Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Idun84 skrev 2012-03-22 00:44:57 följande:
Jäkla läkare jag träffade btw. Han kan inte ha varit van vid hypokondriker. Jag sa att jag var en. Grät dessutom hysteriskt. Men jag klarar inte av att höra "jaså, du har migrän, det är ju tyvärr ett symptom för ALS". Jag hade inte ens tänkt på att migrän kunde vara kopplat till ALS. Jag var mer rädd efter att jag gick därifrån. Orkar inte med denna konstanta ångest.. jäkla skit.Men om du tänker logiskt på det hela, om du träffat 5 läkare som du pratat dina misstankar med och inte en av dem vill skicka dig till neurolog så borde det ju vara ett bra tecken! 5/5 misstänker alltså att du INTE har det!
Hur länge har du haft din tanke om ALS?
Åh, nu funkar ju jag så här att jag är väldigt nyfiken av mig när det kommer till sjukdomar, vill sååå gärna googla på det men det krockar fruktansvärt med min hypokondri! Hoppla hej! Har dessutom lovat mig själv att jag bara får googla på bra saker. Men självdisciplin är inte min grej heller.. Suck..
Jag har fått börja tänka som så att jag kan inte göra ett skit åt det om jag skulle få någon sjukdom, jag vill inte det men jag kan inte göra något åt det, det kan ingen! Kan jag göra det bästa av det jag har nu? Ja!!
Det jag märkt är hur mörk hjärnan blir när man mår dåligt, jag gick ju från att vara världens gladaste, impulsivaste, positivaste och oräddaste människan till en dyster, trött, håglös, negativ, rädd och tråkig människa. Försöker tappert vända på det nu! Tappade mycket men lite logik blev kvar där mitt bland hypokondri och dödsångest.