• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • mkatvoo

Hejsan igen!
    Var hos BM på hälsosamtal den 9 feb. Var då i vecka 5+4 enligt henne vilket ger vecka  6+3 idag då. BF är den 7 oktober.
    Jag fryser mycket nu och har gjord det i en vecka nu, någon som känner igen det?
    Jag blir även ledsen för ingenting ibland annars bara lite illamående än så länge. Läste just på om förlossningsförloppet och smärtlindringsmetoder, det var en ganska skrämmande läsning även om texten var så neutral...

• MariaOMarkus

Jag fryser oxå mkt och sen blir jag jätte varm och sen så fryser jag igen..jobbigt värre

Malou - Mi amor - Mi vida
  • Filbunke
    MariaOMarkus skrev 2010-02-16 07:38:17 följande:
    Jag fryser oxå mkt och sen blir jag jätte varm och sen så fryser jag igen..jobbigt värre
    mkatvoo skrev 2010-02-15 23:41:01 följande:
    Hejsan igen!Var hos BM på hälsosamtal den 9 feb. Var då i vecka 5+4 enligt henne vilket ger vecka  6+3 idag då. BF är den 7 oktober.Jag fryser mycket nu och har gjord det i en vecka nu, någon som känner igen det? Jag blir även ledsen för ingenting ibland annars bara lite illamående än så länge. Läste just på om förlossningsförloppet och smärtlindringsmetoder, det var en ganska skrämmande läsning även om texten var så neutral...
    Hej, jag hoppar gärna in i den här tråden. Jag har BF i slutet av okt, enligt mina egna beräkningar då jag inte varit hos bm än, och jag känner igen det där med att frysa. Mina hormoner spökar vilt redan, mina känslor är i svajning och jag gråter lätt för småsaker.
  • ÄlsklingsAdam

Fryser oxå jättemkt! Och jag är annars väldigt varm av mej... {#lang_emotions_tomte}

• Filbunke
    lilltiger skrev 2010-02-15 22:11:42 följande:
    Lite frågor här?? Er inne i 7+2 och har haft lite blöding på papperet,har varit till barnmorskan,o hon sa at det va slemhinnorna.. så håppas at det nu är så lettMeen vet ej vad det är nu.. får yr attaker och min mage kjenner ju som jag sku va höggravid.. ska det va så???
    Jag får också yrselattacker. Igår när jag hade lagt mig kändes det som hela rummet snurrade så fort jag vände mig i sängen.
  • Monki

Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc.

Jag blir galen....

• lilltiger
    Filbunke skrev 2010-02-16 09:25:29 följande:
    Jag får också yrselattacker. Igår när jag hade lagt mig kändes det som hela rummet snurrade så fort jag vände mig i sängen.
    Ja då är man juh inte ensam, Dom e ju obehagliga,o sköna samtidig=) jag kollade lite rundt det der, så jag tänker gå på apoteket o köpa lite järn tillskott, för dom fleste sejer att det ska bero på det.. så prova måst man ju=)
    Vilken vecka är du i??{#lang_emotions_smile}
  • 2små2stora
    Monki skrev 2010-02-16 09:32:40 följande:
    Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc. Jag blir galen....
    Pröva med detta shop.weleda.se/templates/product.asp&GroupGuid=23

Jag använde dessa förra graviditeten shop.weleda.se/templates/product.asp&GroupGuid=23
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • lilltiger
    Monki skrev 2010-02-16 09:32:40 följande:
    Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc. Jag blir galen....
    Hadde det som dej med mitt andra, jag kunde inte beholla nånting. Jag började ta med mej skorper,och lite apelsinjuice till sängen när jag la mej, vet varm juice va int det besta, men det hjälpte mej, du kommer nog och hitta din metod, för och må dårligt är inge kul, men värdt det, jag glömde direkt detta när det väl gick över, jag hadde detta i 5mån, men ventar nu min 3e. Så leta rett på din metod, och lycka till=)
  • Filbunke
    lilltiger skrev 2010-02-16 09:35:06 följande:
    Ja då är man juh inte ensam, Dom e ju obehagliga,o sköna samtidig=) jag kollade lite rundt det der, så jag tänker gå på apoteket o köpa lite järn tillskott, för dom fleste sejer att det ska bero på det.. så prova måst man ju=)Vilken vecka är du i??
    Jaså säger dom? Okej, jag vill prata med min bm först innan jag köper något tillskott . Jag har bim idag! Plussat på tre stickor, senaste mensens första dag var 22:a januari . Jag har inte skrivit in mig än, men jag lär väl vara i v3-4 nånting . Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Oktober