Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

gabby skrev 2010-06-10 08:37:48 följande:
    Godmorgon på er alla.

Sitter här med mitt kaffe (givetvis koffeinfritt) och ett negativt grav test. Fattar ingenting, det skulle ju vara två streck :(  Ingen mens, spänner i brösten och i bland illamående och änndå så blir det bara ett ynka streck Grrrrrrrrrr . Ställer diagnosen kraftig sken graviditet och lite önsketänkande. Kanske en släng av förvirring - den kommer från koffeinbristen Tungan ute

{#emotions_dlg.flower}Grattis till er  som plussat och till babyn{#emotions_dlg.flower}
    Jag håller med, vad är det som händer?? Det måste vara fel på testen?! Har jag gått och mått illa i en hel vecka för ingenting??

Näe, testen funkade bättre förr tycker jag!

Alicia
  • Alicia 72
    oceanney skrev 2010-06-09 15:20:32 följande:
    Hej gumman! Jo jag finns här! Testade igår (plus) och testade idag och stickan idag visar plus igen (starkare)! Läser och jämför med andras bilder och funderar. Eftersom jag ju fick lite extra hcg för 7 dagar sedan som support för lutealfasen går det inte att ropa hej än. Den mängd jag fick ska vara ute ur kroppen på 1.5 dygn, men man vet ju aldrig. Tror jag är på ruvardag 13, 15 dagar efter ÄP och cykeldag 29. Ingen mens ännu och det är ju det viktigaste. Mår helt OK på morgonen men eftermiddagarna är hemska. Är så trött och har mensvärk från och till. Ska testa igen om några dagar. Tänk om det blir så att vi får följas åt!! Om det här går vägen har jag BF tre dagar efter dig (men 23 januari om det är tvillingar :) KRAM!!
    Men OJ!!! Om stickan var starkare idag så borde ju inte hcgt vara på väg bort? Då vågar man kanske viska ett g*****s??

ALicia
  • Alicia 72
    Anyah skrev 2010-06-10 10:05:38 följande:
    Vi borde kanske starta ett upprop om bättre teststickor..

Eller reklamera stickorna..

jag vill ha tillbaka pengarna för det visade Minus....

Glad
    Men eller hur? Något fel måste det ju vara? Jag kunde minsann plussa väldans enkelt förr i tiden!

Alicia
  • Alicia 72

Happiness; vet inte vad jag ska säga... Förstår att det känns som om marken rämnat och ett avgrundsdjupt hål öppnat sig.
    Och hur ska man orka börja om? Jag vet inte hur man ska orka kämpa på, det är ju inte bara sol och klarblå himmel längs med vägen till en bebis utan mer blod, svett och tårar.
    Men på något sätt är ju målet med resan värt alla kraftansträngningar och man finner styrka och hopp i tanken på en bebis.

De säger att man direkt efter ett missfall har en större chans att bli gravid. Jag tror det tar sig för dig omedelbums och att du snart får uppleva lyckan av ett fint plus igen!!
    Kram//Alicia

• Alicia 72
    talamod skrev 2010-06-11 13:04:19 följande:
    Har du nåt bra voodootrick så kör det nu! Jag har fått tid idag kl 16 sen får vi se vad som händer...Blir jag igångsatt så borde bebis titta ut idag/imorgon. Håll tummarna!
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
    Spännande!
    Lycka till, jag tror du får en fredagsbebis! Kl 21.04 ikväll kommer den ser jag!

Alicia
  • Alicia 72

Tror ni Tålamod har fått sin bebis ännu?? Själv tippade jag 21.04 ikväll och står fast vid det.
    Hon borde vara i kryststadiet nu med andra ord.

Åhhh, vill också!!

Alicia

• Alicia 72
    MPson skrev 2010-06-11 21:02:15 följande:

Gokväll!

Hoppas ni har sjungit  "Den blomstertid...."

Vi har haft fyra missfall och jag är nu 40 år vilket betyder att Landstinget inte gör så mycket mer känns det som. Vi har gjort lite små tester men inga "fel" har hittats. Vände oss till en "Privatklinik" för råd och fick detta svar;

"F n verkar problemet i ert fall framförallt vara upprepade missfall. I sådana fall tycker jag att ni kan sköta utredning och behandling på Kvinnokliniken på er ort. Det vi kan hjälpa till med är provrörsbefruktning om det skulle visa sig vara svårt att bli gravid. Tyvärr är en graviditet efter en provrörsbefruktning dock inte förenad med någon sänkt risk att få missfall. Missfallsrisken är minst lika stor efter IVF som efter en spontan graviditet.Ring gärna våra barnmorskor om ni skulle vilja göra en provrörsbefruktning. Vi har en övre åldersgräns vid fyllda 43 år för detta."

Jag vet inte jag, ska vi ge upp nu eller? Klarar inte med ett missfall till...orkar man med fler...

Kram till alla starka kvinnor där ute!

Välkommen!
    Själv har jag ingen erfarenhet av upprepade missfall då jag för tillfället inte lyckas bli gravid öht... Men jag tror att det diskuterades lite bakåt i tråden att Progesteron (tror jag det var) ökar chanserna att hålla fröet kvar i magen. Tjejerna i den här tråden har magiska kunskaper om det mesta så det är säkert någon som kan bekräfta/korrigera mitt minne.

Alicia
  • Alicia 72

Hallå i stugan!
    Man blir ju inte längre uppiggad av att gå lunchpromenader, det vimlar ju av stora magar eller mammor med nyfödingar överallt! Blev till och med bebissugen av att se en andunge.... Änder har minsann inga fertilitetsproblem, de får en kull varje vår vare sig de vill eller inte. Fast det är klart, de är ju inte 35 + heller....

Isabell; jag flög till Thailand i vecka 17 och hade stödstrumpor. Vet inte om det behövdes men GUD så skönt det var!! Sen den dagen har jag skrotat mina gamla vanliga tunna knästrumpor och har numera sådana fast i stödvariant.
    Så köp du ett par om du har möjlighet, det kan vara skönt i slutet av graviditeten annars.

Alicia

• Alicia 72

Amningste funkar magiskt bra! Weledas finns hos hälsokosten om man inte orkar blanda själv! Alicia

• Alicia 72

Ovanstående inlägg är till Nicholasmamma...

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5