jmaard skrev 2012-02-01 14:40:12 följande:
Tack för förståelse och diin berättelse. Jag vet ju att det är stress och utmattning men bland allt det så skäms jag. Jag är nog dålig med min sjukdom och tycker att jag belastar andra helatiden. Trots att jag även vet att jag egentligen inte belastar någon eftersom det är jag som sköter ALLT här i hemmet. Varför jag gör allt vet jag inte heller, tycker väl om att fixa här hemma och ogillar att be andra om hjälp. Frågar jag om hjälp så får jag det men ofta så är det tvärt om, gubben ska hänga upp tvätt tex. och jag säger att jag gör det istället.
Läget för att ta ledigt finns inte nu eftersom jag jobbar som timvikarie och har äntligen fått börja gå på schema. Dock har det varit mycket jobb på senaste och jag jobbade två veckor i streck med en ledig dag då jag endå var och flängde på körskola och sålde hunden. Jag vill ta den här chansen med fast schema för att få in en hyffsad lön. Jag känner även att jag har blivit lite besatt av att jobba, jag tar alla tider jag får och vissa månader har jag haft mer i lön än gubben som är plåtslagare och jag är timvik undersköterska inom hemtjänsten. Alltså rätt stor skillnad på timlön.
Jag tror jag har blivit lite beroende av att känna mig nöjd med vad jag har utfört varje dag.
Har nu varit ledig i två dagar och stressen kom som en smäll, allt jag gömt bakom att hela tiden ha något på gång. Kan inte se på tv eller ta det lugnt på något vis, jag måste göra något samtidigt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Försöker få tag på min läkare men h*n är borta till nästa vecka. Känner att jag väntat för länge med detta egentligen. Denna helg är jag ledig, första helgen på flera månader. Det ska bli underbart att få umgås med familjen ordentligt!