• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4 - Då kan jag vinka istället för Piggley.

Kaz - Skönt att ni fick plats på skolan, det blir säkert bra!

M73 - Klart du ska byta BVC! Spännande att det närmar sig bebis nu. Jag rensade också skafferiet i samband med att Elsa kom, men det var nog då hon just kommit ut. Innan hon kom kunde jag knappt röra mig så det blev inga sådana projekt då.

Mandra och Piggley - Shit, vad bra ni är!!! Imponerande och inspirerande.

• asap

Piggley -Det där har vi pratat mkt om hemma det senaste året eller så, när Ida börjar prata om tjej- och killfärger, -lekar, -leksaker osv. Jag blev jätteglad när grannfrun sade "Jag älskar Star Wars, kan inte vänta tills pojkarna blir så stora att jag får visa filmerna för dem", för då har jag ett konkret exempel på att inte bara killar gillar Star Wars.
    Jag tror och hoppas att det är en fas de ska gå igenom för att sedan landa i att det inte är svart eller vitt (kill- eller tjejgrej) utan att skalorna är flytande.

• asap

Malin - Fullt upp! Hoppas det inte är någon fara med kompisen.

• asap

Sista dagen på dagis idag. Det var en tagen tjej som knatade dit och berättade för de yngre kompisarna att "nu kommer vi aaaldrig mer att träffas, för det är sista dagen någonsin idag." Inte helt sant, hon kommer få följa med när G ska hämtas om dagarna i höst, men ändå.
    Vi avrundar med förskolans sommarfest kl15 sedan är det hem och ha sommarlov som gäller! Solig

Hoppas bara jag kan vara med på sommarfesten, Elsa har feber och är gnällig. Hon ligger och försöker sova nu, men det går sådär. Hon har inga andra symptom och ingen annan i familjen är krasslig heller, så vi hoppas på någon ny tand och att hon snart blir bättre.

• asap

Piggley - Ida är och har varit sjukt taggad inför skolstarten, och bara sett det som positivt att dagis snart är slut. Men just idag slog det henne att det verkligen är sista dagisdagen någonsin för henne och att hon kommer att sakna fröknarna och de barn hon inte får med sig till skolan.

• asap

Det gick bra, vi kunde vara med på sommarfesten hela familjen, inklusive farmor och mormor. Elsa är fortfarande inte riktigt sig själv, men idag har vi också upptäckt en ny tand och en till på väg.
    De sommarlovsfirande barnen har nu ikväll åkt iväg med sin mormor och morfar, de ska ta båten till Finland ikväll och vara på Muminvärlden i ett par dagar. De var väldigt laddade inför resan och var så söta där de satt bredvid varandra i baksätet och vinkade och kastade slängkyssar när bilen rullade iväg. Hjärta
    Tur jag har Elsa hemma iaf, det blir ju väldigt tomt när några av barnen är iväg sådär.

kaz - Vad härligt att det kändes så bra med nya skolan!

Milla - Det brukar ju vara gasen i botten så här i slutet av terminen, jag hoppas också du pallar hela vägen!

• asap

malin - Väntavänta här nu, vet jag något om en flytt? Tror inte det... Är det helt klart att det inte blir Sverige i höst?

• asap

malin - Ni ska alltså sälja lägenheten i Sverige och bli tyskar fullt ut? Men så letar ni något nytt i Tyskland också?
    Jag känner mig lite trög och hänger inte riktigt med i svängarna...

Piggley - Men inte fungerar det att ha med barnen när du tävlar? Eller gör det det?

• asap

Malin - Jamen då hänger jag med igen. Hoppas det löser sig med allt!

• asap

Piggley - Hur gick tävlingen?

Tänk att det är midsommar den här veckan! Vi åker till Åland ons-sön, men för en gångs skull blir vi själva där eftersom mina föräldrar är i USA med min syrra med fam. Måste kolla upp om brandkårsmuseet har öppet, i så fall ska vi garanterat dit på ett besök.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*