Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

mammastitch skrev 2010-05-28 13:10:14 följande:
    Hej! usch idag fick jag mens. Blir verkligen jättedeppig varje gång och känner nästan för att ge upp...men det gör jag inte. Har så svårt för att acceptera att det inte går på direkten. med dottern, född 07, satt det direkt och likaså med graviditeten som tyvärr slutade i MA.har sex nästan varje dag runt ÄL (kissar duktigt på sticka nuförtiden) och efter...äter RRDricker knappt ngn alkoholÄter nyttigtBMI 20Två muggar kaffe på morgonenIngen träning men går mycket VAD (FAN) MER KAN JAG GÖRA????Funderar på att få hormonhalterna mätta. Hur gör man det? Husläkare skriver remiss?  Hjälp!
    Hej Låter precis som jag!
    Ettan, 07:a, satt på första försöket och liksom du hade jag ett ma innan dess, också det på första försöket.
    Har nu försökt sen i december utan resultat. Anävnder äl-stickor och prickar äl men inget händer.
    Jag ringde gynstockholm.se i veckan nu och fick tid redan den 7/6 för en gynundersökning med fokus på fertilitet, dvs de kollar att allt ser bra ut och tar blodprover för att mäta hormonvärden.
    Finns på 4 olika ställen i stockholm, om det är där du bor förstås.

Lycka till!

Alicia
  • Alicia 72
    mammastitch skrev 2010-05-28 13:26:11 följande:
    Tack för svar!!! Tyvärr bor jag i Lund..
    Då rekommenderar jag att du försöker hitta en privat gyn (de är lite mer frikostiga med att ta emot par som försökt mindre än ett år) och ber att få kolla att allt ser bra ut och ta lite hormonprover.

Jag vet inte hur hårda de är i Lund, men jag skulle inte lägga upp det som att man vill ha en utredning utan bara just kolla att underredet är OK och som sagt be att få ta några blodprover.

Lycka till//Alicia
  • Alicia 72
    isabell05 skrev 2010-05-28 14:26:40 följande:
    Min BM sa att om man har sex på ÄL är det redan försent. Och jag kan nog tycka att det stämde nu när det tog sig för oss. Fertilitetsdatorn sa till oss att sätta igång långt innan....vilket vi gjorde och det gick på första försöket (totalt 19:e försöket)Mysig helg alla fina!
    Då tycker jag vi bestämmer att din BM har rätt!!

Vi hade sex på dag 8, 10, 12 och sedan äl på dag 14 denna månad.
    Blev inget efter dag 12 men det kan enligt din BMs teori ha lyckats mao??
    Och hur långt innan menar du med "långt innan"?

Alicia
  • Alicia 72
    isabell05 skrev 2010-05-28 14:52:44 följande:
    Tja, monitorn visade "hög" redan på dag 6, dagen after avslutad mens. Jag tyckte det var märkligt, men det var ju bara att lyda....för den fortsatte att visa "hög" fram tills dess att den visade "max" och DET var flera dagar innna jag brukade ha utslag på vanliga ÄL-stickor. Så nu känns det ju som om man blivit lurad av alla dessa hundra stickor man kissat på...det har ju redan varit försent.
    Spännande!
    Äl-testade du även just den månaden? I såna fall - visade stickorna någonting alls när monitorn sa MAX?

Alicia
  • Alicia 72

Isabel, brukar du tro dig känna av äl? Och när i såna fall kändes det i förhållande till MAX? Det här var intressant! Alicia

• Alicia 72
    Mamsie skrev 2010-05-31 23:30:53 följande:
    Goafton damer! Hos läkaren på MVC: - Stämmer ditt personnummer?, frågade läkaren.  Jag: tittar efter och nickar och tänker att det är bra att de alltid dubbelkollar .  Läk: Men är det inte en siffra fel, du kan väl inte vara 46 år?, Läk skrattar till och ler.  Jag: ler tillbaka och svarar -Jo, jag är 46 år, är född 1964.  Läkaren tittar på mig, journalen, mig igen och säger till slut: Jag har varit gynekolog i 30 år och jag brukar inte ta så mycket fel... Ja, grattis till bra gener då! Behöver jag säga att solskenet utanför matchade mitt inre efter de orden?  
    Vilken glädje Mamsie!! Sånt där lever man länge på!
    Jag fick ofta visa leg på systemet tills jag var närmre 30, det hoppade jag jämfota en hel helg av. Fast det var ju länge sen nu och och jag är rädd att få rakt motsatt reaktion på gynundersökningen nästa måndag.

