• Anelan

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Gersemi skrev 2010-01-24 02:39:28 följande:
     Jag KAN inte sova. Inte för allt i världen. Är jättetrött men somnar inte. Det är samma visa natt efter natt. Konstigt nog har jag absolut inga problem att sova dagtid... *suck* Sambon, å andra sidan, har lika svårt att hålla sig vaken som jag har att somna. Var blev det fel??
    Min sömn är också helknas! De senaste 3 veckorna ungefär har jag vaknat varje natt minst en gång mellan 3 och 4 och sedan inte kunnat somna om  på 30 minuter upp till en timme. I natt vaknade jag fyra gånger a 30 minuter!. Sedan har jag vaknat av mig själv absolut senast 07.35, oberoende av när jag har gått och lagt mig. När jag vaknar har jag sprängande huvudvärk och känner mig dödligttrött, men jag är vaken i hela kroppen och kan omöjligt somna om.
    Att vakna tidigt gör mig ingenting egentligen, det är ganska skönt att komma upp och rulla igång dagen. Vanligtvis brukar jag försöka komma upp runt 8-tiden även när jag börjar senare.  Men eftersom jag är så himla trött när jag vaknar är det frustrerande att inte kunna sova längre. Jag förstår inte alls hur det kommer sig!? Det känns som att jag aldrig får sova ut, eller sova tillräckligt.. Någon som vet vad det kan bero på? Det börjar ta på krafterna att inte få sova ordentligt...

Nu ska jag sluta gnälla...ledsen för att det blev ett gnällinlägg så här i början av tråden.
  • Anelan
    MrsCharlotte skrev 2010-01-24 10:24:34 följande:
    Tjohooo! Imorse när jag vaknade så hade livmodern lagt sig som en stor hård kula på magen, jag kunde känna livmodern med handen jättetydligt och toppen är nu precis vid naveln  Så nu har jag fått bekräftelse på att den växer. OCH jag kände lite sprattel också hihi 
    Åh, vad mys det låter! {#lang_emotions_smile}

Det är en sak som jag har funderat på ganska länge nu. Jag läser lite överallt att man ska kunna känna livmodern och jag läser att det är många som kan känna den. Hur känns det? Jag har försökt att känna efter men jag måste erkänna att jag är rätt lost. Bulan under naveln buktar ut mer och mer, det ser jag men jag är osäker på var toppen är. De senaste månaden ungefär har det varit som en liten "grop" ca två fingrar nedanför naveln och när jag känner så är det mycket mjukare ovanför gropen än under..är det där som livmoderns slutar? Om det är det, är det normalt att den inte växt eller krypit uppåt på en månad?

Jag känner hur pyret buffar där inne, de senaste dagarna har det varit ganska mycket liv i luckan. Ändå kan jag inte låta bli att känns mig nervös och orolig ifall det är så att livmoderna inte växer..
  • Anelan

Scapula: Vad skönt att du fått en läkartid för att kolla upp huvudvärken. Hoppas att det visar sig vara någonting ofarligt och lättbehandlat! Jag hoppas att din dag idag blir okej trots huvudvärk och att du kan vila innan det är dags för hämtning på förskolan.

Tack för dina tankar om mina orosfunderingar.Usch vad lätt det är för oron att ta över..!! Förhoppningsvis har du rätt i att det är normalt att den inte växer uppåt. Jo ja jag tror att jag hajar din beskrivning...kanske är det så att våra livmödrar växer på bredden och djupet istället{#lang_emotions_wink} 

