• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten - Ja, de sade att det var en mjuk markör, och vi fick gå på uppföljande ul med barnhjärtläkare för att kolla det noggrannare/igen. De hade någon tabell de tittade i för att säga hur mycket risken för DS ökade iom detta. Det var ingen stor risk, men ändå klart större än vad det varit bara baserat på min ålder.

Minimalla - Skönt att lämna och hämta på samma ställe!

• asap

Hanna - Man vill ju lägga grunden för ett aktivt liv, jag skulle avsky om de blev sådana som bara hängde framför tv och dator hela dagarna, som så många gör. Det är helt ok att göra det, så länge man gör annat också!

Idag ville visst inte E somna om efter den tidiga morgongröten. Det kanske har att göra med att det börjar ljusna så tidigt nu. Och tidigare ska det bli..

• asap

Siggan - Kul att ni också försöker er på en trea, hoppas det går snabbt! Ja, det är verkligen många av oss som kör på den linjen, men tre är det nya två som någon i trådarna skrev förut.

Jag tror jag bryter ihop snart. I torsdags var första dagen på tre veckor som vi kunde göra som vanligt och promenera till förskolan - Alla var äntligen tillräckligt friska för det.
    I lördags började Elsa låta hes och i natt har det verkligen blommat ut i en rejäl förkylning igen med feber och allt som hör till. Hon är supertrött men kan inte somna, maken försöker söva henne just nu men hon bara skriker.
    Jag känner mig också mosig men hoppas att det bara beror på att det var så mycket vaket i natt och att jag slipper bli sjuk. Födelsedagsfirandet som är inplanerat till helgen hänger på en skör tråd känns det som...

• asap

Drutten - Hu! Att ingen har kommit på hur man utrotar kräksjukan än!?

• asap

malin - Stackars E! Vi har aldrig haft några problem på det viset, de tre små magarna verkar vara rena urverken... Däremot känner jag igen det där med envis tjej. Allt som oftast blir Ida så kissnödig att hon bara inte kan stå stilla innan hon går på toa, och när jag ser det brukar det alltid, reflexmässigt, bli så att jag frågar eller "tipsar" om ett toabesök. Hennes svar är ALLTID "Men jag behöver inte kissa." Och 5-10 sek senare säger hon "Jag måste kissa!" och springer till toan. Jag borde lära mig att inte säga något.
    Jobbigt att det är ovisst in i det sista, det gör det ju rätt svårt med bostad, skola osv. Tur att ni är så coola att ni grejar det ändå. Cool

Elsa, Gustav och maken hostar ikapp och på Elsa rinner näsan som en öppen kran. Men ingen har blivit sämre på hela veckan (iofs inte bättre heller ) så det är väl ändå ok. Jag har bestämt mig för att fylla år imorgon som planerat ändå , och ha släkten här på kalas på lördag. Om det inte vänder och blir sämre med sjukorna förstås.

• asap

Vi4 - Vad jobbigt! Skönt att E är så frisk att han kan vara på dagis igen, det är ju urjobbigt att ta hand om friskt barn när man själv är sjuk. Hoppas på snar bättring!

Piggley - Nej, H verkar inte speciellt skrajsen direkt.

• asap

Milla - Wow, stort kliv mot storbarnsfamilj! Och vilka bra presenter de valde, inget plastigt Kina-skräp där inte.

• asap

kaz - Gustav har också haft svinkoppor nu. Vi har behandlat sedan i fredags och nu ser han nästan fin ut igen. Hans började i en narig underläpp/haka och hann sprida sig i ansiktet och ner på bröst och axlar. De ser ju ut som riktiga smitthärdar när det är som värst! Vi har sagt till varandra att det är så skönt att vi är hemma med Elsa ändå, slipper VAB-pusslet och stressen över att tillfrisknandet går långsamt. Vi kostar på oss en extra dag hemma när de varit sjuka för att vara på den säkra sidan, men så kan man ju inte alltid göra när båda jobbar.

Idag har jag jobbat igen, det är verkligen lagom med en dag i veckan. Usch om jag hade varit tvungen att sätta mig i bilen och köra dit igen imorgon bitti! Och nej, jag klarade inte hela dagen utan att kolla bilder på barnen i mobilen. Tur att jag får se dem live hela dagen imorgon.

• asap

Drutten - Grattis, vilken liten plutt! Det är himla kul att vara moster också.
    Trist med tjafs på dagis.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*