TurkiskPeppar skrev 2010-08-13 21:37:18 följande:
Hej alla! Nu har jag också semestrat färdigt och hittat tillbaka till familjeliv
Var hos BM idag och mätte magen för första gången. sf var 25 cm, vilket visst var strax över normalkurvan. Fick även höra hjärtljud... alltid lika mysigt
8 september ska jag göra mitt första TUL, ska bli riktigt spännande att se hur stor skrutten beräknas vara då, även om deras beräkningar inte verkar helt pålitliga.
På måndag börjar jobbet igen och jag börjar redan nu oroa mig för hur jag ska orka med alla låga värden där igen. Hade mycket mer problem med känningar när jag jobbade innan semestern än vad jag har haft nu när jag varit ledig. Jag har inte tid att äta så ofta och förhindra låga värden när jag är på jobb, och när jag väl får en känning så får jag så fruktansvärt dåligt samvete för att jag inte kan jobba ordentligt innan bs stigit igen. Frustrerande! BM tyckte jag skulle söka havandeskapspenning. Men ingen annan som varit gravid på mitt jobb har gjort det. Om det är diabetesen som ställer till det och inte mitt arbete, borde då inte en sjukskrivning vara lämpligare än havandeskapspenning?
För övrigt njuter jag för fullt av att få känna skrutten sparka allt oftare och kraftigare! Igår fick min man känna rörelser för första gången. Så mysigt!!!
Härligt med BM-besök och lyssna på hjärtljud. Jag arbetar som lärare och min diabetesläkare ska faktiskt sjukskriva mig fr.o.m. då eleverna börjar. Hon tycker inte jag ska arbeta med den stressen som arbetet och blodsockertagandet tar. Stress leder till adrenalinpåslag och högt blodsocker. Man har ju ändå en skyldighet till sitt arbete i första hand och med allt som kan hända med bs (upp eller ner) går det ju inte att koncentrera och göra ett gott jobb. Jag låter ju alltid eleverna gå före och det fungerar ju inte i alla lägen då känningar och dyl kan hända. Sedan är det känsligare ju längre gången man är i graviditeten. Hoppande bs och olika doser hit och dit. Nej jag har äntligen accepterat att det blir sjukskrivning i 3 månader, så nu känns det bara skönt.