• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin - Grattis till lilla 1-åringen!! Skönt att natten varit bättre, nu har det vänt ska du se.

• asap

Mandra - Nej, vad trist att kalaset blir uppskjutet. Men det är ju roligare att kalasa när alla mår bra, så det blir nog bra nästa helg. Krya på dig nu!
    (Ja, de får gärna ringa och ge mig ett jobb imorgon, det blir bra. )

Milla - Ibland svämmar det ju bara över. Kram på dig!

kaz - Åh, Kroatien är ett av mina drömresemål. Du får berätta sedan hur det var, suktas lite.

malinkatarina - Härligt med en bra natt!

M73 - Hoppas det blir bra hos läkaren idag, det är ju många som behöver penicillin mot elaka förkylningar nu.

Pyttis - Hejaheja!! Jag vet inte riktigt vad xtravaganzapulver är, är det någon skillnad mot de andra pulver som finns på marknaden?
    Vi ska åka till Mallis i juni med mina föräldrar och min syster med familj. Vi kommer bo i lägenheter, känns bra med möjligheten att fixa vissa måltider själv hemma. Barnvänligt med barnpool, lekpark osv.

• asap

juni - Det låter exakt som min systersons mage. Han har fått konstaterat förstoppning, det hade man inte gissat på själv eftersom han bajsar löst, men tydligen är det någon propp som gör att det andra liksom passerar lite för snabbt och därför blir löst. Ev. har han också en veteallergi som orsakar/förvärrar förstoppningen, men det finns bara en expert i landet på veteallergi, så det lär dröja innan han får komma dit.

• asap

juni - Ja, kolla med läkaren imorgon. Ibland försvinner inte förstoppningen på ett eller flera lavemang, på systersonen satt det för högt upp i tarmen och de behövde kolla med röntgen eller om det var ul för att hitta proppen. Hur som helst blir det ju enklare bara man får veta vad som är fel, då kan man ju iaf jobba på att det ska bli bättre. Även om man såklart önskar att det inte handlar om allergier mm.

Pyttis - Ok, då förstår jag. Det låter som att det kan vara ett vinnande koncept, lycka till!

• asap

M73 - Till och med en läkare vi var till en gång kommenterade att det var "precis som det ska" när barnen piggnade på sig och verkade helt friska så snart man fick komma in till läkaren. Standardförfarande, alltså.

Milla - Skön kommentar!

Mandra - Nej, usch och fy! Men nu måste ni väl redan ha vunnit utmaningen, så nu får det räcka.

• asap

juni - Bra att nysta vidare i lilla magen.

M73 - Ren, vit snö har ju förstås sina fördelar också.

Trevlig helg på er alla!!

• asap

malin - Vi har spenderat helgen hos mina svärisar, och där sover vi alla i samma rum. Det är inga problem så länge vi lägger G först. Ida är riktigt bra på att smyga så hon tassar in sedan utan att väcka honom eller störa. Sedan sover alla gott resten av natten!

Nu får alla sjuka bli friska. Det har sagts förr, men tål att sägas igen - Nu räcker det!! (Här hemma är det nu min tur med halsont mm. när övriga familjen är nästan helt återhämtade. Det rinner i barnens näsor lite och G och maken hostar lite fortf. men det är så lite att det inte räknas.)

Hoppas alla har haft en bra helg! Jag orkar inte läsa tillbaka.

• asap

malinkatarina - Det jag tänkte säga, men av någon anledning inte fick med, var att de gånger vi har testat att natta båda samtidigt i samma rum har det inte funkat alls. Däremot sover de bra båda två när de väl har somnat så då blir de inte störda av varandra. Men nu ser jag att ni inte har problem med nattningen utan däremot med uppvak på natten och där har jag inget att komma med. Så det är väl bara att ni jobbar på som ni gör. Hon blev väl lite förvirrad om hon vaknade på ett "nytt" ställe, då kan det ju vara svårt att somna om. Håller tummarna för att det går bra idag.

kaz - Stackars Sara, hoppas hon kan börja äta snart så hon inte behöver bli smalare.

• asap

kaz - Nej så eländigt. Hoppas verkligen att spritandet gjorde susen!

Här sitter jag och är lite vemodigt nostalgisk - några kompisar till oss har fått sitt första barn för en vecka sedan och jag kom (förstås) på mig själv med att längta ihjäl mig efter en liten enveckasbebis. Samtidigt kom jag på att hur många barn jag än får kommer det aldrig att bli som det var den där första tiden med första barnet. Jag vet att det är en jobbig tid för många, men det var det inte för mig. Jag bara njöt (förutom under skrikperioden på kvällen, förstås!) och allt var så mysigt. Amningstopparna var ännu inte urtvättade och noppiga, vagnen var skinande blank, och skötbordet rent och snyggt med de där pyttesmå blöjorna bredvid.... Suck, ja, det är bara att inse att den tiden är förbi och kommer aldrig tillbaka. Jag får titta på bilderna från då och drömma mig tillbaka.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*