• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Fru Kanin - Åh, så jobbigt! När är du beräknad?
    Tror du inte att din man egentligen bara är rädd? Med tanke på vad ni gått igenom kan man ju förstå om oron lätt tar överhanden över glädjen och förväntan just nu, särskilt som jag uppfattar honom som en som håller allting inom sig? Jag hoppas så att ni kan nå varandra, och att allting blir bättre, om inte förr så åtminstone när ni har liten hos er och kan andas ut en aning.
    Ärtis kommer ju att gå i skolan om dagarna, så lillebror kan nog få sitt med parklek och annat under den tiden. Jag tror det kommer gå jättebra!
    Kram!!

• asap

Hanna - Ska vi bestämma att det är åldern som är boven? Att 3år + 5år = en massa bråk och tjafs, och att allt kommer gå mycket bättre om något år.

• asap

M73 - Skönt att det gick bra! Usch vad otäckt.

Kaz - Vilken lättnad!

• asap

Glad påsk!

Gustav är piggare, har inte kräkts på hela dagen igår eller idag, men han äter knappt ngt än och klagar på ont imagen. Men han orkade iaf gå påskkärring - hela tre hus var de och ringde på hos, varav två var hemma. De "glömde bort" att lämna de noga ritade påskkorten och glömde också att man skulle säga något till den som öppnade dörren, men de fick några godisar iaf. Sötnosar!
    Det är första gången de påskar eller trick-or-treatar, har aldrig velat det förr, men i år blev det av. Om ngt år eller två släpar de väl runt på Elsa också på sin runda.

• asap

Vi 4 - Så söt liten påskkärring!

Hoppas alla har haft en bra påsk. Det har vi, bortsett från en hel del sjuklingar. Gustav började ju kräkas i tisdags, så då fick de ta påsklov hela veckan (syskon hemma + att det ska gå 48 h). Sedan har vi haft svärisarna här i några dagar, byggjobbat lite ute och så. Påsklunchen i söndags hos mamma och pappa blev inställd för att mamma inte mådde bra, så pappa och farmor och farbror lassade bilen full med all mat och kom hit istället. Det gick ju det också.
    Nu är storbarnen tillbaka på dagis och maken ska åka på tjänsteresa till Danmark i kväll. Vår trogna ställ-uppare svärmor kommer hit så att jag kan jobba imorgon ändå, mannen kommer hem sent på fredag kväll.

• asap

Mandra - Trist att sambon var sur då ni var lediga tillsammans. Hoppas det gått över, eller åtminstone fått förklaring?

Kanin - Skönt att mannen vaknat till, och spännande att det snart är dags!

• asap

Piggley - Yttre lagret mjukt? Nej, det känner jag inte alls igen. Här är det rena graniten. *I wish*

M73 - Vad duktig du var som höll ut hela viket, vila nu!

• asap

Malin - hörde om det där på radion igår, snacka om drama!

• asap

Ida har tappat sin lösa tand idag! Första gluggen, stora tjejen.

• asap

malin - Gör du några fotojobb i Sverige också? Jag har insett att vi inte tagit några "riktiga" foton på barnen, det vore jättekul med proffsbilder på alla tre tillsammans. Och så tänkte jag på den där underbara höstbilden du visade här förut, den är såååå fin! Så om ni flyttar hem och du vill ha ett gig norr om Sthlm så har du ett.

Snöblask i dag igen, tar det aldrig slut?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*