• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Ts Mamma
    Docendo díscimus skrev 2010-03-02 16:22:25 följande:
    Det är en obevakad korsning med hållplats.Jag förklarade för Sofia tre timmar senare - men att diskutera det med henne direkt är det lönnlöst.
    Är det övergångsställe??

Jag hade nog som sagt var låtot henne gå över själv så jag har lite svårt att sätta mig in i det, men bra tat ni pratade om det efteråt i alla fall...
  • Docendo díscimus

Ts Mamma - du skulle ha sett bilen sombara dök upp och hur jag bara tog tag i henne av ren reflex.

Övergångställe är det inte - för två månader sedan höll någon på att bli överkörd - men inbget hände.

• Ts Mamma
    Docendo díscimus skrev 2010-03-03 22:08:35 följande:
    Ts Mamma - du skulle ha sett bilen sombara dök upp och hur jag bara tog tag i henne av ren reflex.Övergångställe är det inte - för två månader sedan höll någon på att bli överkörd - men inbget hände.
    Är det inget övergångsställe så skulle jag ha reagerat precis som dig, jag hade blivit galen!

Men med övergångsställe tycker jag en 8 åring ska klara att gå över, men det är ju stor skillnad på att gå över en väg om det är det eller ej.

Hade läst lusen av T om hon som 8 åring går rätt ut i gatan, hade någon sur tant gjort en anmälan baserat på det och på vad min dotter säger då så hade hon oxå fått veta att hon lever och jag ahde gladeligen visat SDoc precis vad jag gjort och sagt, det handlar ju om att man blir rädd och att man fgör det för att "rädda" sitt barn..
  • Docendo díscimus
    Ts Mamma skrev 2010-03-04 09:36:14 följande:
    Är det inget övergångsställe så skulle jag ha reagerat precis som dig, jag hade blivit galen!Men med övergångsställe tycker jag en 8 åring ska klara att gå över, men det är ju stor skillnad på att gå över en väg om det är det eller ej. Hade läst lusen av T om hon som 8 åring går rätt ut i gatan, hade någon sur tant gjort en anmälan baserat på det och på vad min dotter säger då så hade hon oxå fått veta att hon lever och jag ahde gladeligen visat SDoc precis vad jag gjort och sagt, det handlar ju om att man blir rädd och att man fgör det för att "rädda" sitt barn..
    Jag blev galen - hjärtat slog volter - sen är Sofia vår äldsta väldigt känslig - grinar när hon blir tillsagt på skarpen- tycker synd om lärarna.
    Är utbildat gymlärare har timvik in skol-barnomsorg
  • Enyana

Här var det lugnt!

Idag har vi varit på 6-årsbesiktning av Ella... ...nu är hon 128.4 cm lång och väger 32.1 kg...mammas "lilla" tös...:-P Nåväl, så länge hon håller sig inom normalkurvan så är det ju bra...

Allt väl med er andra?

• Ts Mamma
    Enyana skrev 2010-03-29 21:41:59 följande:
    Här var det lugnt! Idag har vi varit på 6-årsbesiktning av Ella... ...nu är hon 128.4 cm lång och väger 32.1 kg...mammas "lilla" tös...:-P Nåväl, så länge hon håller sig inom normalkurvan så är det ju bra... Allt väl med er andra?
    Här är allt kanon...

Tova var på 5½ års kontroll i höstas, hon vägde då 16,2 kg och var 107cm...

Här har Tova börjat hälsa på i Förkoleklassen med sina kompisar, hon längtar så...

Va på föräldramöte ang. fsk.klassen i förra veckan, en stor klass blir det, 25 barn...:-O

Annars är allt som vanligt, jobb, skola, förskola, stallet, balett och ja allt vad det är...
  • Teskedsmamman

Jag mätte Totte igår, han är 116 cm och väger ungefär 20 kg, han var också och hälsade på alla förskoleklasskompisarna igår.

Eftersom han inte ska gå i den skolan där vi tillhör utan i en liten byskola så kommer han inte känna många, men nu har han träffat dem iallafall...

3 killar & i vecka 21 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Ts Mamma
    Docendo díscimus skrev 2010-04-04 10:28:36 följande:
    Sofia och Linnea tycker att fritiden är tråkig.www.familjeliv.se/Forum-3-170/m51760329.htmlVad skulle ni göra - jag oroa mig under sommaren.
    Va in och lä
    ste.

Här, vi bor ju ute på landet är det 1,5 mil till de flesta kompisarna för Tova, men vi kör gärna likväl som de gärna kör hit och dit så det brukar inte vara ett jätte stort probelm.

Din äldsta hon är 8 va?

Kan hon inte gå till det nya området själv? Har hon inga klasskompisar där?

Jag vet inte vad man ska hitta på för aktiviteter, fotbollsskola? Ridning? Simskola? Dansskola? Gymnastik? Scouterna? Jag vet inte, beror ju på vad hon vill ioch är intresserad av...

Lycka Till!
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...