• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten - Haha, en rödklädd tomte till midsommarstången kanske?
    Jo, jag har börjat jobba, men bara en dag i veckan än så länge. Lagom.

Mandra - Skönt att det börjar ordna sig, stackars Vilya som känt sig utanför.

Milla - Tack för förklaringen av hunden och benet. Ida har också lekt den på ett kalas idag och berättade så sent som nu ikväll hur man leker den, och jag fattade ingenting av hennes förklaring. Din var lite mer... tydlig, om man säger så.
    Jag har tyvärr inga tips ang. G. Förstår att det kan kännas trist att komma med glada överraskningar när reaktionen är "inget mer?"

Åh, så underbart att våren är här! Hela helgen har vi levt utomhus, grannungar till höger och vänster, cyklandes och lekandes. Ida har haft fullt upp att leka med alla kompisar, så kul! Gustav leker med sina kompisar litegrann, sedan drar han sig lite undan och är gärna med oss istället. Men jag tänker att han ju bara är 3½, man leker kanske inte i timmar med kompisar i den åldern?
    Elsa blev 9 månader igår, helt galet! Jämförde henne med en tvåveckors kille på ett kalas igår, det händer bra mycket på 9 månader! Och nu kryper hon också så hon känns ännu större än för bara någon dag sedan.

• asap

Drutten - Dåligt att inte säga att man uteblir från kalas!
    Hoppas A kommer på att tre barn är bra! Här kan iaf inte storasyskonen tänka sig att vara utan lilla E, de är så kära i henne.

kaz - Ja, här snöade det igår morse och den snön ligger kvar än! Men det ska bli mycket varmare i slutet av veckan säger de som vet.

• asap

Och så har Ida en lös tand. Så stor hon känns plötsligt!

• asap

M73 - Usch för hosta, krya på er i vårsolen!

Lia - Grattis fru Lia! Skål Kul att ni också försöker er på en trea, det är verkligen en trea-våg i den här tråden. Hoppas det lyckas snabbt!

Milla - Krya på dig du också!

Vad konstigt att alla barn vaknat så tidigt i morse, för det gjorde de här också! Elsa satt och muggade in gröt kl 5, då hade hon gnällt och bökat i 40 min innan vi gav upp.

Piggley - Folk som ramlar, det är klassisk humor det. Blir aldrig tråkigt.

• asap

Kaz - Åh nej, fy så tråkigt! Bamsestor kram på dig.

Kanin - Skönt att se dig här! Det låter ju som att allt är bra med killen därinne. Jobbigt att ni inte blir tagna på allvar med er oro.

• asap

Kaz - Känner igen hur du tänker, är det värt det när man redan har två fina barn hemma? Jag har iaf blivit mer medveten om riskerna för varje gång, och nu känner jag att jag inte skulle våga utmana allt en gång till. Som att chansen att allt skulle gå bra ännu en gång är jätteliten, sådan tur kan man väl bara inte ha? Det är väl inte så rationellt eg. men jag förstår och känner igen mig i det du säger.
    Fast med facit i hand råder det såklart inga tvivel om att det var rätt med en trea för oss!

• asap

malin - Så härligt med sommarvärme, nästan. Här har vi också haft några fina dagar, men det finns de som pratar om +2 och snö till helgen. Hoppas de har fel!
    Ja, det är dyrt med skor, men håller med om att man inte vill snåla där. Skönt när det funkar att ärva, men det är ju inte alltid. Vi har tre stora lådor med skor på vinden, så jag borde inte behöva köpa så mycket till E iaf.

kaz - klart det är oroligt! Hoppas allt går bra imorgon. Kram!

• asap

Mandra - Grattis till Vilya i efterskott! Kul att du är igång med körkortet nu.
    Jo, Ida är så noga med tanden och sätter i proppen i handfatet när vi borstar tänderna, ifall tanden skulle trilla ut. Men än så länge är den kvar i munnen på henne.
    Ang. PMS så är jag inte besvärad själv, men hörde om någon som börjat med Femal Balans och tyckte det funkade bra.

kaz - Vad konstigt, varför ens ta blodprov om de inte ska göra ngt med det? Kram!

Billa - Visst är det svårt att tänka sig? De små kommer ju alltid att vara små. Jag tänker också på stackars Elsa som med all sannolikhet kommer att få vara den yngsta i släkten på bägge sidor länge länge. (Inga fler barnplaner hos oss eller våra syskon.) Vi får se hur hon tacklar det.

• asap

Milla - Jag var själv med G i badhuset igår, vi hade det hur mysigt som helst! Det är väldigt begränsat med tillfällen då jag eller maken har bara ett barn. Undantaget dagisdagar då vi får chansen med Elsa, men det är ju de större barnen som behöver det eg. Hoppas vi kan få till fler sådana här gånger, det är ju som semester att få fokusera fullt ut på en av dem och inte känna sig splittrad som alltid annars.

• asap

Hanna - Vi delar också ofta på oss för handling och sånt, men då brukar det bli att storbarnen är med en förälder och Elsa med den andra.

Jaha, då tog vi påsklov då... Gustav kräktes imorse nämligen. Vi hade med råge passerat 48timmarsgränsen efter Idas sjuka i lördags, så det var väl tur att han hann innan vi skickade dem till fsk. :-/

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*