Inlägg från: lilltiger |Visa alla inlägg
  • lilltiger

BF Oktober

Lite frågor här?? {#lang_emotions_embarassed}
    Er inne i 7+2 och har haft lite blöding på papperet,har varit till barnmorskan,o hon sa at det va slemhinnorna.. så håppas at det nu är så lett{#lang_emotions_smile}
    Meen vet ej vad det är nu.. får yr attaker och min mage kjenner ju som jag sku va höggravid.. ska det va så???

• lilltiger
    Filbunke skrev 2010-02-16 09:25:29 följande:
    Jag får också yrselattacker. Igår när jag hade lagt mig kändes det som hela rummet snurrade så fort jag vände mig i sängen.
    Ja då är man juh inte ensam, Dom e ju obehagliga,o sköna samtidig=) jag kollade lite rundt det der, så jag tänker gå på apoteket o köpa lite järn tillskott, för dom fleste sejer att det ska bero på det.. så prova måst man ju=)
    Vilken vecka är du i??{#lang_emotions_smile}
  • lilltiger
    Monki skrev 2010-02-16 09:32:40 följande:
    Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc. Jag blir galen....
    Hadde det som dej med mitt andra, jag kunde inte beholla nånting. Jag började ta med mej skorper,och lite apelsinjuice till sängen när jag la mej, vet varm juice va int det besta, men det hjälpte mej, du kommer nog och hitta din metod, för och må dårligt är inge kul, men värdt det, jag glömde direkt detta när det väl gick över, jag hadde detta i 5mån, men ventar nu min 3e. Så leta rett på din metod, och lycka till=)
  • lilltiger
    Filbunke skrev 2010-02-16 09:42:07 följande:
    Jaså säger dom? Okej, jag vill prata med min bm först innan jag köper något tillskott . Jag har bim idag! Plussat på tre stickor, senaste mensens första dag var 22:a januari . Jag har inte skrivit in mig än, men jag lär väl vara i v3-4 nånting . Vilken vecka är du i?
    Stoort grattis{#lang_emotions_laughing}Man ska alltid kolla med sin bm=) Du har plussat på tre, jag sälv va nog så envis så jag pissade på 6stykk på en och samma dag;)Bara för och va säker{#lang_emotions_tongue_out} O alla visade det jag ville:D Skems nestan av och seja det, detta är min tredje, fast det blir ju 6år senn sista.. :p Jag är i v7 nu, så det går uppåt=) Jag ska skriva inn mej i v 9, så det kjens som evigheter{#lang_emotions_embarassed}
  • lilltiger
    entill2010 skrev 2010-02-16 09:46:58 följande:
    hoppar gärna in här är i v5 andra barnet,känns så konstigt att vara gravid igen men är så lycklig. Inga symtom bara väldigt trött men kan inte sova jätte jobbigt
    Grattis:) Visst är det underbart{#lang_emotions_laughing} Jag hadde precis som dej i v5.. bara trött,dock hadde jag inga problem med och sova, så det låt då inget kul{#lang_emotions_frown} håppas det löser sej för dej..
  • lilltiger
    Filbunke skrev 2010-02-16 09:50:22 följande:
    Haha, ja man blir ju bra knäpp av alla tester. Jag skulle vilja ta ett till ändå hahaha. Jag har ringt bm idag, så vet inte när jag får tid än. Dom ringer upp sen . Tack förresten, grattis till dig med! Visst är det härligt! :-P
    Jag har ju sparat mina gravtester från dom andra två,tom skrivit klockslag o datum;) Ska gjöra det med denna med {#lang_emotions_tongue_out}Jaa.. heelt utruligt underbart juh=) Tack sälv{#lang_emotions_wink}
  • lilltiger
    Sessan1985 skrev 2010-02-19 07:59:55 följande:
    Jag vet att jag redan har frågat detta, men fick inte så många svar som jag hade hoppats på =) Jag är idag i vecka 6+4, är jag i vecka 6 eller vecka 7 då? Som sagt så står det ju olika på olika ställen man läser.
    Då är du inni 7e veckan.. Och har 3 dagar kvar tills du kliver i 8e v=)
  • lilltiger

Vårdpersonal räknar fullgångna veckor. V 12+2 blir således v 12 hos BM men v 13 i dagligt tal, du har alltså gått 12 fulla veckor men är inne i den 13:e graviditetsveckan.
    Detta är ett ex=)

• lilltiger
    2små2stora skrev 2010-02-21 17:18:04 följande:
    Är det någon mer som tycker att orken/kondisen försvann när plusset kom?
    Japp, her är det då så.. tycker jag blir anf av att bare går på toa när jag har sovit.
    Så man e då slapp nå hämskt..{#lang_emotions_laughing}
    Jag brukar då gå ut och gå varje kveld, men det har blivit en paus i det, får ta det efter min kondis blir bra{#lang_emotions_wink} Har ju den perfekta orsak nu ..{#lang_emotions_laughing}
  • lilltiger
    Taryn skrev 2010-03-13 00:29:35 följande:
    Grattis till er som har 2! Inatt dromde jag att jag fodde ut 2 barn i vecka 19, men de var sa stora och krop runt pa egen hand. De hade massor med har och jag fragade barnmorskan hur de hade kunnat missa att det var 2 och att var det verkligen ingen fara att de var fodda sa tidigt?Man dormmer sa markligt ju..
    Meen vilken dröm hör du.. Sälv skulle jag kalla det en mardröm ;)
    Som du sej, det e minsann konstiga drömmer man har.
    Vill inte legga ut dom, måste ju tenka på dom illamående;)
Svar på tråden BF Oktober