30+ som fick första barnet 2006 *4*
Milla - Bra gjort av maken din! Undrar om han läser här ibland?
Japp, det var en skidolycka som slutade med gipsat ben. Snopet med våningssängen.
Milla - Bra gjort av maken din! Undrar om han läser här ibland?
Japp, det var en skidolycka som slutade med gipsat ben. Snopet med våningssängen.
malinkatarina - AJ! Faran med att åka bräda när man är stel vuxen!
Det är väl rätt ok med systersonen, när de kommit hem igår låg han som en kung på soffan och fick mamman att fluffa kuddarna åt honom och lillasyrran att hämta det lego han ville ha.. Men kämpigt för hela familjen, för han ska vara hemma i två veckor. Först tar man ledigt från jobbet för en veckas semester, kommer hem och vabbar i två veckor till!
Ang. att ha barnen borta över natten - Det går faktiskt riktigt bra för oss, de har varit hos far- och morföräldrar några gånger över helgen. Med Ida är det ju inga problem, hon är så stor, men när de är båda två känns det också skönt att de har varandra. Inbillar mig att det blir lite lättare på något vis.
Jag har legat vaken inatt med ont i halsen, det har hållit på sedan förra lördagen. Så inatt bestämde jag mig för att idag åka till läkaren och ta en halsodling, men så känns det bättre nu på morgonen. Jag avvaktar till imorgon, om det fortsätter att minska är jag nöjd så, men om det kommer tillbaka igen tar jag väl den där odlingen imorgon istället. Inte helt långsökt att det kan vara halsfluss, med tanke på att vi bevisligen har haft fluss-bakterierna här (Idas scharlakansfeber), så vi får se.
sirre - Grattis till Olle i efterskott! Söt han är som tar alla chanser att få komma iväg lite och se världen..
lia - Det år de fyller 6 börjar de skolan, i "nollan" eller "förskoleklass" (det verkar heta lite olika). Ettan börjar man, precis som på vår tid, när man är 7 år.
Mandra - Halsen är bättre men känns av fortfarande. Surt att ditt kom tillbaka, hoppas det försvinner fort igen.
Hihi, det var en bra ramsa.
Mandra - Vi har också börjat cykla mm. Det är så härligt att det är ljust så länge också, det inbjuder verkligen till ute-lek!
Håller tummarna för att du kommer in på din utbildning!
kaz - På systersonens förskola har de som regel att man bjuder hela gruppen på kalaset, just för att det blev så mycket "skitprat" bland barnen, "Om du gör så, så får inte du komma på mitt kalas...". Enklare att bara bestämma att alla måste få vara med.
Pyttis - Inte mycket som slår doften av nybakat bröd, strongt av dig att inte ens ta en liten smakbit!
Milla - Det låter, som Mandra säger, roligt och utvecklande!
Regnet faller här, men det ska väl åtminstone få snön att smälta bort lite snabbare.
Glad påsk!
M73 - Pixiböcker tipsade jag också om i andra tråden, och hade tänkt köpa till våra ägg. Men det fanns inte att köpa där jag trodde, så jag blev utan. Åh, vad jag saknar att bo mitt i stan i sådana här lägen!! Nu har det gått ett år sedan vi flyttade, och jag har inte vant mig alls vid det skrala utbudet här...
Milla - Typiskt! Hinner ni träffa makens syster ändå?
Vi åker till min syster med familj på middag med övernattning imorgon. Champagnen ska tydligen redan ligga på kylning, can't wait!!
Milla - Skönt att ni är flexibla, både ni och makens syster m. fam., så att ni får träffas ändå.
Jag kan tänka mig att det är svårt att vänja sig vid att inte kunna uträtta ärenden alla dagar som man är van. För vår del är det ju fortfarande samma stad som gäller för klädinköp mm., så det är som vi är vana med affärerna. Lokala orten bjuder på Ica, blomaffär, leksaksaffär och inte så mycket mer. Den stora skillnade är bara att förut bodde vi två kvarter från stadens gågata, nu tar det 15 minuter att ta sig dit. Tidigare sprang vi ut på stan så fort vi kom på att något behövdes, nu ska det skrivas listor och planeras och fixas med allt på samma gång. Svårt!
Milla - Trist att det ska behöva bli så när ni systrar träffas!
Pyttis - Skönt att resan gick bra för dig! Jag har varit med om att barnen blir ledsna när man väl träffas efter att ha varit ifrån varandra ett tag. Det är som att de först då kommer på att man har varit borta.
Vi har också haft en bra påsk, middag med övernattning hos min syster först (lö-sö) och sedan middag med övernattning hos mina föräldrar (sö-må) och nu är vi hemma i vardagen igen. Det var otroligt lugnt på förskolan idag, mer än hälften av barnen hade ledigt.