Mamsie skrev 2010-05-11 09:46:16 följande:
Alicia, Kanhända du hade ett guldägg och hans bästa simmare var med i racet när dottern blev till. Eller så hade han tagit saken i egna händer och dragit en slutsats. Btw så är det inte helt fel att han drar en slutsats om ni inte kan trimma simmarna tillsammans - i krig o bebisverkstad är allt tillåtet Sexet blir lätt slentrian och en plikt - tyvärr... Om han satsade 2 dagar före äl så kan det mycket väl ha tagit sig; spermierna ska ju helst ligga där o vänta på ägget. Om man satsar när ägget släpper så kan det vara för sent! Såhär var det för oss: När vi jobbade på nollsexan så höll jag reda på almanackan och tog allt ansvar för att optimera chanserna. Fy så tråkigt... Nu när vi öppnade bebisverkstan igen tänkte jag att "nej för fasiken, inte igen" och bestämde mig för att göra honom delaktig.Jag talade om för honom när flytningarna började likna äggvita/snigelspår (då är äl på G) och när jag pinkat på stickan bad jag honom läsa av den efter 5 minuter (eftersom jag var "upptagen" med nåt annat). När tempen gick upp efter äl meddelade jag honom om det också, men med tillägget att "man kan ju nöjespippa, för säkerhets skull" Resultatet blev att vi hade roligare och sexlusten har hängt med "plikten" Eftersom han är delaktig är han också medansvarig, och jag kan slappna av mer, vilket ju är positivt för kvinnors sexlust. Allright, det är inte roligt jämt. Så jag köpte L-Argiplex och hettande glidmedel. Javafan, lite krydda får man väl ha
Vad gullig du är som hjälper till med tips!
Angående guldägg och guldspermier så kan jag också förtella att vi fick ett missfall precis innan dottern blev till. Även den graviditeten skedde på första försöket. Och efter det missfallet hade vi alltså sex en enda gång den månaden och vips var jag gravid igen. Hann inte ens få tillbaka mensen. I unga år hade jag oskyddat sex en enda gång = gravid. Så jag är faktiskt lite snopen att det tar så lång tid nu. Men det är klart, åldern är ju också en bidragande faktor.
Möjligheten FINNS ju att det kan ha tagit sig denna månad men det känns lätt som att det inte är så eftersom vi inte sexade på själva äl-dagen som vi brukar.
Men som du säger - det kan ju vara så att jag släpper ägg ganska tidigt efter att äl-stickorna visat stegring och att vi därmed ska ha sex FÖRE stegringen fö att det ska funka för oss.
Jag tror att vi kommer att ta det lite som det kommer under sommaren. Vi ska vara bortresta mycket och bo hos släkt och vänner så det kommer inte funka att springa och pinka på stickor och ha sex på stuberten hur som helst. Och sen är det ganska skönt att slippa mörka en graviditet under sommaren då det lätt blir fler sociala tillställningar än under resten av året.
Skulle jag en varm sommarkväll med några vänner tacka nej till ett glas vin så skulle alla veta ändå....
Alicia