• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Dynah skrev 2010-04-28 20:42:36 följande:
    Jäpp! Fast ska jag vara ärligt så är det inte någon större skillnad på denna graviditet mot de andra (förutom gallbesvären då...). Illamående har varit precis likadant. Jo förresten, en MARKANT skillnad är sexlusten...den är mycket MINDRE denna gång...så där har du nåt att gå efter när du ska gissa kön .
    När jag väntade de första 3 så var sexlusten noll. Ungarna var flicka, pojke, flicka.
    När jag väntade fyran var jag ett kewtdjur!! Det sägs bero på ökad blodcirkulation som även påverkar underlivet; det värmer o svullnar o hettar... {#lang_emotions_embarassed} Stackars maken min!
    Nu har jag inte hunnit så långt (går in i v7 imorrn) men vi får se.. vi får se...
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie

edit:
    fyran är en pojke

• Mamsie

Gomorrn/Goförmidda tjejjer!

Jag tog en Lergigan igårkväll att sova på - och ujj så jag har sovit! Somnat om utan problem och legat o dåsat hela förmiddan. Såå underbart!
    Jag har ju slutat med sömntabletterna och ändtar på övriga mediciner så jag sover fruktansvärt illa nu. Men det är det värt

Nackdelen med Lergigan är att jag får myrkrypningar from hell av dem. Tydligen funkar det ändå om jag bara tar 1 i veckan och tar stark värkstillande (Dexofen) samtidigt för att dämpa signalerna {#lang_emotions_foot_in_mouth}.
    Whatever - får jag sova bra en natt i veckan så orkar jag ju bättre!

• Mamsie
    glimman2012 skrev 2010-04-29 08:33:01 följande:
    Hej vänner!!  Behöver lite hjälp av er!!  Har en tutte som gör ont så in i..... när alma äter.  Tror det bara är sår och inte mjökstockning, men vad gör man när det gör ont att bara ha tröja över tutten.  kram
    Jag använde lanolinsalva till såriga bröstvårtor, finns i märkena PureLan och Lansinoh. Jag hittade dem i babypryttelbutikerna. Man behöver inte tvätta bort den före aming och är mycket bättre än apotekets bröstvårtssalva.
    Fullständigt underbar salva! Och den går att använda till nariga läppar, torrsprickor på knogarna och torra barnakinder.
    Amningsnapp har du redan fått tips om - rekommenderas varmt.
    Be att få ta en odling om det inte hjälper - det kan ju vara en infektion!
  • Mamsie
    Skruttefia skrev 2010-04-29 06:34:29 följande:
    Så kom tanten, då - så varken sambon  el helige ande lyckades få till det den här månaden Denna cykel var 33, förra 29, så jag lägger mig på 31 i prognosen
    Det var som attan också... Du kanske skulle testa med katolska kyrkan istället för den protestantiska? De är ju världsbäst på jungrufödsel!

Lång cykel! Jag hade kort cykel, sen äl och kort lutealfas! Men det rättade till sig med tiden och med RR kom ägglossningen tidigare.
  • Mamsie
    nymåne skrev 2010-04-29 10:36:21 följande:
    Mamsie, På vilket barnförsök i ordningen blev du gravid? Hur många cykler höll ni på innan det tog sig? Jag frågar eftersom du s a s är "gammelhönan" i gänget med dina aktningsvärda 46 år.  Sitter själv och väntar på BIM och är så skengravid man kan bli med diffusa molningar under naveln. Men om nu mensen kommer ändå, så tänker jag med förtröstan på dig Mamsie - jag och sambon ska nog orka hålla på tills jag är 46 (det är "bara" 1,5 år dit) om det nu kan ge oss en tredje liten busråtta.    
    Hej du!
    Gammelhöna Låter fint det

När vi började "projekt gemensamt barn" så tog vi ut spiralen 1 juni 2004, strax efter min 40-årsdag. Inget hände på ett år!
    Jag ringde BM som sa till mig att sluta röka och återkomma ett halvår efter rökstopp.
    Sagt o gjort. Jag slutade röka och ett halvår efter var jag tillbaka. Läkaren såg två fina äggblåsor på vardera sida och sa till oss att gå hem o jobba.
    På den ägglossningen blev det! Grabben föddes juni 2006 när jag var 42.

