• asap

Pyttis - Ja, det är ordentligt väderomslag. Vi har haft flera kraftiga laviner när snön har rasat från taket. Som tur är har vi suttit inne och sett det, otäckt om någon liten i pulka hade varit under!
    Vilken jobbig dag! Men skillnaden mellan dig och en sådan där skitmorsa du känner dig som, det är att en skitmorsa förmodligen inte hade tänkt som du - hur jobbigt det var och hur dåligt du mådde av bråket - utan istället hade gjort samma sak dagen efter. Alla kan ha en dålig dag och råka i luven på varandra, särskilt då man inte mår bra, men ni blev ju sams till slut. Kram!

Wilma - Grattis till treåringen! Hoppas dagen fortsätter lika bra som den började.

• asap

Milla - Nästa gång får ni till det praktiskt också så att jobbet blir ditt!

Pyttis - Hurra för sjukdomar som har gett sig! Skönt med en sanering. Åtm. när den är klar.

Wilma - Ser mysigt ut!

Minimalla - Härligt med kalas!

• asap

Deppig söndag idag. Vädret hjälper ju inte till, känner mig lika grå och fuktig inne i huvudet som det ser ut ute.
    Vi har en del materiella bekymmer - ena bilen har pajat (generatorn) och en ventilationsskorsten på hustaket har böjt sig av snötyngden.
    Dessutom är barnen hängiga, Ida sover tom middag nu, så vi väntar bara på nästa sjukdom som ska träda in. Hon fick sista penicillindosen för scharlakansfebern igår, så det var väl hög tid att bli sjuk igen. *surar*
    Min mamma som brukar komma och vara barnvakt varje onsdag har stukat foten riktigt illa, så nu väntar väl ett antal veckor utan avlastning. Och med sjukdomar + ingen avlastning i sikte känner jag att min mentala hälsa står på spel, jag ruttnar verkligen på att trampa runt här och fylla/tömma tvättmaskin efter diskmaskin efter tvättmaskin....
    Och den enda ljusning jag ser på jobbfronten just nu är möjligheten till ett jobb sisådär 12 mil härifrån. Veckopendla? Lockar inte. Flytta med hela familjen? Lockar inte.

• asap
    Mandra skrev 2010-02-21 21:43:48 följande:
    Själv satte jag mig på träningscykeln. Kände mig lite låg och kunde lixom inte helt skaka av mig det. Jag råkar ju tro på det där med att rörelse i kroppen hjälper att förändra sinnesstämningar. Jag fäste blicken högt och la på mig ett leende. 20 minuter räckte så kände jag igen mig igen.
    .... och som grädde på moset så har jag ju ingen j-vla träningscykel heller!! Så jag kan inte sno Mandras bli-glad-recept.
  • asap

Tack Wilma! Det känns alltid lite lättare på våren ju, det har du rätt i. {#lang_emotions_flower}

• asap

Mandra - Om hon har ont, eller minns att det gjorde ont, så ta det lugnt och ge henne flytande ett tag. Minnet av smärtan lär väl blekna så småningom så att det känns "värt det" att äta annat igen.

Milla - Ja, den där fén får gärna ta en sväng förbi... Värst är ju oron över barnen, inte blev det bättre av Idas svar på frågan "Har du ont någonstans?": "Ja, där jag har mitt hjärta." Jag blev helt iskall, men en liten stund senare kom skrällhostan och hesheten, så det gör nog ont någonstans högt upp i bröstet och inte i hjärtat.

• asap

Milla - Ja, du. Var kommer snön ifrån..? Jag som hade planerat att glädjas åt den första vårdagen idag.

Frk Kanin - Håller tummarna! Ni är verkligen värda att lyckas nu.

Mandra - Vad sade läkaren?

• asap

Mandra - Vilken lättnad!

Ida är förkyld och hemma från dagis, synd för hon missar deras OS idag med spring/skidtävling och varm choklad vid målgång. Vi laddar för att snart ge oss iväg till BVC där G ska få 18-månadersvaccinet. Men nu ska de väl ha hunnit ploga sedan snöstormen igår, så det borde gå bra att komma iväg.
    Ida skrev sitt namn igår, första gången det blev riktiga bokstäver hela vägen och i rätt ordning och allt. Finare namnteckning har förstås aldrig skådats tidigare.

• asap

Mandra - Visst är det härligt när man får ägna all tid åt bara det ena barnet, det låter som en toppendag!

Pyttis - Förstår att det känns lite nervöst, men snart är det avklarat och då kommer det kännas sköööönt.

Jodå, vi kom iväg till bvc. Fick bara med oss en halv pulkabacke med snö in i bilen, iom att barnen var tvungna att vänta ute medan jag sopade av bilen. Barn som väntar står ju liksom inte och väntar, de passar på att lägga sig och rulla i snön etc... Det var iaf skönt att komma ut lite, vi spenderade hela dagen inne igår pga förkylning och snöstorm. Träffade en dagiskompis och en granne på byn, det verkar som att alla är sjuka nu! Nu får det väl räcka!
    Väl hemma började vi baka bullar som snart ska gräddas. Det är jättekul att barnen hjälper till men det resulterade i mjöltunga och fyllningsfattiga bullar.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*