• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Amore,
    jag beklagar menstanten Skickar en en tumme för nästa månad till dig med

Anyah, ni har väl inte slutat pippa?
    Om du inte tempar så får ni allt jobba på tills mens eller plus!!!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie
    Anetha skrev 2010-04-26 22:28:39 följande:
    Hon tala om vad som är bra att äta och vad man ska tänka på. Fråga lite också efter det jag gått igenom förut är fortfarande lite orolig för det.
    Dök ner i www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
    Bra pdf-er på högra sidan.

Hoppas du kan få tidigt VUL
  • Mamsie

Ja, gå o lägg mig!!!
    Är supertrött men maken surfar i sängen och jag kan ändå inte somna så länge det är ljus el ljud el rörelse {#lang_emotions_foot_in_mouth} Jag ska nog säga till honom snart...

Tips till gravidosar:
    www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/
    Skitkul! Det är i den jag såg att lillgroddens hjärta börjar picka idag {#lang_emotions_heart}

Smytt, skönt att det går bra med lillen. Det uppväger till viss del den tunga begravningen hoppas jag?

Gonatt nu. Puss på er

• Mamsie
    Skruttefia skrev 2010-04-27 06:23:43 följande:
    Ser att jag är överst på BIM-listan nu. Har nollkoll på när (om) jag hade ÄL eftersom vi har varit sjuka sen påskveckan men nu finns det hopp om livet igen Vi har nog bara fått till det två gånger senaste månaden pga all sjukdom, så det vore ju magiskt om något trots allt skulle hänt Uppdaterar mig gärna på "var är vi från"-listan (skriver in var jag bor, dvs Stockholm, men jag är från Lund ) men just nu har jag tappat PLUS-funktionerna så listan blir bara en lång ändlös text som jag inte orkar redigera. Återkommer!
    Den heliga Maria hade inte sex men blev på tjocken i alla fall, så ...
  • Mamsie
    sassa87 skrev 2010-04-27 09:06:48 följande:
    godmorgon! jag har varit borta men är nu hemma igen. jag tog ett test imorse för jag har mått illa i 2 dagar. och det konstiga är att det blev et trådsmalt streck hela vägen . har aldrig sett ett streck på dom testerna förut. men det är väll kanske ett spökstreck. jag la in bilder men det är svårt att se. ska ta om igen till helgen. grattiss till alla andra + och ni som fått barn.
    Jag har aldrig använt clearblue, så jag har ingen aning om hur de ska vara.
    Men jag håller tummarna för dig i alla fall
  • Mamsie
    Anetha skrev 2010-04-27 09:21:31 följande:
    Har tagit VUL och gjorde det i onsdags och läkaren visa att hjärtat slog och sa att det kommer att bli ett VUL till för de vill kolla mer nu sa han efter det som hände förra gången och det känns tryggt. Känns skönt att vara på jobbet igen och ha något att göra.
    Åh, vad skönt att hjärtat slog! Hoppas du kan andas ut lite nu då?
  • Mamsie
    hopp i livet skrev 2010-04-27 10:29:52 följande:
    Hej alla! Jag har inte hunnit läsa tillbaka ännu, men en liten uppdatering har jag gjort. Nu du Brådis ligger du överst på listan! Jag hälsar från en söt liten Nils som sussar sött bredvid mig i sin Baby Nest! Jag återkommer för att läsa om er andra och för att berätta lite mer...
    Myyyyys Hopp! Puss på er!

Hej Anna! Hur är det?
  • Mamsie

Hej och välkommen Drakkatten!
    Vi håller tummarna för att det tar sig fast ni bara ses på helgerna - skam den som ger sig

• Mamsie

Varmt välkommen TroHoppKärlek!
    Kul att se dig här

Dynah skrev 2010-04-27 14:52:41 följande:
    Jag rekommenderar rosenrot och mindre kaffe och mera sex! Det funkade för Mamsie!
    Jotack, resultatet är att jag är megatrött, maken går omkring med ett stort flin, jag är öm i xxx och JAG ÄR PÅ TJOCKEN!
    Tänk att piller för 100kr/månaden kan göra skillnad!
    Rosenrot is da shit!
  • Mamsie
    Tesked,
    städa? vaEdeFörnåt?

Tar det 5-12 dagar innan ägget fäster? Så embryots ålder kan alltså variera med 7 dagar?
    Tänk vad mycket man lär sig av att ha dig i tråden! *sätter kedja och hänglås på*

Nidblödning/implantationsdip i tempen borde ju tajma med när ägget fäster, så då har man ju liiite att gå efter?
    Min Fertilityfriendkurva:
    www.fertilityfriend.com/home/f3a5b
    Jag hade spotting dag 9 efter äl/DPO, och tempen gick neråt dag 10 & 11.
    Dag 12 sköt den iväg upp igen...

När jag kollar på min kurva ser jag att vi pippade dag 12, 14, 15 i cykeln och äl var dag 15. Vilken tur att jag hade äl då och inte nån dag senare!! Det blev ju inte mycket pippat den cykeln...

Tecknen och rutorna nedanför kurvan:
    CM = Flytningar, * = spotting.
    Test = Grav-test
    Bd = Sex, PM = kväll
    OPK = ÄL-test

Nu ska jag in i duschen o tvätta mina B-kupor.
    För två veckor sen var det A-kupor
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5