• Monki

BF Oktober

Hej hej! Jag plussade idag. BF 17/10.

• Monki
    Strumpan08 skrev 2010-02-10 21:09:41 följande:
    Grattis! Är det första barnet? Jag har prel BF 12/10.
    Grattis!

Tack. Nej, det är mitt fjärde, men min pojkväns första. Även om det är mitt fjärde känns det lika pirrigt som vid första. Jag testade med CBs digitala nu på kvällen där stod det 'inte gravid', men jag är övertygad om att jag är det, dock ska jag göra ett nytt test imorgon med RFSU testet då min pojkvän inte riktigt vågar lita på testen.
  • Monki
    Monki skrev 2010-02-10 21:28:40 följande:
    Grattis! Tack. Nej, det är mitt fjärde, men min pojkväns första. Även om det är mitt fjärde känns det lika pirrigt som vid första. Jag testade med CBs digitala nu på kvällen där stod det 'inte gravid', men jag är övertygad om att jag är det, dock ska jag göra ett nytt test imorgon med RFSU testet då min pojkvän inte riktigt vågar lita på testen.
    Kan tillägga att jag testade positivt tidigare idag med test från testlagret.
  • Monki
    Strumpan08 skrev 2010-02-10 21:45:37 följande:
    Oj, fjärde, grattis! Hur gammal är du? Vad konstigt med testerna, de brukar ju vara rätt så pålitliga annars. Hehe, när jag plussade med vårt första barn vägrade maken tro på att man kunde lita på testen som man köpte på apoteket, man behövde få höra det från en läkare tydligen. Sen när jag började kräkas veckan efter så trodde han på mig. :-P
    Jag är 27.

Jag misstänker att jag har för låga hcg halter för att det syns på den digitala. Killen sa nyss att han tror, men han vill inte bli besviken om nu morgondagens test visar negativt, dock tror jag inte att det kommer att göra det då jag känner av en del graviditetstecken. Killen min kommer nog tro mig snart med om det blir som senaste graviditeten då jag mådde illa och kräktes dagligen de första månaderna. Jag hoppas verkligen inte det blir så denna gång!

Är det ditt andra barn?
  • Monki
    Strumpan08 skrev 2010-02-10 22:00:44 följande:
    Japp, har en dotter som är 14 månader nu, om allt går som det ska kommer det vara 22 månader mellan barnen. Hur gamla är dina barn? Du måste vara proffs på allt vad praktiska lösningar, syskonsvartsjuka osv, heter. Jag börjar kallsvettas litegrann redan när jag tänker på att klä på två barn och bära ner för tre trappor och packa ner i en klumpig syskonvagn..
    Vad kul.

Jo en hel del. Dom är 7, 5 och snart 3 år. Jo, det är inte lätt alla gånger. Den som säger det ljuger, men allt det goda väger upp det dåliga.

Nu har jag fimpat sista ciggen! Så röksugen än....
  • Monki
    Pumsig skrev 2010-02-13 18:50:23 följande:
    någon mer som är öm i "tjejmagen"???
    Jag har varit det i flera dagar nu.
  • Monki

Jag går in i v.6 imorgon.

Illamåendet har lagt sig lite, men det mest påtagliga symtomet är nog brösten som både vuxit och ömmar som tusan. Så här gjorde det inte med nr 2 och nr 3 utan bara med nr 1, så det känns nästan som min första graviditet!

• Monki

Är det fler som börjat kännas sig sjukt trötta hela tiden?

• Monki
    2små2stora skrev 2010-02-14 21:37:34 följande:
    Jag gör det, tror att den natt jag ska jobba denna vecka kommer att vara tuff.
    Hoppas det går bra!
    Strumpan08 skrev 2010-02-14 21:40:36 följande:
    Jag med... Slocknar som ett ljus lite titt som tätt och hamnar som i koma. Passar på att sova lite när dottern sover middag, annars orkar jag inte.
    Det känns som jag går runt och är en zombie hela tiden. Funderar starkt på att vila en stund nu, men egentligen borde jag plugga....
    MariaOMarkus skrev 2010-02-14 21:43:24 följande:
    samma här..känner mig aldrig riktgit utvilad. min praktik på 4a veckor börjar om 1v..undrar hur det ska gå? nu när jag är hemma kan jag sova när lillan sover :)
    Jag börjar också min praktik om en vecka. Jag har ingen aning om hur jag ska få det här att fungera. Vad pluggar du till?
  • Monki

Knäckebröd kan lugna ner illamåendet.
    (säger jag själv som mår furktansvärt illa just nu och inget knäckebröd i sikte...)

