• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Tack vänner. Ja det känns lite tufft och orättvist just nu. 

• Myra

Hej vänner, hur är det med er?
    Aqua, har du plussat?

Jag började på itrim i Februari och hållit på i snart 6v och gått ner 14,5kg. Till nästa mens cykel så kör jag på med sprutorna igen. Jag är så peppad och motiverad nu med att gå ner i vikt och köra det här. ÄR lite stolt över mig själv.Äter Itrims egen mat och ska släpa med mig det till New York och klarar jag det så klarar jag allt. 

Glad Påsk till er.  

• Myra

Oj vad tiden går fort fram och du ska redan börja jobba sussey. 

Aqua: Grattis, vad roligt. Men kom på att du kanske skrev det i höstas men jag glömt bort.
    Vad härligt med en sommarbarn..;) 

• Myra

Hej alla. Hoppas det är bra med er. 

Nu har jag kämpat på Itrim i snart 3 månader och gått ner 18,5kg. Jag har precis gjort en omgång hormonsprutor och tog äl sprutan i torsdags. Så nu är det 2veckor lång väntan för att ta en grav test.
    Läkaren sa att chanserna ökar mycket nu när jag gått ner så mycket i vikt och riskerna för missfall minskar mycket också. Så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas. 

• Myra

Tack aqua, jag hoppas verkligen att det går vägen nu. Lite sista chansen. Ringde karolinska som har gratis IVF och dom har höjd åldern från 38 till 40 men jag fyllde nyss så det är kört för oss. Hade hoppats på att det hade varit hela året man är 40. 

• Myra

Med tanke att jag lyckats bli gravid 2 ggr och ökade chanser så borde/ska det inte finnas några andra tankar. 
    Men väldigt svårt ändå att vara orolig. 

• Myra

Ska göra mitt bästa, har lite att göra så jag sysselsätter mig ett tag. Vet du hur länge ägglossningssprutan sitter kvar i kroppen och kan ge falska utslag på gravtest? kommer inte ihåg hur det var förra gången. 
    Vid IVF så var dom noga med att inte testa fören 2v efter för att vara hundra men jag vet att det försvann tidigare ut kroppen. Kanske olika för alla.  

• Myra

Nej den här gången är det vanlig hormonstimulering. Jag lyckades bli gravid själv innan jul och mf i januari. Jag ville rida vågen att man lättare kan bli gravid efter mf och nu när jag gått ner i vikt och chanserna med det ökar. Blir det IVF får vi betala 30 000 till. Sen öka chansen med kontroll och med sprutorna.

• Myra

GIck inte vägen den här gången trots viktnedgången..:(

• Myra
    aqua84 skrev 2013-05-16 22:24:44 följande:
    Stor kram Myra!!!

Har nyss gått Vårruset! Tog 1 timme, men ack så nöjd jag är!! Ca 5 veckor kvar nu!
    Vad duktig du är..:) heja på dig.
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7