• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

annbom skrev 2010-04-29 16:43:43 följande:
    nymåne: Ja det torodde vi också, så vi körde med säkra perioder. 44år fyllda så blev jag oplanerat gravid ändå. Tyvärr fick vi ma då, men lusten till ett barn till var väckt. Jag blev gravid igen efter 6 månader, ett nytt ma. Sedan tog det 5 månader och jag var gravid igen, då 45 år. Lilla Pi kom 2,5 månader efter att jag fyllt 46 Nu ska jag sätta in en spiral för jag vågar inte chansa på att jag blivit för gammal
    Annbom,
    det var DU som gav mig hopp när jag misströstade.
    Kommer du ihåg?
    {#lang_emotions_heart}
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie
    talamod skrev 2010-04-29 22:02:25 följande:
    Jag vill bara berätta att jag oxå satte in spiral efter min sorgliga sommar med A. Jag hade då innan blivit gravid (med vilje och stor önskan- har berättat om detta tidigare i trådarna) direkt första ÄL. Jag var då precis 44 fyllda. Efter uttag av spiralen blev jag gravid igen vid första ÄL. Nu ska snart föda det efterlängtade underverket. Och jag kommer definitivt sätta in spiral igen för att inte riskera ännu en graviditet eftersom sen får det bli stopp för min del (har ju fem i sommar) Så inte är det "säkert" att vara 45 (eller 46 eller ?).
    Tålamod, du är värd all lycka. Vi är så glada för din skull
  • Mamsie
    isabell05 skrev 2010-04-30 08:49:07 följande:
    Hej tjejor! Fertilitetsmonitorn var nog den bästa investeringen ever....plussade i morse BIM-5  Är fortfarande i chocktillstånd men vågar ändå flytta ner. Har iaf haft sinnesnärvaro att sätta den alkoholfria skumpan på kylning....

Isabell05 41 år, 2 barn, 3:e barnet BF 110111
    VA? JiiiPiayYeeeeyh!

Det var verkligen på tiden att du blev på tjocken nu! Vi har ju väntat såååå länge!
    Sköt om dig och knyttet: högst 300mg koffein om dan, dra ner på stress så mycket det går, ät regelbundet, inget nattsudd!

Guuuv så läckert! Grattis!
  • Mamsie
    Hemulan skrev 2010-04-30 09:19:31 följande:
    mammaat - din historia är underbar och vi ä'r INTE lessa på den!
    Instämmer! Vi behöver nog påminnas då och då
  • Mamsie
    Koffein o graviditet
    se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/caffeine/
    Koffein o fertilitet
    se.babycenter.com/preconception/activelytrying/caffeineandfertility/

• 1 kopp snabbkaffe = 75 mg
    • 1 mugg snabbkaffe = 100 mg
    • 1 kopp bryggkaffe = 100 mg
    • 1 mugg bryggkaffe = 150 mg
    • 1 kopp te = 50 mg
    • 1 burk cola = 40 mg
    • 1 burk "energidryck" = 80 mg
    • 1 kaka mörk choklad (50 g) = upp till 50 mg
    • 1 kaka mjölkchoklad (50 g) = upp till 25 mg

Jag saknar siffror för drickchoklad - den innehåller ju också koffein.
    Sk koffeinfritt kaffe innehåller ca 3mg koffein per kopp. Enligt min matematik är alltså koffeinfritt kaffe bättre än svart och grönt te!
    Rött te (Rooibos) är inget te egentligen, det är en baljväxt.

Vaddå en kaka choklad på 50 gram?? När jag äter choklad så är minsta mängden 100g om jag inte sätter i mig hela 200g-chokladkakan på en gång!! 
  • Mamsie
    Goderafton mina damer!

