• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Hej!

Fick äl utslag ca 1,5 v efter  missfallet. tog grav tester efter missfallet för att se om hcg försvunnit ur kroppen. Det hade det.
    Tänkte att i morgon så är det BIM. Testade idag med ett grav test som visar negativt. Tog faktiskt ett äl test och´som gav utslag.
    Hmmmm 2 äl med 2 veckors mellanrum låter konsigt. Har ni varit med om det eller hört något liknaden?
    Lite konstigt det här. Kroppen spelar mig ett spratt nu och jag fattar noll

• Myra

Aqua: vad roligt med inskrivning. Ska mannen föjla med?

Ja inte verkar jag vara gravid, troligen äl igen.

• Myra

Kan ha varit så att jag ahde grav hormoner kvar i kroppen som gav utslag och nu kom riktiga äl. Känt kramper i sidorna senaste dagarna och speciellt igår kväll.
    Fick starkt utslag igår morse och tyckte det var svagare igår. Fick till det med sambon hemma igår och nu har han rest bort i vecka så vi kan inte få till det flera ggr. Hoppas det räcker och han små killar är kämpar och orkar vänta in ägget som kanske kommer idag.

Ja Aqua, hur gick det på instrivningen?

• Myra

Hej tjejer!

Goklumpen: usch vad läskigt att han ramlade och sen kräktes. Bra att ni kollar upp det.

Sussey: Ja dom är såååå söta när dom börjar gå sina första steg. Vingar på som dom vore på lyset..:)

Ja efter missfallet så fick efter 1,5 v fullt utslag på äl testet. Försökte köra på men sambon var sen bortrest. När jag trodde jag hade BIM 2 v senare så fick jag igen fullt utslag på äl testet och neg grav test. Jag köra grav test efter missfallet och vet att hcg försvann ur kroppen. Så jag fick helt enekt äl med 2 veckors mellanrum. sista äl så var det fullt utslag i minnst 5 dagar och det är ju lite ovanligt. Ska ha BIM nu. Var till läkaren i fredags och han sa att man kan få äl sådär men det är ovanligt. Ja här har man haft brist på äl och nu bara sprutar det ut massa ägg..*S*
    Men vi har haft svårt att pricka när sambon varit borta väldigt mycket. Han tog ett hcg prov och jag skulle få svar idag men han har inte ringt. Fick lite blödning i går och trodde mensen skulle sätta igång, Var inte så förvånad att det inte blev ngn efter som det varit svårt att pricka äl. Men mensen kommer inte riktigt igång utan det bara är små fläckar.
    Tog grav test senast i fredags som var neg. ville vänta ett par dagar eftersom jag inte är säker på exat BIM är när jag fick utslag på många dagar sist. Spann mellan Söndag-torsdag och vi fick bara till det på tordagen..:(
    Men nu när det knappt kommer ngn blod så kanske en nidis... ska avvakta ett par dagar.
    Grejen är att innan helgen så hade jag skit ont i tuttisarna, ondare än när jag var gravid. Känt små hug i sidorna lite då och då men sen svarsvann det ömmande svullna tuttarna.
    Läkaren ringer nog i morgon så då får jag svar. Blodprovet ger 100% säkerhet.

• Myra

Läkaren ringde inte förrens idag. Men jag visste redan svaret att jag inte var gravid. Alla jag kände innan helgen försvann endag och mensen kom aldrig igång.
    Kände mig aldrig gravid. Han vill att jag väntar till Slutet av juli för att se om mensen kommer. VIll ge kroppen en chans att själv komma igång innan jag tar provera för att få igång den.
    Bara hålla sig till tåls igen.

• Myra

Hej tjejer!

Kul att läsa om mejas framsteg..:)

hur mår du aqua?

här går man och väntar på mensen om inte vill komma igång efter mf. Fick ju en pytte blödning men den räknas knappast som mens. Fick ju äl utslag 2 ggr efter mf men då var sambon bortrest så vi kunde inte pricka in det. Känns surt.
    Men jag har en tid till Sofiahemmet i sept och hoppas på det eller att allt löser sig innan.
    Dom skulle skicka papper till mig för blodprover och sambon ska lämna spermieprov men dom har inte kommit än så det är lite konstigt. Måste nog ringa igen, har ju gått flera veckor nu.

vad ska ni alla hitta på i sommar? Nyfiken i en strut. för oss blir det 1v på västkusten och 1v på landet. Sen dom andra 2 veckorna blir det åka runt till kompisar och hälsa på.

• Myra

Hej tjejer. Sitter på landet och njuter nu. Laddar för värmebölja i helgen.

Goklumpen: Ja sambon ska få lämna spermaprov och jag blodprov. dom skulle skicka hem alla papper men jag ahr inte fått ngn är. Det var flera veckor sen jag ringde.
    Sofiahemmet är ett privat sjukhus (tror jag) som b.l.a har fertilitetshjälp. Har aldrig varit där men´vad jag vet så har dom flera olika spacial avdelningar i olika områden. Har gått till en annan läkare som hjälpt mig med pergotime men det finns andra äl stimulerade medel som han inte får skriva ut. Han skickade en remiss till sofiahemmet eftersom jag börjar bli gammal. dom har även IVF.

• Myra

Grattis goklumpen..:) vad roligt med hus. Följer med spänning renoveringen.

mailade sofiahemmet ang prapprena som inte kommer. Så jäkla typiskt, dom har semesterstängt enda fram till 9/8. vilken osis. jag som har tid 1 sept. hoppas dom himmer med spermie provet, har för mig att det tar lång tid att få svar på det provet.
    Någon som vet?

• Myra

Skönt att höra, då kanske dom hinner med provsvaren innan vårat besök. 
    Kan inte fatta att dom glömt skicka papprena eller om det kommit på villovägar med posten. Så surt att dom har semesterstängt.

Nu är det semester och det är underbart..:) Har sådan tur med vädret. Hoppas att det håller i sig till nästa vecka när jag åker till västkusten.

Vad ska ni hitta på under eran semester?

• Myra

Fick samtal från sofiahemmet att dom fått ett paket till mig i retur. Antar att det innehöll burk till sambon och papper till mig ang blodproverna.
    Kan inte fatta att jag inte fått lapp om att jag ska hämta ut ett paket. Jätte konstigt. Så nu har dom semesterstängt til 9 Augusti. Så typiskt. hoppas vi hinner innan vårat besök den 2 sept.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7