Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

talamod skrev 2010-11-08 10:16:54 följande:
    Såg ni detta?
    www.svd.se/naringsliv/it/laptop-i-knat-kan-ge...
    Ajajaj, då ligger vi risigt till.... Mannen spenderar kvällarna med laptopen i knäet medans han jobbar....
  • Alicia 72
    mariatösen skrev 2010-11-09 20:07:43 följande:
    En tjej på mitt jobb berättade att hon är med barn för någon vecka sedan, och hon har BF ungefär samtidigt som mitt frö skulle blitt till.... Men nu när det är november och man är helt slut och trött, så undrar jag hur "gamla jag" (ler)  skulle orkat med en bebis? Gääääsp
    Visst svider det när man får höra om de som ska ha barn samtidigt som man själv skulle haft.
    Samtidigt har jag just nu väldigt lätt att se positiva sidor med att inte vänta en liten. SOm du säger är man ju helt slut redan som det är och bara tanken på nattamning och sömnsvårigheter är avskräckande....

Alicia
  • Alicia 72
    mariatösen skrev 2010-11-11 21:20:14 följande:
    Hej Hemulis, samma här. Jag har med två barn och försöker inte direkt få en trea, men det blev ju en i somras som blev missfall.... Lever "oskyddat" med pojkvännen. Har du slutat äta pergo eller tänker du som jag, att blir det så blir det? KRAM
    Vi kör också "blir det så blir det"-varianten. Och jag pendlar mellan bebislängtan och känslan av lyx att bara ha en skrutta att ge sitt allt till.
    Så därför, eftersom inte jag kan bestämma mig, låter jag ödet avgöra
    Och sambon är ambvivalent även han men han är ju ändå högst deltagande på oskyddat sex så han är nog också ok med vilket som. Vi försöker att inte prata så mkt om det efter vår totala krasch i bebísverkstan i somras.

Alicia
  • Alicia 72
    Teskedsmamman skrev 2010-11-14 20:04:35 följande:
    Inte KÄNT men jag fick nidblödning på äl+10 med tvåan. Med trean fick jag näsblod på äl+6 och det tog jag som gravtecken jag blödde 2 kvällar i rad och jag var typ 5 år när jag hade näsblod sist
    Hej Tesked!
    Hur lång tid efter nidisen testade du första gången och var det då, första testet, positivt eller negativt? Om neg, när kom det positiva?

Alicia
  • Alicia 72
    Gladabarnensmamma skrev 2010-11-15 03:27:15 följande:
    Nidblodning - har inte haft ngn blodning men daremot typ som mensvark precis dagarna innan mens (dvs. runt ca. 10 dagar efter AL).  
    Hej!
    Anledningen till att jag frågar är att jag 7 dagar efter ägglossning fick som kramp på sidan av nedre delen av magen, strax ovanför ljumsken. Detta var precis när jag skulle gå och sova, när jag vaknade på morgonen hade jag inte ont längre men det kom sparsamma spottings under förmiddagen. Sedan inget mer. Tänkte om det kunde vara en nidis? Men det jag beskriver hände i onsdags kväll/torsdags morse så jag borde väl i såna fall ha testat positivt nu OM det var ägget som fäste? Tog ett negativt test från testlagret i morse så jag antar att det var något annat som spökade.

Alicia
  • Alicia 72
    Teskedsmamman skrev 2010-11-15 13:19:32 följande:
    på äl+13 testade jag positivt. Niden kom på äl+10
    Hej!
    Tack för svar! Då var det nog ingen nidis hos mig utan något annat som spökade. När jag testade neg i morse var det 4,5 dygn efter kramperna som jag upplevde kunde vara en nidis (4 dygn efter spottingsen som kom morgonen efter). Är på äl+11 så mens kommer nog som den brukar på äl+12-13 ca.

Tack ändå!! Hoppas att allt går bra med lillsockan därhemma!

ALicia
  • Alicia 72
    Primrose skrev 2010-11-15 13:57:32 följande:
    Jag kan säga att när jag blev gravid med min son fick jag nog en hormonrush när ägget fäste. På ÄL+3 pangade det till i ryggen och jag fick (vilket jag får c:a 2gg/år runt ÄL) ryggskott och sedan enorm stelhet i bäckenet (värre än vid mina andra ryggskott). På BIM -2 gick jag t o m på sk sacrokranial behandling för att se om bäckensteleheten kunde botas av det! Jag tog ett grav.test den dagen, eftersom jag inte ville gå på behandlingen om det blev plus. Det blev det inte. På BIM fick jag spottings och trodde att det var kört den månaden, men sedan satte mensen aldrig igång så jag testade igen på BIM +3 och plussade!
    Du ger mig hopp!!! {#emotions_dlg.flower}

/ALicia
  • Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2010-11-15 13:58:30 följande:
    Hej!
    Tack för svar! Då var det nog ingen nidis hos mig utan något annat som spökade. När jag testade neg i morse var det 4,5 dygn efter kramperna som jag upplevde kunde vara en nidis (4 dygn efter spottingsen som kom morgonen efter). Är på äl+11 så mens kommer nog som den brukar på äl+12-13 ca.

Tack ändå!! Hoppas att allt går bra med lillsockan därhemma!

ALicia
    "som jag upplevde kunde vara när ÄGGET FÄSTE" ska det vara....

Alicia
  • Alicia 72
    Gladabarnensmamma skrev 2010-11-15 14:08:23 följande:
    ja, det kan nog vara mojligt... Jag tror man kan testa + ungefar 4 dagar innan BIM (typ bara ett par dagar efter det att agget fast) ... om jag forstatt det hela ratt sa ar det vanligast att man har mens 14 dagar efter AL och att variationer i menscykeln beror pa dagarna mellan BIM - AL . 
    Jo, jag tycker också att jag borde sett i alla fall ett supersvagt streck om det varit något där inne då jag har BIM i morgon eller onsdag. Kroppen skulle i såna fall haft 4,5 dygn på sig att producera HCG sen situationen då jag "anade" att ägget fäste så jo, ett plus skulle det nog ha blitt om jag vore gravid.

Mira; spännande! Äl+ 10 fick jag en nidis på på min förra grav. Trodde det var spottings som börjat redan då och kastade in handduken direkt och glömde bort det hela. Men efter en vecka testade jag positivt! Slutade dock i MF men håller tummarna för dig!

Alicia
  • Alicia 72
    Gladabarnensmamma skrev 2010-11-15 19:38:53 följande:
    Hm... det här gick undan... jag har precis plussat
    Nej vad kul! Stort Grattis!!!

Alicia
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5