Den här gången tog jag ut spiralen strax efter min 45-årsdag. Köpte hem koffeinfritt kaffe och minskade på koffeinintag. Rökningen var ju stopp på sen förra verkstan. Vikten hålls under kontroll och allmänt en "hälsosam livsstil" utan att för den skull springa mellan gymet och veganrestaurangen. Lagom är bäst
    Vi sa att vi håller på tills jag fyller 48, men jag hade redan funderat på äggdonation - något min man inte vill eftersom han känner att barnet inte skulle vara mitt {#lang_emotions_undecided}.

Vi körde 13 cykler utan resultat, så jag köpte Rosenrot och på den 14:e cykeln tog det! Är i v7 nu Nu håller vi tummarna!
    Skam den som ger sig alltså!

Lycka till!
  • Mamsie
    Brådis skrev 2010-04-29 10:47:18 följande:
    Tack, jag har snälla systrar som bor i närheten som hjälpt mig! Helt fantastiskt att det tagit sig för dig/er!! Tycker du har en bra inställning oxå, man får ta det som det kommer och glädjas åt det man kan men jag tror nog att den där lilla grodan är där för att stanna typ 7-8 månader till
    Åh, så skönt! Krama om dem extra

Tack tack, javisst är det fantastiskt! Går omkring i ett lyckorus och det är på gränsen till att man blir religiös {#lang_emotions_innocent}.
    Jag tror att lillgrodden ligger kvar tills den är färdig för livet utanför. Men jag myser lite extra åt att vara gravid eftersom man ju aldrig vet när det tar slut!
    *myyyyys*
  • Mamsie
    ChippiChoppi,
    Javisst funkar det! Huvudsken är ju att ens egen karl inte varit där, eller hur?

Vad kostar akupunkturbehandlingar nu för tiden? Det är ju några här i tråden som fått behandlingar.
  • Mamsie
    nymåne skrev 2010-04-29 15:02:44 följande:
    Mamsie, Stort tack för svar! Ska tänka på dig inför varje BIM. Mitt mantra ska vara: "Mamsie fixade det på 14 cykler, Mamsie fixade det på 14 cykler...". Men jag fnittrar lätt förvånat när du skriver att du valde spiral mellan 42 och 45 års ålder. Spiral behövs ju knappast i vår ålder...ursäkta, men vet du inte att vi 40+are har en starkt tynande fertilitet? Jag får känslan av att du trodde du kunde styra din fertilitet, ungefär som en 20-åring (ojdå, nu har vi precis fått barn, nu ska vi inte få fler direkt utan vi väljer att skaffa en när jag är ålderspensionär).    Själv måste jag köra på för fullt även om jag är helt utmattad av två småglin. Jag får ju inga fler chanser om tre år sådär. Kan inte planera, måste försöka NU om det ska bli fler barn. Önskar jag kunde tänka som du (om du nu tänkte så i och med spiralen): "Just nu orkar jag inte fler barn, vi satsar på ett om några år istället". Jag vet ju vad vetenskapen säger om oss runt 45.  
    *ASG* Hahah, det låter ju störtskönt när du lägger fram de sådär!
    Näh, alltså..  *skrattar igen* ...  *samlar sig för att svara* ... 
    ...
    Nu så *rättar till ansiktsdragen*
    Jo, det är så att jag aldrig haft sex utan preventivmedel om jag inte haft aktiv bebisverkstad. Jag bara är sån - kan inte tänka mig abort för min egen del.

Efter nollsexan var det inte tal om att bli gravid igen med en gång eftersom jag har ett funktionshinder: whiplashskada och fibromyalgi. Det är upp till min man om han orkar ta hand om barnen.
    Maken ville inte ha fler barn så jag satte in hormonspiral igen med förhoppning om att han skulle ändra sig snart.

Tiden gick och han stod fast. Inga fler barn! Jag försökte förklara för honom att BigBen ekar i huvet på mig och vi kan inte vänta - jag håller på att bli för gammal!
    - No way, han ville inte.

Men så vet jag inte vad som hände - han kanske mognade, kanske började tänka på hur nollsexan har det som ensambarn i hushållet (mina vuxna har flyttat för länge sen), kanske han började förstå att livet med barn är något som inte kan ersättas med något annat, jag vet inte...

Men han ändrade sig i alla fall och tyckte vi kunde fundera på det över sommaren?
    NEJ, sa jag. NU ELLER ALDRIG! En vecka senare sa jag att jag beställer tid för att ta ut spiralen. Jag meddelade maken datumet och när det var dags så hade han ett ömt leende på läpparna och var fuktig i ögonen Min älskling {#lang_emotions_heart}!