• Anelan
    The Kittycats skrev 2010-01-25 08:08:42 följande:
    Idag är jag i v 15+1. Igår lyssnade vi på hjärtat igen med vårat babysound, så skönt att höra. Nu är vi ännu en vecka närmare RUL.
    Må den veckan gå i snabbaste tempo! Visst är det mys att lyssna. I morses kom sambon hem så kanske att det blir att fota magen och lyssna på pyret i kväll när hon vaknat.
  • Anelan
    Viktoria5 skrev 2010-01-25 10:01:36 följande:
    18+1 idag!  Ska på RUL imprgon längtat men börjar nu bli nervös...
    Vad härligt att det är imorgon! Lycka till, hoppas att ni får en riktig mysupplevelse {#lang_emotions_smile}
  • Anelan
    bumbi 84 skrev 2010-01-26 09:11:20 följande:
    Grattis till halvvägs
    The Kittycats skrev 2010-01-26 07:45:26 följande:
    Grattis, vilken skön milstolpe Och perfekt att fira det med lite mysiga "dansbuffar"
    Scapula skrev 2010-01-26 07:39:18 följande:
    Myyys! och grattis till halvvägs =)
    Tack!! {#lang_emotions_sunny} Det känns nästan lite overkligt...Känner mig lycklig i hela kroppen och det är som att jag är alldeles full av kärlek - och för en gång skull ska jag försöka att bara njuta utan att låta oron grumla känslorna!
  • Anelan
    MrsCharlotte skrev 2010-01-25 21:46:53 följande:
    Hej alla! Har en fråga till er (skrev samma sak i en annan tråd men behöver fler svar för en diagnos )... nu när jag kom hem och steg ur bilen så kände jag att jag har jätteont  på de "övre rumpbenen", vet inte hur jag annars ska beskriva det, men högst upp på båda sidor om skinkorna i själva skelettet där gör det jätteont när jag går. Vad kan detta vara??? Jag har varit mycket stillasittande idag, först på jobbet och sen var vi på valpkurs för första gången idag och då satt vi i en ring på golvet ganska länge, om precis hem därifrån. Kan det ha med detta att göra eller är det jag känner foglossning?
    Jag känner igen, har upplevt samma sak lite till och från i någon månad nu. För mig har det kommit både efter det att jag varit väldigt stillasittande, det kanske är foglossning? Hoppas verkligen att din smärta går över! Eller att du kan hitta ett sätt att lindra den.
    När jag har gått långpromenader får jag en annan smärta som börjar på samma ställe fast efter ett tag börjar det stråla ner i benet ner till knät och slutligen ner i foten. Det är som att benet blir "svagare" och det känns som att jag inte skulle kunna stå på endast det benet utan att det vek sig. Det gör skitont! Om jag går och tränar går det över vilket kännns småskumt. Funderar på om det kan vara någon nerv som hamnar i kläm eller liknande...
    MrsCharlotte skrev 2010-01-25 21:46:53 följande:
    H För övrigt är jag heeeelt slut, åkte hemifrån klockan 7 imorse och kom inte hem förrän 14 timmar senare... så det blir nog tidig sängdags för mig ikväll Magen växer iallafall men jag känner inte av bebben något vilket är knepigt för första graviditeten kände jag ju rörelser väldigt tidigt. Men bebisarna kan ju ha olika temperament i magen också, jag kanske har en väldigt lugn bebis nu. Tänkte eventuellt lyssna med min AS innan jag somnar ikväll, får se hur jag gör. Rul om 29 dagar......
    Hoppas att du får en kortare dag idag och att det finns tid och plats för vila. Fjorton timmar håll i gång låter inte så mänskligt.
    Kanske ligger liten där inne och samlar på sig massa energ inför de sista månadernas dansparty? {#lang_emotions_wink}  Hoppas att buffarna kommer och håler dig sällskap snart, och att dagarna fram till RUL går snabbt!
  • Anelan
    Maja09 skrev 2010-01-26 14:44:17 följande:
    Grattis!!! bara enoch en halv vecka kvar för mig längtar till sommaren!!!!! ;)
    Mys med bara en och en halv vecka kvar! Visst är längtan efter sommaren stor?! Åh vad jag hoppas att tiden går fort! Jag längtar efter så många saker som "ska ske" de kommande månaderna...
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2