• Monki
    MariaOMarkus skrev 2010-02-15 12:04:28 följande:
    Monki - jasså gör du de ,vilket sammanträffande jag pluggar till undersköterska. va pluggar du till?
    Jag pluggade klart tremin tre nu i december till undersköterska, men just nu läser jag ytterliggare tre kurser för att utöka mina kunskaper som det. Bla ska jag ut på praktik v.8-11. Min tanke är att kanske lyckas få ett ordentligt sommarjobb, men nu när man är gravid vette jag tusan om man får något...
  • Monki
    MariaOMarkus skrev 2010-02-15 12:09:18 följande:
    jag ska ut precis samma vecka som du..vilken skola läser du på? vart ska du ha din praktik? skulle vara kul med sommarjobb för att få in lite extra pengar men beror på hur man mår då tror jag :) eller om man ens får något som gravid.
    Jag läser på NKC i Nynäshamn. Jag ska praktisera på något som heter Ösmohemmet. Jag pratade precis med min kontaktperson där och det lät som att jag ska få praktisera med barn som har autism, men hon återkommer imorgon till mig.

Vilken skola går du i och vart ska du praktisera?
  • Monki

Är det fler som har rasat i vikt? Jag börjar bli orolig, då jag redan gått ner 7 kg...

• Monki

Jag mår illa något fruktansvärt. Tips mottages gärna, för vad jag än gör så verkar det inte hjälpa. Jag har SEA band på mig mer eller mindre dygnet runt, jag har provat Postafen (eller vad det heter), Ginger Ale som innehåller ingefära, knäckebröd etc.

Jag blir galen....

• Monki
    lilltiger skrev 2010-02-16 09:40:37 följande:
    Hadde det som dej med mitt andra, jag kunde inte beholla nånting. Jag började ta med mej skorper,och lite apelsinjuice till sängen när jag la mej, vet varm juice va int det besta, men det hjälpte mej, du kommer nog och hitta din metod, för och må dårligt är inge kul, men värdt det, jag glömde direkt detta när det väl gick över, jag hadde detta i 5mån, men ventar nu min 3e. Så leta rett på din metod, och lycka till=)
    Jag hade så här med nr 3. Inget hjälpte. Jag hade SEA band på mig dygnet runt och Ginger Ale hjälpte lite som jag drack små små klunkar utav. Jag hade så i 3-4 månader.

Nu har jag köpt FRIGGS ingefärste och tänkte prova och se om det kanske hjälper. Trots illamåendet och nära till kräkningar försöker jag hela tiden trycka i mig något att äta. Det känns bra för stunden, men när jag slutat äta så kommer det kraftiga illamåendet tillbaka. Jag hoppas verkligen att jag hittar min metod snart...
  • Monki

Jag kom och tänka på en sak. Jag lämnade blod för första gången rätt nyligen (14 dagar sen ungefär). Järnvärdet sänks ju något enormt då. Kan det kanske vara orsaken till att jag har extremt huvudvärk, tom migrän? Jag visste inte att jag var gravid.

• Monki
    anja1661 skrev 2010-02-16 14:14:16 följande:
    ska du va på ösmohemmet? nära o bra!   se till att du inte hamnar på det huset där det är utåtagerande tonåringar bara....de e våldsamma!!
    Tyvärr har min kontaktperson därifrån inte hört av sig. Hör hon inte av sig imorgon, så får jag ringa henne igen så jag vet vart jag ska ta vägen på måndag...

Nej, det kanske inte är det ultimataste när man är nygravid.
  • Monki
    Jamtland4ever skrev 2010-02-23 16:32:40 följande:
    Ja dålig erfarenhet har jag vill inte ha mer. Men tror och hoppas att denna graviditet håller sig kvar Men blir så ledsen berättade för svärföräldrarna att de skulle bli farmor och farfar. Dem sa direkt hoppas verkligen att ni ska göra abort. Blev så besviken. De anser att jag och min partner inte varit tillsammans så länge. Vi har varit ihop i snart 3 år och vi vet verkligen vart vi har varandra. Förstår inte att de inte kan vara glada för våran skull.
    Vad tråkigt att höra.
    Försök att ignorera det (vet att det är svårt, har själv vart i den sitsen) och gläds åt att ni är gravida och roffa åt er all positiv energi från alla andra runt er.
    Mamma till tre pojkar -02, -04 & -07 + bf 17/10.
Svar på tråden BF Oktober