M73 - Vad bra att hon räknar så bra! Skönt ju att de inte ärver alla våra svagare sidor. Bokstäverna kommer nog de också snart.
Hanna - Åh, så härligt för A att hon vågade klättra! Man vet ju själv hur nöjd man är efteråt när man övervunnit ett motstånd man har mot att göra vissa saker.
Verkligen smart med telefonnummer på lappen!
kaz - Kul med ett litet meddelande! Jag tror också på att vänta tills intresset kommer naturligt och då haka på så att det inte falnar igen.
Kanin - Oj då, hoppas allt är bra?
Vi4 - Ida har alltid varit jätteförsiktig, men hon har kommit igång med tiden. Hon är en sådan som vill behärska allt innan hon ger sig på det (inte så lätt alla gånger), och hon är aldrig den som klättrar högst eller längst eller farligast, men det är ju bara skönt att det är så tycker man som förälder. Det senaste är att vi har tagit av stödhjulen på cykeln helt nyligen, och hon har provat ett par gånger, men vill inte mer just nu. Vi tar det lugnt och väntar, hoppas hon blir sugen på att testa lite snart. Hon skulle helt säkert klara det, för hon sparkcyklar och springcyklar utan problem, men hon är så himla försiktig när hon provar vanliga cykeln att hon knappt har någon fart alls, och då blir det ju jättesvårt.
Skönt med utvecklingssamtalet. Det är ju jättestor skillnad på ett barn fött tidigt på året och ett som är fött sent när de är så små. Det jämnar ju ut sig mer och mer i takt med att de blir äldre.
Milla - Det blir inte alltid som man har tänkt sig.... Hoppas det smakade bra iaf!
Drutten - Vad kul! Universeum är ju toppenkul, lätt att fördriva en dag där.
Vi 4 skrev 2012-04-25 13:59:34 följande:
assar det låter som att detär fullt upp hos er som vanligt
jag tycker alltid det är så roligt att läsa det du skriver och lever mig in ihur det skulle vara i en trebarns familj. Fast trist med förkylningar förstås!
Vad gullig du är som skriver så.
Så sent som i morse satt maken och åt frukost och liksom kollade sig över axeln där Elsa kröp i full fart åt ena hållet, och så kom Ida bärandes på ett stort piratskepp och gick åt andra hållet, och så kom Gustav från ett tredje håll och babblade en lång harang om gud vet vad. Maken tittade på mig och sade "vi är så många i den här familjen plötsligt!"
Det är ju känslan nu när Elsa har blivit så rörlig också, det är barn överallt!
Och jag njuter av det så mycket, jag är så glad och tacksam åt min lilla skara.
Har ni andra fått klart med skolstarten i höst? En jobbarkompis hade varit på möte i skolan där hennes son ska börja i höst, och träffat klassföreståndaren och fått klart för hur inskolningen ska gå till nu det som är kvar på vt. Men vi har inte fått veta något alls, tror inte placeringarna är klara än? Vi vet ingenting om vilken klass det blir, vilken lärare, tider eller någonting?