Jag började följa menscykeln med äl-stickor och www.fertilityfriend.com och upptäckte att jag har alldeles för kort lutealfas: 7-10 dagar bara!
    Gick till gyn som nästan viftande undan mig efter en blick på tempkurvorna.
    - Det är ett typiskt klimakterietecken, inget att göra nåt åt.
    - VA? Men.. men.. man kan väl ta prover och kolla hur det verkligen ligger till?
    - Ni ska nog fundera på äggdonation, sa han.
    Efter mycket tjat från min sida gick han med på att ta ett AMH-prov för att se min äggreserv.
    Dagen efter ringde han o sa att jag hade 4,9.
    - Jaha, vad betyder det då?, frågade jag.
    - Det är inte så jättebra, men inte alldeles illa heller. Ni får jobba på, ha sex minst 3 ggr/vecka hela cykeln runt. Börja inte med ägglossningstester för risken är att man bara har sex när de ger utslag och då skickar man in gamla spermier. Spermierna är färskvara och ska förnyas varannan/var tredje dag. Så ha sex cykeln runt och lycka till!

Jahapp.. ok... hmmh..  *suck*

Men resten av historien vet du ju: vi jobbade på i 13 cykler och Rosenroten på cykel 14 fixade min ägglossning

BAH, vilken roman det blev. Läs eller hoppa över. Vilket som.
    Gonatt tjejjor!

...skrattar fortfarande åt Nymånes kommentarer och de andra tjejjornas svar om barn efter 40 och och preventivmedel eller vatikansk roulette...
  • Mamsie

Städar lite... Hoppas det blir rätt nu. Listpoliserna får dubbelkolla, tack!

HOPPAS PÅ PLUS   {#lang_emotions_plus}

Esther, 44 år, 1 barn df -08, , Mens 1/4, ?
    Sassa87, 46år, 3 barn, ÄL 17/4, BIM 3-4/5 försök 10
    Tro Hopp och Kärlek  9 barn. Bim 3-4/5 försök nr 7
    Isabell05 41 år, 2 barn, mens 7/4 äl 20/4 BIM 4/5 försök nr 19
    Kaakis 38år, 2barn, Försök 6 Äl 21/4 Bim 5/5 
    Anyah 42 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 10/4, äl 24/4, BIM 8/5. Försök 9
    Happiness 39 år 1 barn,2 extra barn BIM 8/5
    Bossan1967 43 år, 4 barn, BIM 20/5
    Drakkatten  41 år Mens 26/4,ÄL ca7/5, BIM 21-22/5
    Michia 36 år, 1 barn, mens 24/4. ÄL ca 16/5, BIM ca 23/5 Försök 3
    Amoremio, 45 år 2 barn, mens 26/4, äl 8/5, BIM 23/5. Försök 10 
    SusanneN, 44 år, 4 barn, mens 26/4, äl 9-10/5, BIM ca24/5
    ChippiChoppi, 43 år 2 barn, mens 29/4, ÄL 16/5, BIM 30/5, försök 3

ÄR GRAVIDA  {#lang_emotions_gravid}

Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 38
    Talamod, 45 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v35
    Ms Kanga, 41 år 1 son + Lillebror bf 8/8-2010
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, pojke 100812, V.25
    Dynah, 39 år, 3 flickor, väntar en pojke, BF 25/8-10
    HappyMe, 39 år . Två pojkar, väntar en tjej. BF 22/9
    Uvalisa 39 år, 3:e barnet BF 100930
    BÅsaK 44 år 3:e barnet BF 101003
    Charlotta 43, 3:e barnet BF 101020
    Anetha, 44 år  1:a barnet BF 101208
    Mamsie, 46 år. 3 levande, 1 df. | 5:e barnet BF 101223
    (v7 den 29/4)
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. 3:e barnet BF slutet av december 2010

Ni som ej uppdaterat er.. Hur mår ni? {#lang_emotions_smile}
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 32
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610 

FÖDDA
      {#lang_emotions_baby}

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4barnet, en flicka Alma 25/2 -10
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)  - pojke, Oscar 4/4 -10
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) - flicka, Isabella 9/4 -10
    Milk 41 år Snitt 13/4  4:e sonen - Ville  13/4 -10
    Floppan67, 42 år, Snitt 19/4 Pojke Ludvig 19 april-10
    Hopp i livet, 39 år, BF 25/4 3:e pojken - Nils 24/4 -10