kaz - Grattis till fasterskapet, så kul!
Drutten - Som jag funderade innan jag kom till raden "hästar skulle matas". Jag tänkte: fallskärmshoppning? simhoppning? Men det handlade visst om hästhoppning.
Grattis till dig också ang. faster + moster, så kul!
Nu börjar vi krya på oss, men det har verkligen inte varit någon fröjdefull jul. Eller jo, det har det iofs, men sedan! Så här har vår vecka varit:
julafton: Elsa vaknade toksnorig, men vi fick en fin julafton ändå.
juldagen: Elsa fortsatt snorig, men en trevlig eftermiddag och kväll hos mina föräldrar blev det. I bilen hem kl. 21 började mannen hosta.
annandagen: Elsa snorig, mannen helförkyld, deklarerade: "jag orkar inte stressa", varpå jag fick packa och fixa allt för att vi skulle iväg till svärisarna. Vi kom iväg lite senare än tänkt, jättejobbig bilresa på 1h 45 min då alla hann bli lunchsugna och mannen satt och ojade sig och snöt sig och hostade. Väl framme gick han direkt och lade sig.
tisdag: Elsa snorig, mannen däckad och börjar få ont i ryggen, jag ont i halsen.
onsdag: Elsa snorig, mannen lite bättre men jätteont i ryggen, jag jätteförkyld.
torsdag: Elsa snorig, mannen jätteont i ryggen, jag förkyld, Gustav kräks, jag kräks.
natt till fredag: Gustav kräks, Ida kräks.
fredag: Elsa snorig, mannen jätteont i ryggen, Ida fortsätter att kräkas.
natt till lördag: Elsa kräks.
lördag: Vi får nog och packar in oss med spypåsar och handdukar i bilen för att få komma hem, mannen sedan helt invalidiserad i ryggen efter bilresan.
Tjoho!
Men nu är det ingen som har kräkts sedan igår morse, förkylningar och ryggont börjar släppa något, så snart är vi på banan igen som tur är. Synd bara att mannen börjar jobba imorgon, det är ju nu man hade behövt vara ledig.