Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

BF Oktober

Hej alla glada!

Plussade imorse,starkt på BIM-2! Försökt 1 år med ett utomkveds på vägen och en äggledare fattigare...
    Men nu äntligen! Hoppas nu bara att lill-pyret får stanna därinne!
    Har 1 son som är född aug -07.
    Beräknad förlossning 16 oktober,men sonen kom i v 36+2 så bör nog räkna med lite tidigare,men vi får se!
    Kul att följas åt genom graviditeterna! Jag har känt molvärk och illamående till och från innan plusset och bröstspänningar.
    Så där är jag nu.... 
  • ÄlsklingsAdam
    anja1661 skrev 2010-02-06 21:24:59 följande:
    vad kul! då har vi bf samtidigt du och jag! mina två småtroll jag har här hemma föddes en dag för tidigt och 3 veckor för tidigt....så kasnke kan jag oxå få tidigare?? men ajg tror inte det finns nån sån koppling...
    Vad roligt! 
    Jag själv är född 3 v för tidigt och vissa anser att det faktiskt finns en koppling,men det märks när vi kommer dit.{#lang_emotions_laughing}
    För min del får de gärna komma 1 vecka innan så man slipper gå och vänta övertid. Det känns lagom.
    Men nästan 4 v va lite väl mkt,han va ju så liten..
    Ser verkligen fram emot denna graviditet! (det får ni påminna mej om när jag beklagar mej över diverse saker sen) Ha ha ha ha!
    Sov gott nu blir det sängen..
  • ÄlsklingsAdam
    anja1661 skrev 2010-02-07 17:27:43 följande:
    v5 idag! vill få mer, tydliga gravidsymtom så man vågar tro på att det ligger en ärta i magen... har ni andra börjat fundera på namn redan eller e det bara vi som e så knäppa?? de jag gillar bäst just nu är: elin, ida, annie, adrian, milo.......hmm...hade jag inte fler tjejnamn?? aja, dessa verkar vara de jag gillar bäst iallafall! e det fler här inne som studerar? hur kommer ni lösa det sen med en bebis?
    jippie v5 här oxå! {#lang_emotions_wink}
    Själv blir jag lite nervös när jag inte känner symptom eller rättare sagt när de försvinner från en dag till en annan. Igår kände jag molvärk och illamående och bröstspänningar.
    Idag inget förutom huvudvärk...
    Vi har oxå lite namn men de är kvar sen förra graviditeten, Alicia,Isabell,Tindra och Oliver,Theo,Sebastian och milo tycker jag är gullligt oxå. Men sonen heter Adam så det passar kanske inte till det...
  • ÄlsklingsAdam
    evve02 skrev 2010-02-07 20:45:44 följande:
    Grattis Ulrika82!! Det är så fantastiskt! jag har inte så mycket mer symtom än molande värk, ömma svullna bröst å får springa på toa lite oftare! jag har fyllt 25år för ett tags sen och ska ha en 25års fest med en kompis snart.. vill inte berätta då jag tycker det är för tidigt.. har ni smarta tips hur jag ska kunna undvika alkohol? jag har tänkt dricka alkoholfritt vin men hur ska jag göra för att undvika att det blir misstänksamt när jag har min "egen" flaska medan vi bjuder alla andra ur box + välkomstdrink?.. hur gör man?  
    Häll över alkoholfritt vin i en vanlig flaska (skölj ur först{#lang_emotions_laughing}).
    Sen säger du att du va så sugen på just det vinet eller att du fått det i present. Sätt en återförslutare på. Frågar någon har du smyggsippat en slurk när du gjorde dej iordning!
    Ha ha!
  • ÄlsklingsAdam
    drömmaromsmått skrev 2010-02-08 10:37:28 följande:
    Jag plussade i förrgår på Bim-4, efter att ha kämpat sedan 2005 känns det helt overkligt. Enligt fl har jag bf 19 Oktober. Är jätte orolig för att få mf när vi äntligen har fått det här plusset, det första över huvudtaget. Har molvärk i magen, rapar non-stopp kan inte äta en vanligt portion och det känns som jag ska drunkna i mitt egna saliv, det här känns toppen än så länge =)
    Men gud,verkligen GRATTIS till ert plus då! 
  • ÄlsklingsAdam

Jag har haft riktig molvärk och oxå varit rädd för missfall. Hade i början på veckan lite lite lite  ljustrosa på pappret och kände då på tappen som va lite blodig. Det kan bli så ibörjan när det växer. Plus att jag har känslig tapp,men gud va orolig man blir!

