Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Jaha tjejer, idag kom det spottings. På dag 9 (NIO) efter äl. Det här känns inte bra alls! De senaste månaderna har mensen (inte spottings) kommit på dag 10-12 efter äl. Ni som är experter på området, vad innebär det mer exakt med kort lutealfas? Finns det något jag själv kan görs åt det? Vad kommer det sig av? Alicia

• Alicia 72
    Happiness skrev 2010-07-06 16:04:16 följande:
    Hmmm...jag tog ett Clearblue det mäter 25. Det gör också ÄL testerna. Jag fick ett svagt utslag på Clearblue samma dag som jag mätte hCG i blodet då låg det på 3. Tror det är så att allt under 4 är ICKE GRAVID. Du kan alltså se utslag på Clearblue med 3 i kroppen. Har du så lågt ja då är du inte gravid. Så det jag  vill säga är att dom mäter lika starkt. Frågan var ju den om det var ÄL eller graviditet. Men eftersom testerna är lika starka,så får man utslag på det ena så får man också det av det andra om man nu är gravid.

Men var det inte tesked som skrev att hon tagit ältest o gravtest vid samma tillfälle då hon var gravid? Gravtest var superstarkt o ältestet var mkt svagt. Ältest kan förvisso reagera på hcg men svagare än gravtest o är ju avsett för att mäta äl-hormon.
  • Alicia 72

God morgon flickor! Skrev ju i torsdags kväll om att mina spottings börjat på dag 9 efter äl. Dock hände inget mer sen. Idag är jag på äl+15, jag som brukar ha en lutealfas på 10-13 dagar! Tog ett test o får det svagaste av de svagaste strecket. Det verkat tyvärr inte gå att ladda upp bilder från mobilen så jag får vänta med att lägga upp det till ikväll. Men borde det inte varit starkare vid det här laget? Alicia

• Alicia 72

Jaaa, ni ser ju själva (eller inte??), det är ju pinsamt svagt på bilden. Det var aningens tydligare i verkligheten och färgen var röd, inte grå.
    Vad tror ni?

• Alicia 72

bojji; vilken skarp syn du har Vi snackar verkligen "skymta" här....

tesked, jag googlade lite på svaga streck på gravtest och kom in i en tråd här där du i december 2009 lagt upp en av dina gravtest-bilder bredvid ett äl-test för att visa var strecket skulle vara, så svagt var det. Och så såg mitt ut i verkligheten! Men såg också att ditt var från BIM-6. Jag brukar ha en cykel på från 27-31 dagar, oftast 28-29. Är idag på dag 29, dag 15 efter äl, så det borde nog visa starkare i mitt fall, tycker du inte?

Mamsie; ja det är HCG-test från RFSU, deras vanliga, inte testa tidigt-varianten. Det var det enda som fanns att tillgå i byn på landet... Har kommit hem i kväll och sprang upp till apoteket för att köpa CB digital att ha till i morgon.

Men hörni ni testexperter (tesked verkar i alla fall klassificera under den benämningen ), efter vad jag googlat mig till så har RFSU testerna (inte testa-tidigt-varianten) en känslighet på 20 mIU/ml och CB digital 25 mIU/ml. Eftersom RFSU nu är aningens känsligare och visar så svagt, så kanske CB Digital skulle visat negativt idag?
    Spekulationer, jag vet, men man blir ju så förbenat nyfiken!!!

För övrigt så kan jag berätta att om detta skulle vara en graviditet (vilket jag tror att det är eftersom jag annars har en extremt lång lutealfas för att vara mig. Frågan är bara om det är en fortgående eller avstannande grav ...) så blev det till på samma sätt som jag blivit gravid varenda gång tidigare - på ett enda sex-tillfälle.... Och här har man vänt ut och in på sig själv för att sexa varannan dag i flera veckor och så var svaret så enkelt...

Håll tummarna för mig i morgon bitti!

Anyah och Happiness - grattis till era plus!! Har följt tråden bra men inte skrivit något då jag bara haft internet via mobilen senaste veckan och det blir bra mkt knapprande för väldigt lite text...

