• Anelan

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Ecorelle skrev 2010-01-29 21:22:07 följande:
    Kul när folk börjar fråga lite, här är det nästan pinsamt! Folk tittar förväntansfullt på mig och frågar när det är dags? Och när jag säger juli så ser de chockade och besvikna ut, och då måste jag bara säga att det är två därinne, för jag känner mig så himla stor redan, .
    Men vad mys att folk frågar och undrar! Med två små livliga krabater där innen är det ju inte konstigt att gissningarna och förväntningarna bir smått pinsamma {#lang_emotions_laughing} Det behövs ju extra plats så det är ju liksom en "tvårummare" som din mage ska förvandlas till, åh vad mys. Tänk vad mycket bus de kan ha därinne!!
  • Anelan
    Goodhope skrev 2010-01-29 19:51:25 följande:
    Ja, jätteskönt var det. Jättegullig bm tog hand om mig. Allt gick bra. Tack ni som skickat lycka till hälsningar. Nu har jag dessutom världens gulligaste dvd med mitt ul =) Kunde inte låta bli. Grymt.
    Vad skönt att allt gick bra och att du fick ett fint bemötande! Lite avis blir jag allt på dvd du skriver om..det låter fantastiskt mysigt att ha en sådan i sin ägo :)
  • Anelan

Gersemi: Vad skönt att det inte var en närastående förlossning. Vad innebär det att livmoderhalsen krymt? Jag hoppas att du slipper sammandragningar framöver!

Namera: Vilket fint foto på en fin mage! Visst går tiden snabbt ibland...märkligt egentligen då den vid andra tillfälllen nästintill står stilla :) Jag hoppas att du kan njuta riktigt mycket av den fina magen och att vara i vecka 16!

• Anelan

Jag hoppas att alla ni som går och längtar och väntar efter att få känna buffar och rörelser från era små pyren får eran önskan uppfylld inom en snar framtid. Håller tummarna för att det blir liv i luckan hos er sanrt!

Scapula och Bumbi84 Jag hoppas att kvällen går snabbt för er och att ni får en riktigt mysig upplevelse på era RUL imorgon!!

Mifuna
    Usch, det låter inge vidare... Ett tips mot svamp är olivolja. Jag får väldigt lätt svamp i vanliga fall och nu under graviditeten blir det ju inte bättre... Fick tips av BM att tvätta med olivolja och det fungerar faktiskt! I många år har jag provat både receptfria och receptbelagda medel, inget av dem har fungerat lika bra som olivolja har gjort nu.

Fru Landström Jag köpte min babysounds på www.babysounds.se/ (379kr inl frakt) Det är förvisso inte en angelsound, jag vet inte riktigt vad skillnanderna är. För oss fungerar denna bra i alla fall {#lang_emotions_smile}

• Anelan
    MrsCharlotte skrev 2010-02-01 20:34:10 följande:
    Hej alla! Vi har ju pratat lite om att våra bebisar inte rör sig så mkt som vi skulle vilja, och jag har idag kommit på vad man ska göra för att få bebisen att börja peta runt därinne (eller kanske snarare vad man INTE ska göra, för det var inte särskilt skönt). Imorse hade jag samma problem som varje morgon... vad ska jag ta på mig för att kunna dölja magen på jobbet? Konstigt nog så valde jag att prova mina gamla mammabyxor som jag inte kunnat ha sen 5:e månaden när jag väntade Elliot, jag kunde inte ens få på mig dem nu innan jag blev gravid igen. Och de passade!!!! HEEEELt otroligt. Jag har gått ner i vikt sen jag blivit gravid men jag trodde aldrig att jag skulle få på mig de byxorna. Iallafall.... även om de passade så märkte jag snart att kanten nere vid troskanten där själva "mammatyget" tar slut och går över i byxorna, satt liiite tajt och ju längre dagen gick desto jobbigare blev det. Och det var inte bara jag som tyckte det va jobbigt kan jag säga Bus protesterade nog lite för jag har känt små "pet" under hela dagen och det har varit sååå mysigt.. fast ändå inte för det var ju inte särskilt skönt när byxkanten tryckte därnere på magen. För övrigt har jag idag berättat för min chef att jag är gravid och det gick väldigt bra. Fick veta att det är en annan i min arbetsgrupp som också är gravid Hon är tydligen i v.15 så vi ligger bara en vecka efter varandra, det känns jättekul! Fast hon jobbar inte så mkt nu, hon har tydligen gått ner 15 kg under graviditeten och legat inne med dropp pga att hon kräkts så mkt!!! Helt galet. Men det känns skönt att ha berättat idag iallafall, så imorgon ÄNTLIGEN kan jag slappna av i magen och jag slipper försöka dölja bebismagen
    Vad skönt att det gick bra att berätta och att du nu kan slappna av med magen!
  • Anelan