Då tror man molvärken är att missfallet ska starta vilken sekund som helst...
    Haft några få ljust bruna spottings efter det men det är nog gammalt blod från tappen..
    Inte så kraftiga symptom än annars förutom stark molvärk, lite spända bröst(ömma vårtor), lätt illamående ibland,fryser mkt (varm ibland) och trött (fast har lite svårt att sova på natten,märkligt)
    V 5+0 idag,nu börjar kritiska veckor när hjärtat ska börja slå. Lite skrämmande!
    Ska på vul imorgon för att se om graviditeten sitter i livmodern,pga mitt  utomkvedes i höstas.
    Men det är jag säker på den gör,för det känns annorlunda denna gång. Med molvärk och allt.
    Men man kan ju inte graderas sig mot "vanliga" mf.
    De flesta brukar säga att symptomen får en skjuts runt v 7,jag har gärna lite mer symptom än så här faktiskt. Fast det kan ju gå lika bra även fast man är symptom fri!
    Hoppas ni mår bra alla!
  • ÄlsklingsAdam
    Åttan skrev 2010-02-14 11:42:28 följande:
    Jag gick in i V 7 i onsdags. å mina symtom är samma lika som de har varit...
    Men det är ju väldigt olika för alla..
    En del får tidigt,andra sent och några inga alls. Så det är inget att vara orolig för egentligen!
    Bara för min del så skulle det kännas tryggare likdom,jag vet inte...
  • ÄlsklingsAdam

Fryser oxå jättemkt! Och jag är annars väldigt varm av mej... {#lang_emotions_tomte}

• ÄlsklingsAdam

Hej alla!

Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!!
    Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn!
    Men men det blir nog bra...
    Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk.
    Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst!
    Ha ha vad underbart det är att vara gravid!
    Kram
  • ÄlsklingsAdam
    misa85 skrev 2010-03-12 14:37:42 följande:
    Grattis, jag fick samma besked för två veckor sedan :)
    Fick du? Va kul då kan vi följas åt! Hur känner du,har du lite panik som jag eller tycker du bara att det ska bli kul?
    Har du barn sen tidigare?
    Om någon har tvillingar sen tidigare/känner någon som har det får ni gärna peppa mej med lite positiva saker....kan bara se allt jobb...men som sagt mkt hormoner i kroppen fortfarande!
    Kram
  • ÄlsklingsAdam
    misa85 skrev 2010-03-14 16:05:02 följande:
    ja jag fick också veta att jag väntar tvillingar :) Vi fick panik först och han hade det i kanske en vecka men nu har det lugnat sig lite och nu känns det bara roligt :) Det var inte planerat för våran del och när det blev två så var paniken total, det är våra första barn :=) Fick se dem i fredags igen och nu var det full fart där inne, de sparkade och fäktade med sina små armar och ben, så roligt att se. Vilken vecka är du i?
    Såg att du hittat till tvilllingtråden,då kan vi ju följas där! 
    V 10 idag!
  • ÄlsklingsAdam
    Tifan skrev 2010-03-15 22:24:35 följande:
    Min kille är intresserad av hur jag mår o det är väldigt skönt men han frågar inte så mycket om allt annat som rör graviditeten... jag känner mig nästa lite pushig när jag pratar om det men jag vill att han ska vara delaktig o det har han själv sagt att han vill vara men är det inte iaf... Hoppas att det blir bätte när vi har varit på det första UL om ca 2 veckor =)
    Jag tror man får respektera att männen inte riktigt har samma band och samma "närhet" till graviditeten. Det är ju i våra kroppar som det händer och det kan vara svårt att förstå för männen att känna samma närhet.
    Stora ulet brukar vara en vändpunkt för dem när de kan se bebisen på bild, och då är det ju en liten bebis man kan se.
    Tror inte du behöver vara orolig utan bara tänka på att det är annorlunda för dem....
Svar på tråden BF Oktober