Inlägg från: humlan1975 |Visa alla inlägg
  • humlan1975

BF Oktober

Hej tjejer!

Jag vet inte än om jag ska joina denna grupp eller ej..
    Tog ett test (se mitt bildgalleri) och det visar så ofantligt svagt så jag vet inte om det är ett + eller om det är ngt fel på testet..
    Vad tror ni?

Jag har lite molande mensvärk iaf, bör få mens vilken dag som helst.
    Men håll tummarna att det andra testet som min sambo kommer med snart från apoteket visar lite starkare. :)

• humlan1975

Hej alla glada! :)

Jag plussade som sagt igår, helt overkliget och jag tror inte jag fått in det än i skallen...
    Jag plussade på BIM -4 så än är det väldigt tidigt.
    Ska man ringa redan nu och "skriva in sig" eller vänta nån vecka?

• humlan1975
    anja1661 skrev 2010-02-04 15:57:57 följande:
    3+4....så jag har egentligen inte ens gått förbi mitt bim datum! vill att tiden ska gå fort nu så magen börjar puta!! mina symtom: kissnödig, hungrig, huvudvärk, gasig i magen, irriterad, lite molande känsla i tjejmagen. fler som blivit gasiga??
    Hej!

Jag har legat hela dagen med grym huvudvärk...och varken Alvedon eller Panodil funkar på mig..
    Nån idé på vad man kan ta?
    Tror ni huvudvärken har med graviditeten att göra eller är det bara att skallen gått på högvarv sen jag +.at :)?
  • humlan1975

Hej!

Ringde och pratade med en barnmorska idag ang min huvudvärk som suttit i precis hela dagen...
    Hon sa att jag bara får ta Alvedon eller Panodil, jag använder Alvedon och hon sa att har jag riktigt ont i skallen kan jag ta 2 st brustabletter a´500 mg i ett glas vatten och dricka det, sen dricka en kopp kaffe.
    Ett litet tips från henne bara. :)

• humlan1975
    thweni skrev 2010-02-05 13:54:39 följande:
    Tyvärr, det är nog så.. Är jätteledsen och storgråter. Har klumpar nu och det blöder mer. Jag ringde KK som sa att det bara är att avvakta. De kan inte se ngt på ett vul för det är för tidigt. Undrade om de ändå kunde konstatera det på något sätt och om det är så, kanske få ngt som hjälper till, men nej. Jag skulle höra av mig om blödningarna blir mer än vanlig mens och om jag har jätteont (mest på ens sida då) eftersom det då kan vara missfall. Annars är det bara att vänta och se, och göra ett test om några veckor. Men jag tror inte att det kommer att visa något då. Jag inser sanningen. Jag vet att jag fått missfall. :( Hoppas jättemycket på att det går bra för er andra och att ni får fina bebisar i oktober!
    Usch gumman vad trist! :(
    Håller ändå hoppet uppe åt dig att det bara är en blödning..
    Styrkekramar till dig!!
  • humlan1975

Hej tjejer!

Det är nu 4 dagar sen jag plussade och jag har känt lite molvärk eller ganska mkt alla dagar utom idag, kände lite i morse, men inte alls som de andra dagarna..
    Jag börjar nu oroa mig att det skulle vara ngt fel, men inget blod el nåt o jag e fortf lika svullen o pösig :) och brösten börjar ömma liiiite grann, inte alls mkt.

Har ni samma styrka på er molvärk varje dag eller kommer det och går från dag till dag?

• humlan1975

Hej!

Idag har jag haft molvärk och växtvärkskänsla i lilvmodern hela dagen! Underbart!!{#lang_emotions_laughing}

• humlan1975

Hej!

Är det någon som vet vad som händer med ens sommarsemester på jobbet?
    Jag är tvungen att ta ut 4 v (i augusti), men då jag har ett jobb jag inte kan arbeta på som gravid så kommer jag gå hemma på havandeskapspenning i sommar, men vad händer med semestern då?
    Nån som varit med om ngt liknande eller vet?

Själv går jag också och känner efter en massa, testar oxå med ägglossningstest och det visar superstarkt, så nog är jag oxå gravid, men känner annars inte så mkt.
    Lite molvärk nångång då och då och jag sover väldigt dåligt, vaknar nästan alltid varje natt runt 03-04 tiden och ligger vaken ca 2 timmar, varit så sen ca 2v tillbaks..vet inte varför.

Hoppas ni får en skön helg!

• humlan1975

Jag är i V 6 och känner inte det minsta illamående (tvärr) men har ömma varma bröst och vaknar och ligger vaken 1-2 timmar varje natt.
    Aptiten har ökat och känns som jag har ett hål i magen JÄMT.. {#lang_emotions_tongue_out} men skulle oxå gärna vilja känna lite mer..
    Förra veckan hade jag molvärk, men denna vecka har det mer varit en stickande känsla runt äggstocken..
    Längtar tills man får ett bevis med VUL (förhoppningsvis) att det verkligen ÄR något där inne..{#lang_emotions_undecided}

• humlan1975

Min kille var inte alls så intressead av graviditeten och bebisen de första veckorna (jag är 9+6 nu), men en dag då mina hormoner rusade lite extra och jag kunde böla för vad som helst så sa jag att jag kände mig rätt så ensam i denna graviditet och att det inte verkade som han var så intresserad och glad över bebisen.

Efter den dagen så är (eller låtsas?) han iallafall vara mer intresserad och frågar varje dag hur jag och bebisen mår och han pussar mig på magen minst en gång per dag.
    Skulle iofs vilja att han läste lite mer om allt, men det kommer kanske förhoppningsvis efter det stora UL om nån månad.
    Vi har varit på ett tidigt UL men då såg man inte att det var en bebis där inne, mer som en liten vit "fläck" med ett litet svart hjärta där inne som slog..så tror inte han fick några direkta faderskänslor där och då. {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden BF Oktober