• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten - Då är det dags för grannarna att hjälpa till hos er idag då!

• asap

Nu har det klarnat med skolan till hösten, info kom igår. De är fem st från Idas förskola som ska börja på samma skola. Jag hoppas och tror att de alla hamnar i samma klass, men det blir två förskoleklasser på skolan. Frågan är bara hur det blir med tiderna? Det står att det är 8.15-12.15 varje dag som gäller, därefter fritids. Men om jag förstår det rätt så har hon inte rätt till fritids iom att vi är lediga med Elsa. Vilket i så fall innebär att tis-tors ska vi först hämta Ida 12.15 på skolan, och sedan Gustav 13.30 på fsk? Det verkar ju heldumt att det inte är någorlunda samma tider! På morgonen funkar det bättre, lämning på fsk är 8.30, så vi får ta med alla barn på en runda där vi går till skolan först och fsk sedan. Det är inte alls långt till varken skola eller förskola, men de ligger dessvärre åt olika håll.

• asap

Hanna - Jo, det skulle vi ju kunna, men det känns dumt att han ska gå ner i tid när han redan går så pass lite.

• asap

M73 - Jag tänker mig att man söker till fritids för den/de stora samtidigt som man söker förskoleplats för den minsta?

• asap

Minimalla - Kan de andra ha tackat nej redan?

Kaninbebisen skulle nog plockas ut snart, måndag tror jag.

• asap

Hanna och Minimalla - De skulle säkert inte vara omöjliga på förskolan, fast det finns ju en poäng med att gå samma tider som de andra 15timmarsbarnen. Vi får fundera på hur vi vill göra helt enkelt. Vi vet ännu inte heller hur länge det blir, om det är bara höstterminen eller om det blir nästa vår också. Vi har inte bestämt när vi ska söka plats för Elsa, om vi ska försöka få en plats i januari eller bara vänta till hösten då hon säkert kommer in. Vi får se.
    Det är med all sannolikhet sista gången vi är föräldralediga så jag har inget problem med att suga länge på den karamellen.

• asap

Mandra - Dessutom lär väl Elsa börja sova bara en gång om dagen lagom tills skolan börjar, och då sover hon väl precis då man ska hämta. Två gånger. Nåja, det får ordna sig på något sätt.
    Skönt att det känns bra med skolan för er!

• asap

Nämen Kanin, vad är det jag läser! Grattis!! Så underbart att han är här nu. Varm grattiskram!

• asap

Kanin - Vilken dramatik det blev! Så skönt att allt gick bra ändå, och jag blev jätteglad att läsa att maken var bra stöd för dig! Så han vill inte längre flytta...? Hoppas hela familjen får lugn och ro att komma in i det nya nu och att ni hittar ett fint och passande namn.

Mandra - Lycka till! Den här sätter du, det är tydligt att du har full koll på det hela.

Gustav är på semester! Mina föräldrar kom på att han aldrig varit med dem till Åland själv, som Ida har varit flera gånger. Så de bad att få låna med sig honom och åkte igår morse, han blir levererad direkt till dagis imorgon bitti. Rena semestern här hemma också när det bara är två barn här, Ida är hur behändig som helst utan G. När han är hemma blir hon ofta en riktig retsticka som kan driva en till vanvett, men inga sådana tendenser nu.

• asap

Gustie - Jag känner igen dig, men vet inte om vi hängt i någon tråd samtidigt? Jag har iaf tre nu, Ida som är 06a, Gustav som är 08a och Elsa som är 11a.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*