Alicia

• Alicia 72

Men hörni, vilken syn ni har!! Tänkte när jag la upp det att flickorna kommer inte tro att jag är klok, tyckte inte att det syntes något på bilden

Önskeglittra; ja det är ett gravtest! Läste om dina sammandragningar och din bakgrund! Och förstår din oro! Men du får tänka att du nu med råge fått din beskärda del av sorg och olycka inom bebistillverkningen så detta kommer gå vägen serru!! Ta hand om dig och vila så gott det går!

Happiness; Före dottern blev till fick jag också missfall och jag hade blodblandade flytningar i veckor. För att efter det fortsätta ytterligare men då med uppehåll under kortare perioder. Ingen mens i sikte och jag gick till gyn för att se att allt kommit ut och såg bra ut. Och då upptäckte hon till min största förvåning någonsin att jag var gravid! VI hade bara sexat en enda gång den månaden pga alla flytningarna och uppenbarligen träffat en äl som vi inte hade en aning om existerade! Och sen gick det hela vägen - det kommer det göra för dig också!

ChippiChoppi; you go girl! Rulla runt ordentligt om ni inte redan gjort så!

Alicia

• Alicia 72
    Happiness skrev 2010-07-07 21:06:15 följande:

Alicia: Jag har lagt upp gravtest bilder på min sida om du behöver jämföra. Jag är en testmissbrukare av högsta rang . Min femte graviditet och 150 tester senare typ. Hitills denna graviditet har jag förbrukat ca 8 st och jag har varit sen i den 2 juli. Haha! RFSU:s tester är inte kända för att vara specillt tillförlitliga. Med andra ord färgen är väldigt klen i förhållande till hCG mängd.

Om jag var du hade jag väntat med CB-digital. Vissa säger att det ska vara lite extra hCG för att utslaget "GRAVID" ska komma upp. Jag hade väntat med det. Det absolut bästa test du kan ta enligt mig är ett vanligt CB.
    Vet ungefär hur översättningen mellan testen blir. Strecket som du upplever som svagt nu med RFSU-test. Kommer visa ett mycket tydligare blått plus med CB.

Tycker nästan du kan strunta i RFSU-testerna...men du kan ju ta ett sådant till bara för att jämföra med detta. Men om du vill se ett fint plus så köp dig ett CB imorgon så kommer du göra det..... promise.

Aha, trevligt att stöta på en testmissbrukare just ikväll! Så du menar på att vanlig CB är känsligare än CB Digital? Eller i alla fall kan visa ett svagt plus medans Digital visar "Inte gravid"? Hrmph, då får jag springa till ett annat apotek för det fanns inte på vårat lokala på torget. Typiskt!
    Vad gäller att RFSU inte är kända för att vara pålitliga, är din erfarenhet att det gäller även åt andra hållet, dvs att de kan visa svaga streck som inte är något egentigen??? *gulp*

Alicia
  • Alicia 72

tesked; jag trodde att mina sedvanliga gamla spottings satt igång igen på äl+9, men det kom bara en "spott", inget mer. Misstänker att detta istället kan ha varit en nidis-blödning. OM så var fallet har kroppen alltså haft en vecka på sig i morgon att skapa hcg och det borde synas mer. Jag gör så att jag i morgon kör både RFSUt som jag har kvar samt CB digital eftersom jag redan köpt det. Får jag "Inte gravid" på CBt så försöker jag hitta vanliga CB istället, de fanns inte på vårt vanliga apotek idag.
    Vad har du haft för dålig erfarenhet av RFSUs tester?

Mamsie; du är så klok!

Alicia

• Alicia 72
    Teskedsmamman skrev 2010-07-07 21:52:47 följande:
    Jag har 3 ggr fått minus på RFSU när jag har fått plus på CB dagen efter... och oftast ganska starkt....
    Tackar för den repliken, den sover jag gott på VIsste väl att du var en testexpert!

Alicia
  • Alicia 72

Båsak; jag har heller inte ngn erfarenhet av att testa tidigt. Ngn dag efter BIM o då har det alltid varit tydliga plus. Har ju inte helt regelbunden mens så jag vet inte exakt när BIM är just denna månad. Man får prova imorgon igen Godnatt alla o tack för er skarpa syn o era kloka råd! A

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5