Utredning september 2008 tråd 7
har så svårt att ringa när jag jobbar, har ledig dag på måndag. Vill inte sitta och prata med Bm på jobbet ifall någon hör. Man har ingestans att gå coh vara ostörd heller. Bättre att ta det i lugn och ro hemma.
har så svårt att ringa när jag jobbar, har ledig dag på måndag. Vill inte sitta och prata med Bm på jobbet ifall någon hör. Man har ingestans att gå coh vara ostörd heller. Bättre att ta det i lugn och ro hemma.
Ohhh vad trött jag blir på vissa trådar. Var inne i en Gekås forum och ställde en fråga ang mamma kläder. Men ingen svara utan dom bara pratar på mellan varnadra. Tror faktiskt jag ställt en fråga där tidigare och inte fått svar då heller. Märkar att andra utifrån också ställt frågor men dom svara inte dom heller. Kan dom inte skriva att det är ett slutet forum om dom inte vill att andra tittar in.
Grrrrrrrrrrrrrr blir galen..:)
Känner mig svullen om magen. Läste att tarmarna blir slappa och man kan bli svullen, få gaser och förstoppad.. Lät ju inte så skojsigt.
Hur blev det för er?
Aqua: hoppas det är ett gott tecken.;) när har du BIM?
Sussey: hur gjorde du när du var halvförstoppad? åt du ngt speciellt?
Aqua: förstår att det är svårt att veta bim dagen med alla hormoner. Kommer att gå vägen den här gången...;)
Syssey: lin frön var ett bra tips. Jag måste nog börja äta gröt på morgonen. filen gör mig slemmig i halsen och då mår jag illa. Men äter jag gröt så blir man väldigt mätt fast man äter lite. Det är ju så svällande i magen och då kan man också må illa att vara för mätt.
Nu har tröttheten slagit ner som en bomb..:(
Aqua: Ohhhhh vad roligt. stort grattis. fan vad kul. Nu är det full pott i den här tråden.
Själv fick jag en pytte blödning idag. inte mycket och jag vet att det är väldigt vanligt att många får det tidigt i graviditeten.
sussey och goklumpen fick ni det i början?
ringde sjukvårdsupplysningen och fråga ang blödningen och hon sa att det var normalt att blöda lite tidigt i graviditeten. Det är förmodligen känsliga slemhinnor i slidan. Kändes skönt att höra. Men sak endå ringa BM och fråga dom endå i morgon. Hoppas på ett VUL. Kan man se bönan vid VUL? går in i v 8 på tisdag.
Aqua: när är du beräknad till? Hur mår du? Jag känner ingen illamående eller annat. Bara lite att dt spänner i magen och det är ju bara livmoderna som växer. Sen ådrroan på brösen som ömmar lite, hmm tror dom börjar växa lite.
fick tag på på kliniken som jag bokad tid för inskrivning. Dom sa samma som på sjukvårdsupplysningen och jag frågade om VUL men om jag ville det så fick jag åka till gynakuten. Tycker det är konstigt att man inte tar imot en "kund" utan härvisar till aktuen om man är orolig. det är normal att blöda även om det är lite mera. Blri det missfall som kommer det mera färsk blod och klumpar och man har oftast ont.
Om kroppen ahr bestämt sig för missafall kan jag inte göra något.
Det har bara kommit pytte idag och det är mera mörkt brunt. Så jag får se det lite possitivt att det inte är mera.
Träffade en jobbar kompis idag som fick barn för 7 veckor sedan. Visste att hon nämde att hon blödde i början av hennes graviditet. Var tvungen att fråga henne. Hon sa att hon fick ganska mycket som höll i sig ett par dagar. Nu har hon en lite tjej på 7 veckor.
Jag är beräknad till 20-21/12. en riktig julklapp..;)
Började blöda mera i natt. Har bestämt mig att åka till gyn akuten för att få veta om det är ett missfall eller om allt är ok. Jag är så pass orolig att jag måste kolla upp det. Aningen så är allt ok och jag kan slappan av eller så är det ett missfall och jag kan ställa om mig på att börja om igen.
Åkte in till gyn akuten i morse. Blödde inte lika mycket som under natten. Nu är det pytte igen.
Han sa att det skulle vara svårt att kunna se något eftersom jag inte är så långt gånget. var lite redo på det. När jag räknar här på fl räknare så är jag idag exat på 7 veckor gånget men när han räknade på sin sticka så var jag 6+5. Konstigt att det skilller så. Hade senaste mensen 16/3. Har för mig att man måste passarat v 7 eller 8 för att kunna se ngn vid vul.
Han kunde se att det blödde från livmodershalsen och jag var för tidigt gånger för att kunna se något mera. Tog ett hormonprov som ska kunne visa exakt hur långt gånget jag är och hur mycket hormon jag har i kroppen.
Ska förhoppningsvis få svar i em eller i värsta fall i morgon. Hoppas han ringer idag.
Läkare kunde varken säga bu eller bä men han var lite skeptiskt.
På bussen i till gyn akuten så var jag på bristningsgränsen, fyyyy fan vad det var jobbigt. Nu känner jag mig lugnare fast jag fortfarande inte vet om det blivit ett missfall eller om jag fortfarande är gravid. Men nu har jag endå gjort allt jan kan. Helt slut på känslor och orka inte oroa mig förren jag får svaret.