Sitter o surfar i stugan - är megatrött efter en heldag med nollsexan och trädgården, medan maken varit ute på 53 mil mc-tur. Nu är maken ordentligt luftad

Trohoppkärlek, härligt att bli mormor Hoppas det går bra för tösen din.
    Jag längtar! Men sonens sambo har inget jobb än och dottern har precis separerat från sin sambo, så jag får vänta ett tag till. Får ju göra egna ungar i brist på barnbarn

Mitt illamående har släppt - det känns inte bra {#lang_emotions_foot_in_mouth} men bobbsen är fortfarande välfyllda och något ömma så allt är nog bra i alla fall.
    Det vore ju faaan om man ska få missfall när man äntligen lyckats bli på smällen vid 46 års ålder!
    Usch, det är nästan så jag blir arg när jag tänker på det. Helt orättvist att vi gamlingar ska ha en högre missfallsrisk (vid 45 års ålder är den över 50%!). Vi har ju inte helt lätt att bli med barn över huvudtaget liksom! Det var ju annat när man var 20-25 år yngre!
    Asch, när jag blir GUDrun {#lang_emotions_innocent}ska jag ändra på reglerna så att missfallsrisken minskar med stigande ålder. Så det så!
  • Mamsie

Hej alla underbara quinntimmer i tråden!

Vi stannade en extra natt och dag i stugan, dvs maken åkte till jobbet från stugan i morse men jag och lilleman stannade kvar.
    Vi hade inte tiiiiid att åka hem igår; murgrönan, alunroten skulle planteras om. Taklök, gul fetknopp, sibirisk vallmo och nejlika måste planteras. Dessutom var rosorna inte beskurna fast björken hade musöron!!  Solrosskotten måste ner i minikrukor och potatisen vi fick av farfar måste tas om hand. Och så var det de ljuvliga hängpetuniorna jag hittade som skulle pryda urnorna
    Jag har alltså inte rört datorn sen jag skrev sist

Illamåendet har inte kommit tillbaka - och jag känner mig inte gravid längre
    Flytningarna lutar mer mot beigerosa och idag kom en blodstrimma igen och tjocka strängar...
    FAN FAN FAN OCKSÅ!
    Men tills motsatsen är bevisad så tänker jag anse mig vara gravid! *hytter med näven mot himlen*

Nej nej Nymåne, du har inte skrämt upp mig - jag är ingen lättskrämd typ. Är väl snarare mer en praktiskt människa som ser mer till fakta än skrock och obefogad rädsla.
    Men nu är det bara så att jag inte känner mig gravid och det har aldrig hänt förut under mina 4 tidigare graviditeter.

Nåja, vi håller tummarna va?
    Eller börja pippa skiten ur gubben igen så fort ägglossning visar sig!

• Mamsie

Grattis till barnbarnet HoppTroKärlek! {#lang_emotions_cheers}

Brådis, klappa magen o njuuut! Snart är det dags {#lang_emotions_baby}

Isabell, Visst är det fantastiskt att sakta ta in att man faktiskt ÄR gravid på riktigt! När tester visar beeeebissss {#lang_emotions_gravid}

Barnsäng, jag har gjort detsamma: suttit uppe för länge på nätterna bara för att det är så förbaskat skönt att vara ensam! Sen har man (och ungarna) fått lida dan efter när man är trött... {#lang_emotions_embarassed}

• Mamsie

Tjejjer, ni som vet:
    Hur gör man vid misstänkt missfall? 
    Jag frågar för jag har aldrig haft mf! ,om man inte räknar med dottern som dog i 28:e veckan kraftigt tillväxthämmad - men då är ju proceduren helt annorlunda mot tidiga mf.

Jag har ju konstaterat att jag är gravid - helt fullkomligt stensäkert med både test och känslan i hela kroppen.
    Men hur gör man när man misstänker mf? Måste man in o kolla upp inom en viss tid eller kan man lugnt vänta in och se om det händer nåt?
    Jag vill INTE skrapas eftersom det har hänt i min närmaste vänkrets att UL först konstaterat mf och sen har det ändå visat sig vara en viabel graviditet och ungen har fötts levande och fullt frisk.

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5