Utredning september 2008 tråd 7
Ojoj imponerad att du orkar nu över sommaren. Men det är bra att få extra på cv och sen när dom ser att du är så ambitiös att du både pluggar och jobbar över sommaren så får du extra plus poäng..:)
Ojoj imponerad att du orkar nu över sommaren. Men det är bra att få extra på cv och sen när dom ser att du är så ambitiös att du både pluggar och jobbar över sommaren så får du extra plus poäng..:)
Goklumpen: Kommer alltid att gå upp och ner efter missfall och man tänker hela tiden. Du ska se att du snart är gravid igen.
Jag tog spruta nr 3 av 6 idag. Ska på Vul på Torsdag och då får jag se om det behövs flera sprutor eller om det blir äl sprutan. JAg tror på att det blir flera sprutor. Är ju första gången jag tar sprutorna och dom vet inte hur min kropp reagera så dom börjar på låg dos.
Jag lekta lite med datorn och satt och räknade om jag nu blev gravid när jag skulle bf. Samma dag som mamma gick bort. Blev ju gravid precis efter mamma gick bort förra året och fick veta ett par dgr efter hennes begravning att jag var gravid. Öde eller tillfälligheter. Kan inte låta bli.
Nu har jag tagit mina sprutor och var på vul i Torsdags. Hade en fin äl blåsa på 20,4 och jag behövde bara ta sprutorna i 5 dagar. var så säker på att jag skulle få köra en omgång till. SÅ på kvällen tog jag äl sprutan, doktorns order sex torsd och fred. Tur vi fick till det i onsdags också och det är likabra att köra i kväll också.:)
Så nu är det 2veckors lååååååååååång väntan.
Goklumpen: hur går det för dig?
Aqua: Hur mår du och lillen?
Sussey: Du som jobbar och pluggar på så duktigt i den här värmen.
Oj vad tiden går fort Aqua. Hua mig jag förstår att du ångrar dig att börjar jobba. Roligt med syskonförsök.
Jag fick sprutor för att få hjälp på traven. Jag behövde bara 5 sprutor och då var ägget 20,4 i storlek och då tog jag pregnyl äl sprutan. Mensen kom i onsdags 13 dagar efter äl sprutan så det gick inte vägen den här gången. Nu får jag snällt vänta till augusti när dom öppar igen efter semester uppehållet. Jag började med puregon 50ie, den lägasta dosen. fattar inte varför det inte gick vägen den här gången.
Nu är jag på landet med värsta mens floden..:(
Goklumpen: hur går det för dig??
Jag önskar er alla en glad midsommar
Kram kram
Hej Aqua: hur går det med den lille där hemma??varför har du ångest över syskonförsöket?
<kommer att gå bra ska du se.
<jsg väntar på augusti så vi kan börja om efter semester ledigheten. Dom har semesterstängt nu.
Ahhhh jag förstår ångesten. Vem vill jobba när man kan vara hemma o gossa m en guldklimp där hemma. Klart ni ska ha ett syskon. Är i Tylösand med en kompis o hennes 2 barn som det skilljer 2 år mellan. Slipper tjat o har ingen att leka med mm dom leker o roar varandra så det verkar bli lättare när dom blir större.
Vad tråkigt att du fick ett missfall till. Det är tungt när det händer men jag försökte tänkta att det är ett syfte med det och att det inte mådde bra. Kanske inte minskar sorgen just då så mycket när man längtar. Du ska se att det går vägen snart igen. Du lyckades bli gravid igen väldigt snabbt så det kommer inte att ta så lång tid för dig.
Ja jag väntade på att spec kliniken skulle öppna och nu väntar jag på mensen så vi kan köra igång igen.
Hej tjejer!
Hur går det för er här inne??
JAg började i Fredags med sprutor igen. Hoppas på bättre lycka nu. Men innan jag började så sa läkaren att mina äggstockar börjar bli gamla och att IVF skulle vara ett bättre alternativ för mig.
Luften gick ur mig och tappat hoppet på att den här omgången kommer att lyckas. TAck och lov så har min gny skickat en remiss till IVF Jan 2010 så jag borde få komma in ganska snart i så fall. Men frågan är varför jag inte hört något. Kötiden är ju 10-12månader enligt deras hemsida.
Goklumpen: beklagar ditt missfall. Du har ju ned lyckats bli gravid så du kommer att lyckas igen. Förstår att det är tungt med ge inte upp. Stor kram
Kram på er
GIck inte vägen blev så tokigt. Ägget ville inte växa och jag gick på vul flera gånger. Så sista gången så började slemhinnan växa och då börjar det hända något sa läkaren men inte över helgen så kom på måndag. Hade tid bokat på em och på fm så kände jag ett hugg i sidan och misstänkte äl. Mycket rikigt, fick ta ett blodprov så bekräftade så jag ägglossade av ig själv innan jag skulle ta pregnylsprutan. Mensen kom efter en vecka.
Så nu är jag inne på en ny omgång.
Hoppas nu har det bra i det soliga varma hösten.
kram
Hej tjejer!
Kul att ni ska köra igång igen. Jag är inne på en ny omgång och tog äl sprutan i helgen.
Gick mycket bättre för äggen att växa den här gången och jag har en bra känsla att det ska gå bättre den här gången..:) Så nu är det 2veckor lång väntan till BIM.
Vore kul om vi kunde sällskapa den här omgången graviditet iallafall..:)
Hur går det får Goklumpen??
Aqua: Usch IVF är dyrt, får räkna med 35000 i stockholm på sophiahemmet minst.
Funkar inte den här stimuleringen så kanske det blir IVF för oss.