Har börjat vela, tänker att det har ju inte gått så lång tid, att jag inte ska göra för stor grej av det, osv.... Fast det är nog bättre att få veta så tidigt som möjligt om det är något fel.

Får bita ihop och släpa mig iväg!

Lisa
  • Alicia 72
    Skruttefia skrev 2010-06-02 22:44:38 följande:
    Och min sambo kom hem strax efter nio och har suttit och läst tidningen medan jag har röjt i köket efter dagens kaos. Till slut fick jag ge honom en order i bästa nannystil: "jag vill att du sopar alla matrester från golvet och torkar av bord och barnstolar så vi slipper trampa i eller sätta oss på ärtor i morgon till frukosten" - har insett att det gäller att vara ö-v-e-r-t-y-d-l-i-g

Jag tycker det är välidgt intressant att han och många andra män kan sätta sig ner och ta det lugnt när det är kaos runtomkring. Förmodligen till viss del beronede på att det alltid funnits (och fortfarande finns) en kvinna i närheten som svischar omkring... Min sambo är ändå så otroligt mån om att våra tjejer inte ska fångas i könskonventionerna och jag har glatt svarat att då tycker vi likadant och isåfall är det allra allra viktigaste att man själv föregår med gott exempel. För mig är det fullkomligt ointressant om stora tjejen just nu har en ROOOSA period. Däremot är det väldigt intressant att konstatera att hon redan vet att mammor lagar mat och städar i köket medan pappor leker när de är hemma (fast pappor moppar också golv, städar toaletter och dammsuger i ärlighetens namn, men mammor tar hand om all tvätt).
    Amanda 060121 & Louisa 090605
    Eller hur, visst är det intressant hur de bara kan koppla av från allt när man själv springer runt med andan i halsen. Som om vi ska ha gäster, då lyckas det alltid vara mer kvar att göra innan gästerna kommer än vad tiden tillåter. Jag rusar runt superstressad och fixar in i det sista medans han kan sitta i soffan med en öl och titta på text-tv....
    Då har han förvisso gjort mycket tidigare på dagen/kvällen och tycker väl att han är klar. Men själv skulle jag aldrig kunna sitta och koppla av om inte allt var tip-top och om han sprang runt och var stressad. Då hjälps man väl åt in i det sista??
    Karlar!

Och precis som du säger, på dagis springer killarna runt och vrålar och leker att pinnar är svärd. Medans flickorna står i lekstugan och laga mat. Könsrollerna redan klara vid 2 års ålder...

Alicia
  • Alicia 72
    Maysan skrev 2010-06-02 22:51:34 följande:
    Sitter och kollar runt..........
    Är 38 + och har ett mf bakom mig -95. Fick en son 96 och efter det har jag försökt få ett till barn. 4 år snart..
    Ett MA aug 08  och ett MA april -10

Känner igen dig TS. Tror vi följts åt i en annan tråd???
    Flitig som en myra, mamma till fyra
    Välkommen Maysan!
    Antar att du menar 2005 och 2006 ovan?

Alicia
  • Alicia 72

Lycka till till alla!
    Själv har jag BIM och fertilitetsundersökning på samma dag (måndag den 7/6).
    Hoppas på att behöva ringa återbud till gynbesöket!!
    Fast då blir det förstås väldigt jobbigt att behöva mörka på midsommarafton
    Å andra sidan är det ett lågt pris att betala om så skulle bli fallet!

Alicia

• Alicia 72

Tre av sex är väl ett hyfsat resultat! Fortsätter det så är det snart ingen kvar i tråden
    Ska bli spännande att se om du har rätt och vilka som lyckan faller på.

Alicia

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5