Scapula Vad glad jag blir att läsa att allt såg bra ut på ert RUL! Grattis! Vad mysigt med en liten flicka. Trist med kort RUL och att du blev flyttad 11 dagar, men oj vad skönt att allt såg bra ut.

Bumbi84 Vad härligt att läsa att allt gick bra på ert RUL! Grattis! Jag blir helt glad över att allt gickbra för er!

• Anelan
    Maja09 skrev 2010-02-04 17:40:23 följande:
    Idag har jag varit gravid i 140 dagar och har 140 dagar kvar. I morgon går jag in i vecka 21. tänk att man är halvvägs. Jag tycker det har gått ganska så fort och kan få lite panik över att de kommer gå lika fort dom sista 140 dagarna finns ju så mycket jag vill hinna med!!! Men jag är glad att det går åt rätt håll!
    Vad härligt!! Grattis till milstolpen {#lang_emotions_laughing} Du ska allt se att tiden räcker till mer än vad man tror trots allt... Kram!
  • Anelan

Gersemi: Du ska veta att jag känner med dig, det är inte en lätt sak att skiljas från ett älskat husdjur. Nu är jag förvisso lite sen med mina ord men jag hoppas att det är okej att jag ändå skriver att jag liksom du och flera andra tror att känslorna kring din älskade häst borttagande påverkar dina känslor inför bebisen. Liv och död är ju väldigt sammankopplande och påverkar såklart varandra. Jag hoppas att du kan släppa det dåliga samvetet, du är inte alls knäpp!

Vad mysigt att du har köpt en nalle till bebisen! Jag förstår att det är en jättegrej som krävde mod och tankeverksamhet! Vad roligt att du klivit förbi den stora milstolpen - grattis!!Här har ännu ingenting inhandlats till pyret av ororädsla, men jag längtar efter att köpa den första nallen och det första klädesplagget. Kanske blir det inom de närmaste veckorna, vem vet...

Miss Charlotte: Självfallet kan jag inte förstå hur du känner, det är en omöjlighet. Men utifrån de sorgehändelser som drabbat mig kan jag tänka mig in i din situation lite lite - och jag tycker att dubbelheten i din sorg och lycka är förståelig. Och ingenting som varken är konstigt, knäppt eller som du behöver ha dåligt samvete över.

Jag tror att Elliot både känner och vet att han är älskad och saknad, de små brukar ha nästan en övernaturlig fallenhet för att uppfatta vad vi vuxna tänker och känner. Jag tror av hela mitt hjärta att Elliot känner era tankar och önskningar där han sitter och ser på er. Utan tvekan är ni de bästa föräldrar han kunnat få, och att han ska bli storebror är en fantastisk gåva ni ger honom. Tänk vad stolt han kommer att bli! Tänk vad han kommer att rå om den liil* på alla sätt som han kan. Jag hoppas hoppas att du så småningom kan landa i dina känslor, både i sorgen och lyckan. 

• Anelan
    Miss Charlotte Kramar i massor och en drös med solskenstankar

Fru Landström
    Åh vad jag hoppas att allt är okej! Vad skönt att du lyckats ändra tiden igen, det är en överskådlig tid kvar till den 16:de trots allt. Fast jag kan tänka mig att det känns som en evighet... Jag hoppas att tiden går snabbt, och att liten där inne hjälper tiden på traven med att peta och buffa.

Mifuna Jag hoppas att allt det går bra i morgon!

Gersemi Vilka underbara små solstrålar! Under tiden jag läste spred sig ett stort leende över hela ansiktet.

Maja09 Vad härligt med första puffen!! Vilken fantastisk start på söndagen :) Förhopppningsvis blir det puffkalas därinne framöver. Här är det knappt en lugn stund, det är mysigt så det förslår. I går tror jag att pyret hade simtävling eller liknande för det buffades och petades över ett mycket större område än tidigare.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2