• Anelan

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Malten skrev 2010-01-27 14:47:12 följande:
    Grattis sockerkakan till nya jobbet! Jag ska på VUL imorn, är rätt nervös. Är i v11 nu och fick konstaterat MA i v11 sist. Håll tummarna för mig!
    Alla tummar och tår hålles för att det går bra imorgon, och att du får se en tickande litet hjärta och en frisk knodd.
  • Anelan
    Malten skrev 2010-01-28 11:36:42 följande:
    Nu är jag tillbaka från mitt VUL. Allt såg fint ut, jag är så lättad! Fick se en liten krabat på nästan 4cm som vinkade till oss. Blev beräknad 10+5 med f 21/8, en dag längre än senast. Fick förresten gå på mitt frikort fast det är privat så det blev gratis också. Jag är så lycklig nu!   
    Vad härligt!! :) Grattis till er!
  • Anelan
    Tack alla för era fina ord om bilderna jag lagt upp, det värmer ska ni veta!The Kittycats skrev 2010-01-27 18:35:49 följande:
    Anelan: Bra att det "klickade" tillslut och du fick in bilderna Jättefin RUL-man ser så tydligt! Och en fin mage, dina 9 kg ser jag dock inget spår av
    Tack för all hjälp!! Mitt omedvetna tyckte att din förklaring hjälpte {#lang_emotions_wink}
    Sambon tog fotot i en ganska smickrande vinkel... {#lang_emotions_dreamer} men visst börjar magen synas - och det gör mig GLAD! Nu känns det nästan som att magen syns mer och mer för varje dag.
  • Anelan
    Sussna skrev 2010-01-28 14:48:59 följande:
    hej alla! nyss hemkommen från bm,där fick vi höra ett litet hjärta som gallopperade fram i 158 slag/ minbäbisen sparka så de bara eka i rummet,vilken otrolig känsla de va att få höra de!  Hon kände på livmodern och sa att ja nog kunde va i vecka 15 redan,för den kändes ganska stor. Så då kanske sista vul stämde då...hon trodde oxå att ja kanske hade livmodern i framvägg för de va så mycket andra ljud me när hon hörde på hjärtat...ja sitter bara här me ett fånigt flin nu
    Åh, vad härligt! Jag hoppas att det där fåning flinet stannar länge länge på dina läppar!
  • Anelan
    The Kittycats skrev 2010-01-28 22:06:18 följande:
    Nu vet vi iaf att det inte blir Teutonia prestige, sambon tyckte det var för liten varukorg. Han gillade Brio kombi. EL City cross var ok. I helgen ska vi klämma på min systers Kronan som de ska hämta ut. Sedan ska i försöka hitta crescent classic någonstans, fanns bara Diva på Babyland. Det är roligt att kolla´runt tycker jag! hi hi Fick låna "Du ska bli pappa" av en kompis, Pelle verkade gilla den. Han började läsa den direkt och satt och skrattade högt. Han är så söt
    Vad mysigt ert letande i barnvagnsdjungeln låter! Vi satt igår och letade begagnade vagnar, och snubblade in på barnvagnar.com har du någon koll på dem, eller är det någon annan som har erfarenhet av deras vagnar? Innan har vi funderat på BRIO vagn eftersom de är de vagnar som bäst matchar våra önskemål. Men vad svårt det är!! Känner oss heöförvirrade. Det skulle ju vara guld om Duo vagnen på barnvagnar.com är bra, för priset kändes inte helt fel... Visst borde det gå och köpa en mjuklift som passar till även om just de märket inte verkar ha någon?

