Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Happyme skrev 2010-07-30 10:51:32 följande:
    Har du ingen som kan hjälpa dig med din 3 åring så du kan åka in o sätta dig på SÖSgynakut? Eller ngn som kan följa med dig och ta hand om henne medan du är inne hos läkaren? Alt är att du åker in när din man kommer hem!
    Jag får åka in när mannen kommit hem från jobbet.

Alicia
  • Alicia 72
    Happyme skrev 2010-07-30 10:56:00 följande:
    Bra , jag skulle nog inte kunna vänta till onsdag heller utan åkt in för en koll. Har varit på sös gyn flera ggr pga av mina sd. Har alltid blivit väldigt bra bemött!! Nu håller jag tummarna för att räkan har det bra i magen Alicia !
    1000 tack!! Men det känns inte så, stramar och drar. Det har det inte gjort tidigare.

ALicia

Gråter
  • Alicia 72

Sassa; beklagar att även du verkar fått missfall!
    Hur orkar man börja om? Känner mig helt tom. De 7 månader vi försökte innan vi lyckades bli gravida var allt annat än roliga. Vet inte om jag vill göra om det igen. Just nu känns det som att jag, med stor sorg, hellre nöjer mig med ett barn. Ett underbart sådant!

Alicia

• Alicia 72
    sassa87 skrev 2010-07-30 12:29:06 följande:
    ja vet inte om det är missfall. eller mensen mina + är ju så svaga. tycker att dom ska bli starkare. men jag blöder inte så mycke. gör du det?
    Nej egentligen inte så mycket ännu. Det kommer inte så mkt i trosan men på toapappret. Det som gör att jag "vet" är att det hela dagen från i dag på morgonen har stramat rejält i nedre delen av magen och nu har det börjat övergå till att göra ont. Det har tidigare varken stramat eller gjort ont.

Alicia
  • Alicia 72
    Happiness: fast jag HAR ont. Jag känner igen symtomen från förra gången, detta är ett missfall. I Stockholm är det inte många MVC som har VUL och definitivt inte det jag skulle gått på.
    Ska åka in til gynakuten när mannen kommer hem och spendera fredagkvällen där. Sen får man väl trösta sig med ett gott glas vin när man kommer (galghumor...)

asat; men vad var det för kommentar??? Så säger man väl inte till någon, oavsett vilken relation man har till varandra. Riktigt sårande, hoppas du inte tar åt dig utan fortsätter glädjas åt din graviditet.

Alicia
  • Alicia 72

Happiness; tack för omtanken! Sitter på Danderyds gynakut sen en timme tillbaka. Min tur nästa gång. Tog med mobilen att fördriva väntetiden med. Är inte längre rädd o orolig. Jag VET. Men det känns skönt att få det bekräftat o kollat att inget annat fel än missfall uppstått. Supergullig personal i alla fall! Skönt att slippa rättfärdiga sig själv en dag som denna. Alicia

• Alicia 72

Rapport från gynakuten;
    Jag är enligt FLs beräkningar i 7+2. Hon såg ett foster stort som i 6+4, något jag kan köpa då jag misstänker att ägget fäste sent. Men hon såg inga hjärtljud, något hon sa inte var konstigt, det var inte alltid man kan se det så tidigt. Men jag vet att jag med dottern såg hjärtljud när hon blev mätt till 5+1 så jag tror inte riktigt på det.
    Dessutom satt fostret ganska långt ned, som om det var på väg ut. Men det i sig behövde inte heller betyda något.
    Hon tyckte blödningen var för liten men det kunde ju vara början på mf.
    Men alla dessa faktorer tillsammans (blod, smärta, inga hjärtljud, lågt sittande foster) tyckte hon ändå tydde på missfall, men hon kunde inte säga säkert.

Har dock inget hopp alls, känns precis som förra mf.
    Jag har bearbetat detta under dagen och har liksom börjat landa i vetskapen. Bara att ladda om....

Tack för allt stöd!
    Alicia

• Alicia 72

Godnatt alla! Nu har tårarna sprutat klart för ikväll o jag ska krypa ned bredvid min lilla snorpa som jag ikväll placerat bredvid mig istället för i sin säng. Så tacksam att jag har henne. Alicia

• Alicia 72

God morgon ladies; när jag fick mitt förra missfall så blödde det ungefär en halv dag innan klumparna började komma. Nu har jag inne på tredje dagen med enbart klarrött blod, inte en tillstymmelse till klump.
    Innebär missfall alltid klumpar (uähhh, vad äckligt det låter) eller kan det vara enbart blod?

Natten till igår hade jag helvetiskt ont så det är inte det att jag tvivlar på att det är missfall, jag bara undrar när det ska komma ut.

Alicia

• Alicia 72

Näe, det känns ju konstigt att det inte kommer några klumpar. Ska ta ett cb+ i em, om det är svagare är ju svaret 100%igt. Måste dock kolla upp att allt kommit ut. Ska prata med den bm jag skulle haft i morgon o se om hon kan remissa till ett vul nånstans. A

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5