• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Grattis Simon!

• asap

Mandra - Ja, det ska bli härligt med Åland, på väg nu!

kaz - Grattis i förskott!

Glad midsommar allesammans!

• asap

kaz - Usch, förstår att det känns jobbigt med sparken.

Vad gäller själva svullnaden så reagerar Elsa jättemycket på myggbett också, ett par gånger har hon svullnat igen i ett öga om ett bett hamnat för nära. Senast nu på Åland då hon inte alls fick upp ena ögat en av dagarna. Ida och Gustav frågade "men, varför blundar Elsa?" när de såg henne sådan på morgonen.
    Med Ida var det likadant när hon var liten, ögon och öron svullnade upp av myggbett flera gånger, men nu verkar hon klara det bättre. Eller så har hon bara blivit bättre på att inte låta dem bita henne i ansiktet, jag vet inte.

Vi4 - Så ledsamt att höra att det inte gick vägen med det senaste försöket.
    Det verkar inte heller vara något drömläge med jobbet, är det du som vill gå upp i tid eller får du inte vara sjukskriven mer än 25% längre? Det låter som gjort för att jobba alldeles för mycket om man inte passar sig. Helt galet med tentorna också, att studenterna inte får en korrekt bedömning av sådana anledningar. Knäppt!

Drutten - Är allt bra med magen?
    Vad roligt med Legoland! Vi planerar nog att åka dit nästa sommar. Fast vi planerar också att åka till Paris. Och Mallorca. Och lite annat. Så vi får väl se vilka av alla planer det kommer bli verklighet av, vill ju göra så mycket!

Billabong - Gifflar? Vad har det med lego att göra..?

Vi hade fantastiska dagar på Åland, så himla härligt!
    Nu jobbar jag heltid i två veckor, man och barn har idag åkt till mina svärisar och jag sitter ensam i ett tomt hus. Tror nog jag kommer längta ihjäl mig efter dem, särskilt Elsa som jag aldrig varit ifrån mer än en dag tidigare, men det får gå på något vis. De stannar till nästa vecka någon gång, men jag kommer åka dit i helgen och vara med dem iaf.
    Nu får jag nog gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon igen, inte van att jobba en massa dagar i sträck så här!

• asap

Drutten - Wow, v35 redan! Usch, ja, det är jobbigt på slutet. Hur länge till ska du jobba?

• asap

Drutten - Hoppas du får tillfälle att börja trappa ner och ta det lite lugnare också, det är jobbigt att jobba för fullt in i det sista.

M73 - Ja, grattis till lilla tjejen, ser fram emot detaljer när du orkar berätta.

• asap

Vi4 - Jag är som Piggley, jag mår mycket bättre av ett jobb som jag (oftast) kan släppa när jag går hem istället för det där ständigt överhängande molnet man hade med sig dygnet runt som student. Mitt jobb är inte så flex-vänligt, men om flex skulle betyda att jag måste jobba kvällar och helger så hade jag inte bytt till det ändå! Efter sommaren ska jag jobba halvtid och jag tror och hoppas att det kommer fungera bra.
    Jag längtar verkligen efter dem, men just nu är jag så himla trött efter min första vecka som heltidsjobbande på ett drygt år att jag nästan inte orkar längta ens. Det värsta är bara att maken hade en släng av magsjuka igår, så jag törs nog inte åka dit och träffa dem i helgen som jag hade tänkt, utan får väl vänta tills på tisdag när de kommer hem igen. Då har vi varit ifrån varandra en vecka och en arbetsdag innan vi ses.

• asap

Kaz - Så härligt med skärgården!

Ida är bra igen från magsjukan, så pass bra att hon kunde gå på shopping spree med sin yngsta faster, planerat sedan länge. De gick verkligen loss, köpte hur mycket som helst enligt maken. Och minst hälften av grejerna hade förstås hello Kitty på sig... Det var skor, väskor, kläder, rockring, väckarklocka, baddräkt, armband och gud vet allt. Puh, det får inte bli någon vana! Men det var nog inte tanken heller, tack och lov.

• asap

Hänger inte med alls i diskussionen, misstänker att där finns något inlägg jag inte ser på telefonen. Jag får kolla på datorn vid tillfälle och se vad det handlar om.

Men just nu nöjer jag mig med att berätta att de är heeeeeemma! Ordningen är återställd. Och med ordning menar jag kaoset som följer i barnens spår med grejer överallt. Så som man är van att ha det.
    Nu är maken och handlar, han var inte så nöjd med den shopping jag gjort när jag var i ungkarls-mode. Jag har levt en vecka på en Pad thai och säkert 50 mackor, jag är inte gjord för att ta hand om mig ensam! I natt kommer jag sova gott (om inte barnen väcker mig ).

• asap

Mandra - Vilken resa! Men vi pratar om ön i Ångermanland? Det är ju en bit dit... Hur länge blir ni där? Hoppas ni får en fin semester.

Idag jobbar jag sista dagen för den här omgången, nu är det tre veckor ledigt innan jag jobbar en vecka igen. Nästa vecka jobbar mannen, så jag är själv med barnen. Det blir nog en sväng till Åland då. Nästa lördag bär det av mot Estland en vecka och sedan gör vi ett par dagar på Furuvik veckan efter. Hoppas det kan bli lite riktig sommar till ledigheten, men det ser inte ut så nu.

• asap

Malin - usch, det måste vara hur svårt som helst! När måste beslutet vara fattat?
    Men var det inte i Tyskland den där bläckfisken bodde? Han som var så bra på att tippa fotbollsmatcher eller vad det nu var. Fråga honom, vettja!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*