• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • humlan1975

Jag är i V 6 och känner inte det minsta illamående (tvärr) men har ömma varma bröst och vaknar och ligger vaken 1-2 timmar varje natt.
    Aptiten har ökat och känns som jag har ett hål i magen JÄMT.. {#lang_emotions_tongue_out} men skulle oxå gärna vilja känna lite mer..
    Förra veckan hade jag molvärk, men denna vecka har det mer varit en stickande känsla runt äggstocken..
    Längtar tills man får ett bevis med VUL (förhoppningsvis) att det verkligen ÄR något där inne..{#lang_emotions_undecided}

• CarroW86

Hur ska jag tolka detta??? Har haft molvärk och ömma bröst till och från, är i v 6+4, men idag är det som bortblåst, brösten känns mindre svullna och magen är inte alls lika svullen.. SNÄLLA någon svara på detta..

• Familjen Rockström

det är helt normalt vännen! nu har din kropp börjat vänja sig med alla hormoner. det var likadant för mig när jag väntade min dotter. det kan komma och gå nu i början :) kramar

• Monki

Är det fler som har rasat i vikt? Jag börjar bli orolig, då jag redan gått ner 7 kg...

• MariaOMarkus
    Monki skrev 2010-02-15 12:24:38 följande:
    Jag läser på NKC i Nynäshamn. Jag ska praktisera på något som heter Ösmohemmet. Jag pratade precis med min kontaktperson där och det lät som att jag ska få praktisera med barn som har autism, men hon återkommer imorgon till mig. Vilken skola går du i och vart ska du praktisera?
    ooh de låte rju hur roligt som helst
    jag ska praktisera på huddinge sjukhus på Urologen.
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • CarroW86
    Familjen Rockström skrev 2010-02-15 13:18:46 följande:
    det är helt normalt vännen! nu har din kropp börjat vänja sig med alla hormoner. det var likadant för mig när jag väntade min dotter. det kan komma och gå nu i början :) kramar
    Tack så mycket! :).. Jag vet att jag kanske oroar mig onödan, men jag kan inte rå för det :). Kramar
    Monki skrev 2010-02-15 13:24:19 följande:
    Är det fler som har rasat i vikt? Jag börjar bli orolig, då jag redan gått ner 7 kg...
    Haha nej snarare tvärtom, men jag har inte haft några kräkningar eller något..
  • 2små2stora

Jag ska på planeringsdag på onsdag och inser nu att det kommer att bli svårt att dölja graviditeten. Har redan fått problem med att få igen byxorna. Det är mycket lättare att dölja med jobbkläderna.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Taryn

Vill bara klaga.

fyy alltsa, jag mar sa j-a illa fran det att jag vaknar tills att huvudet slar i kudden.
    Sen  vaknar jag vid 3-4 o behover pinka, ja da satter illamendet igang pa tre sekunder o det blir svar to sova.

Magen funkar inte som den ska och ar jattebullig, ser ut som 4 manaders gravid mage, folk ser den och sager, oj ar du bara 8 veckor? Men det ar ju all mat som inte kommer ut, inte en bebis.

Igar kande jag mig sugen pa krabba, da akte vi till en skaldjursrestaurang, och genast nar jag borjade ata krabban sa kandes det inte ok och att jag inte ville hakrabba. Kunde inte klaga da sambon letat upp och trots andra planer tagit dit mig. Sen blev det en helvetes natt med magknip, illamaende krabbsmak i munnen.. Gick uppp o drack vatten o vackte varan hund som inte ar riktigt klok, hon borjade yla for hon trodde det var morgon o ville ut. Sambon fick da ga och bara den i varan sang for den skulle sova lite till jo da blev det sa varmt och ackligt i sangen och luktade hundsvett.

Ja, de ar inte skoj o vara mig just nu, langtar bara tills det har gar over. Men det ar en bebis vard saklart.

• Strumpan08

Taryn - Hoppas du förlåter mig men jag måste dra lite på smilbanden! Vilken hemsk dag du verkar ha haft! Usch för allt som luktar och smakar konstigt säger jag bara.... Ibland kan man inte annat än skratta åt eländet. Hoppas att du blir kvitt krabbsmaken och hundsvettsstanken snart!

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • lilltiger

Lite frågor här?? {#lang_emotions_embarassed}
    Er inne i 7+2 och har haft lite blöding på papperet,har varit till barnmorskan,o hon sa at det va slemhinnorna.. så håppas at det nu är så lett{#lang_emotions_smile}
    Meen vet ej vad det är nu.. får yr attaker och min mage kjenner ju som jag sku va höggravid.. ska det va så???

Svar på tråden BF Oktober