Nä, nu är det dags att börja bege sig mot dagens föreläsningar om lek. Jag hoppas att ni alla får en toppenfredag!
  • Anelan
    The Kittycats skrev 2010-01-29 08:49:47 följande:
    Jaa, jag tycker det är jättekul att kika runt  Länken fungerar inte. kopbarnvagn.se har jag tittat på en del. Vad är det för BRIO ni vill ha?
    Åh, förlåt jag missadet ett ord i länken....brabarnvagnar.com ska det ju vara! {#lang_emotions_innocent}
    Gick genast in och kikade på sidan du tipsade om, spännande!  Ska ta och klicka runt mer senare ikväll. Vi funderar på att köpa en sittvagn och sedan lägga i en mjuklift. Anledningen är att jag inte är världens starkaste och min rygg är lite elak så därför kan hårdliften bli lite för tung med bebis och allt i att lyfta från barnvagnsförrådet och till lägenheten. Vi tittade på flera BRIO-vagnar och sanningen att säga har djungeln förvirrat mig och jag minns inte exakt vilken det var vi föll mest för. Men de vi tittade på var av typen som man kan göra om. Det är verkligen skönt att det är ett tag kvar ur barnvagnssynvinkeln {#lang_emotions_laughing} Vilken BRIO-vagn spanar ni på?
  • Anelan
    Gersemi skrev 2010-01-29 15:06:48 följande:
    Jag är så glad att det skrivs mycket, lär bli sängläge i helgen med Har sökt SMVC hela dagen utan framgång. Så fort jag gör något sätter sammandragningarna igång Klarade mig inte ens till afäären igår. Blä, känner mig jättegnällig! Jag klarar ju ingenting! Låt inte mitt usla humör påverka er. Har bara en dålig dag. Kram!
    Usch och fy din stackare!! Det låter urjobbigt. Hoppas verkligen att du får tag på dem så att du kan få hjälp. Att gnälla är bra ibnland,  om det hjälper tycker jag att du ska fortsätta{#lang_emotions_wink} Jag hoppas att din fredagkväll utifrån omständigheterna och förutsättningarna blir bra. Kram tillbaka!
  • Anelan

Idag fick jag min första gravid-kommentar! {#lang_emotions_laughing} En ny kursare som kom fram under en paus och med blicken på magen frågade "Visst är du gravid?" Jag svarade glatt jag och mös lite inombords. Hon frågade i vilken månad och när jag svarade 5:e utbrast hon "Det trodde jag verkligen inte!" varpå hon jag stod och pratade med fyllde i "Nä, när jag förstod för två veckor sedan att du skulle ha barn blev jag jätteförvånad. Fattade inte alls varför du inte skulle kunna vara med på VFU:n i maj/juni eftersom jag trodde att du inte skulle ha barn förrän i typ augusti tidigast. Men nu syns det ju lite".  Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men absolut att jag fortsatte att skina lite extra efter det att någon spontant frågat om jag är gravid- jag har längtat!

• Anelan
    Gersemi skrev 2010-01-29 16:17:43 följande:
    Tack goaste tjejer för stöd! Fick inte tag i SMVC, så till sist blev jag så frustrerad att jag ringe förlossningen... *konstpaus* Började med att ursäkta att jag störde dem och förklarade. När barnmorskan hade kollat min journal ville hon att jag skulle komma in för en kontroll. Var så skönt att de faktiskt lyssnade! Sen får vi väl se om dt har hänt något, men jag lär ju iaf få lite förhållningsorder. Ska åka så snart sambon har slutat jbbet. En nackdel med att vara ihop med en kock är att man aldrig vet när de slutar. Ska väl ta mig enr till restaurangen om en timme, typ, och vänta ut honom. Tar det tid får han bjuda på mat Det funkar att gnälla, är mycket gladare nu Eller ja, mindre gnällig i alla fall
    Vad skönt med ett fint bemötande och att de tog dig på allvar! Jag hoppas att du mår bättre och/eller känner dig lugnare efter att ha varit där. Kock till sambo kan ha sina nackdelar kan jag tänka mig, men jag antar att det finns en hel del goda fördelar också{#lang_emotions_wink} Att kockens föräldrar är generösa och vil bidra med barnvagn har förvisso inget med mat att göra men måste ändå kännas som något som underlättar kan jag tänka. En utgift mindre är aldrig fel. Jag förstår din panikkänsla i barnvagnsfrågan, det finns galet många alternativ och funktioner. Det är lätt att bli både nipprig och trött. Att få alla sina önskningar införlivade verkar dock i princip omöjligt..trots djungeln och en variation som heter duga! Dock skönt att ni har bestämt er för vilken vagn ni vill ha! Det låter som att ni har hittat rätt utifrån era behov och kriterier och det är ju det väsentliga.  Jag längtar till den dag vi har bestämt oss här hemma. Här hoppas vi hitta en vagn som inte är för tung och gärna med mjuklift, har en enkel broms, där sittinsatsen kan vändas, har en bra varukorg och sist men inte minst att ligg -och sittinsatserna inte är för nära marken eller hur man nu ska säga. Letandet fortsätter, och tyvärr spelar ju priset in. 
  • Anelan
    Viktoria5 skrev 2010-01-29 16:22:51 följande:
    Nu har jag fått in bilden på min mage och knodden. Ska försöka få in den senaste bilden också.
    Vilka fina bilder! Jättefin mage och bilden på liten där inne syntes ju jättebra.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2