Goodhope skrev 2010-01-27 09:08:14 följande:
hej, ny i tråden. Har ett
ma i bagaget från i våras. Upptäcktes i v 10 att den varit död sen v 6. Är nu gravid igen med
ivf. Är i vecka 15. Hade en ljusbrun flytning igår. Jättejobbigt.
Bm säger att man kan ha så och det är inget att göra så länge man inte blöder, då ska man åka in. Tycker ändå det känns jobbigt. Någon med samma erfarenhet?
Beklagar ditt ma. Men välkommen hit och grattis till liten som nu boar i magen! Att oron kommer som ett brev på posten är inte så konstigt, jag hoppas hoppas att den ljusbruna flytningen är helt ofarlig. Jag hade en mindre blödning i v.8 i denna graviditeten och åkte in till gynakuten. Vi visste att vi inte skulle bli prioriterade och att vi förmodligen skulle bli rådda att avvakta om vi hade ringt först. Dock orkade vi inte med ovissheten en gång till. Därför åkte vi in med inställningen att vi kunde vänta till det fanns tid för oss. Vi mötte först en jättefin bm som förstod våra rädsla, oro och vårt resonemang. När det blev vår tur fick vi träffa en jättebra läkare som tog vår oro på allvar och som tyckte att det var bra att vi kommit in eftersom det kändes rätt för oss att göra det. Undersökningen visade att allt såg bra ut, en liten böna där inne med ett hjärta som tickade. Vart blodet kom ifrån kunde han inte se.
Jag hoppas att det ljusbruna snart försvinner för dig, och att lugnet istället infinner sig.