Mittänglabarn skrev 2011-01-02 22:30:01 följande:
Man kan verkligen säga att man har blivit en annan människa och man ser annorlunda på livet!
Vi har verkligen kommit närmre varann genom denna hemska sak. Och sen var vi på ett helt fantastiskt sjukhus där alla var helt UNDERBARA konstigt men sant. Vi har fått en BRA kurator genom dom ocskå.
Hur länge väntade ni andra med att bli gravida igen?? Hade ni också skuld känslor för det minsta lilla ni gjorde?
TAck för alla svar!
hirondelle: Ledsen att ni inte blivit gravida innu, men hoppas det kommer snart.
soffansofar:Hur gick det för er sen? gick ni tiden ut fick ni ta bort det? Hoppas det är ok om jag frågar.
Malin F: Såg att det stog tvillingar i magen hur har det gått, vilken vecka??
Heddan: Hur lever du nära Trisomi ? Hur känner du som står brevid?
Hoppas jag inte trampar er på tårna vill bara veta hur andra har det?
Vår smärta är stor och densamma, och våra ÄNGLAR unika!
Beklagar alls vår sorg, men dom lever vidare genom oss, och vi är föräldrar!
Kramar på er
Hej på dig!
VAd underbart att läsa att ni fått så bra stöd från sjukhuset. Vi valde att avbryta i v 15+3 då vi fick besked att Jack var svårt sjuk. Jack var en väldigt aktiv krabat i magen och var aldrig still. JAg visste efter första vul att han var sjuk fick bara en känsla att något var fel. Så jag fick föda fram Jack och det var både jobbigt och bra. Tiden efteråt fick vi ingen bra kurator att prata med så vi gick i 3 månader utan att kunna bearbeta och förstå att vi verkligen sörjde. Det var fruktansvärt jobbigt men så fick vi träffa en kurator som verkligen hjälpte oss och vi träffade henne 2 ggr och därefter kände vi båda en stor lättnad. Jag hade ganska mycket panikkänslor efter Jack. Fick panik om jag inte hittade någonting, blev lätt arg och tappade tålamodet lätt med vår dotter. Detta gav mig så klart dåligt samvete men der ahr blvit bättre och bättre. Jag och min sambo bråkade en hel del efteråt då vi nog inte kunde förstå varandra tror jag så här efteråt.
I dag mår vi ganska bra är väldigt tacksamma för vår dotter och har börjat funderat på att försöka få ett syskon till...jag känner blandade känslor inför det och hoppas jag inte kommer oroa mig alltför mycket. Vi kommer nog gå till samma kurator igen. Lille Jack finns alltid med oss och har förändrat vårat liv för evigt. Lycka till med allt.
Kram