev. dödsdatum), vikt och längd. Jag vill också veta längden på foten/handen i mm så att det blir rätt i utskriften.
    Om ni skall på Baby Barn mässan i Gbg 15-17 april så står jag där för Pytteliten.net. Om ni tar med fotavtrycken så kan jag skanna på plats.
  • Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
  • liji77

Vi låg på Huddinge, men det var över 4 år sedan. Så mkt har förändrats.

• liji77

Tänkte bara ge en uppdatering om hur det går med sonen. Sedan ca 1,5 månad så har vi lagt om kosten, tagit bort ris, potatis och pasta. Minskat ned på mjölk och bröd. Tagit bort kakor och saft. Sonen får även omega 3. Det har sakta skett en förändring. Speciellt på kvällen så märks det att myrorna i benen försvunnit. Han får ett ryck på em, men i det stora hela så är han mindre hyperaktiv nu. Det känns toppen!

• gt98mbj

Härligt. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll.
    Här ska vi boka tid på sjukhuset för att testa att ta bort syrgasen :)

• wockatz

gt98mbj: va, är det sant?! Vad härligt för w och er! :) håller tummarna och tårna!

• mina12
    Baby Doll skrev 2012-10-10 14:07:53 följande:
    I vilken vecka ska dem vara födda för att vara extremt prematura?
    Innan vecka 27 har jag för mig...
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17