• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Oyra - Så bra gjort att ta tag i det! Och inte, som du säger, tänka att det går över. Jättejättebra av dig. Men jobbigt, det förstår jag. Hoppas fortsättningen blir lika bra som detta första möte. {#lang_emotions_flower}

• asap

kaz - Kul att lillasyster kan inspirera Simon att gå på toan! Ännu en av fördelarna med syskon.
    Livet är skört, det har du rätt i, och ibland påminns man om det med full kraft. Jag tror som Mandra att det inte är helt fel att fundera på att det kan hända, om det vill sig illa. Och göra någon form av plan för situationen så att man kan känna sig lugnad i att planen finns men hoppas förstås att den aldrig behöver användas.
    Vi har en del praktiska detaljer klara för oss här hemma, om man vill vara organdonator, vilken typ av begravning man vill ha, livförsäkringar och annat. Jag tycker det är viktiga frågor, även om man självklart vill fästa så lite vikt som möjligt vid de tankarna just nu när livet pågår för fullt.

juni - Så jobbigt att du ska behöva vara sjuk mitt i allt skrivande och annat. Krya på dig!

malin - Informatör, spännande! Min backup-plan inför hösten är att läsa till teknikinformatör om jag inte fått jobb då än. Fast så mycket till backup-plan är det väl eg. inte än, för jag vet inte om jag kommit in på utbildningen...
    Lycka till på Poolia idag!

Milla - Det vore väl toppen-toppen att få göra praktik som flyglärare! Det finns ju några lyckliga själar där ute som har lyckats förvandla sitt största intresse/hobby till ett jobb.

Gustav och jag har varit ute hela förmiddagen, från dagislämning till lunch, och jag bara njuter! Den här tiden är ju alldeles underbar, jag går bara runt med sekatören och klipper lite här och där och tittar på alla knoppar och ser växterna ta fart. Blomknoppar på syrener och prydnadskörsbär redan!

• asap

Milla - Jag förstår att det vanligtvis är ideellt arbete, men om nu af vill betala för en praktik så är det ju bra! Jag kan gissa att du skulle få ha familjen mycket hos dig på "jobbet" om det nu blev så..? Ett trivsamt ställe för hela familjen/släkten har jag förstått.

Duktig du är på att söka, hoppas på napp!

• asap

Milla - Kul med ny intervju så snart, ingen tid att deppa över det inte-fådda-jobbet!

malin - Jag köpte ny bikini igår, på Stadium fick man köpa delarna separat till alla bikinis de hade, tror jag. Annars är det helt omöjligt, jag har också 1-2 storlekar större "rear end" än "upper front"..

juni och malin - Så här står det om just den utbildning jag har sökt, det finns kanske andra också:

Du som idag jobbar med teknik eller har en teknisk bakgrund kombinerat med ett intresse för kommunikation kan nu toppa din kompetens och bli teknikinformatör. Distansutbildningen vänder sig till dig som kan teknik men som vill bli bättre på att skriva och berätta om hur andra på bästa sätt ska använda tekniken.

Arbetsmarknaden för teknikinformatörer
    Behovet av god teknisk information ökar. Tydliga och bra manualer, kursmaterial och webblösningar blir ett allt viktigare konkurrensmedel för företag. Personer med kompetens inom teknikinformation är mycket eftertraktade men svåra att få tag på. Företag tvingas ofta lösa rekryteringsbehovet på egen hand genom att anställa ingenjörer eller tekniker som sedan utbildas internt.

Efter utbildningen ska du kunna jobba som just teknikinformatör inom industri-, teknik- och tjänsteföretag.
  • asap

juni - Förstår att han är glad, det måste vara jättejobbigt att vara borta så mycket när man har barn. (Och en fru man vill vara med också, förstås!)

Mandra - Men lilla vännen, hoppas hon blir bättre snart! Usch, det är så jobbigt när de är sådär sjuka.

• asap

Mandra - Ack, så skönt att det "bara" var det. Bra att du törs ge dig ut en stund också, det brukar man behöva.

Jaha, mina vänner. Jag tror minsann att mitt hårda slit till slut har lönat sig.

Jag var ju på intervju imorse och för någon timme sedan ringde de och erbjöd mig jobbet. Inget är ju skrivet eller slutdiskuterat än, men det känns ganska säkert att det blir av. Börjar den 17 maj!

• asap

Olimpia - Tack! Det är en tjänst som supporttekniker inom apoteksbranchen. Dvs supportera några av de nya apoteksaktörerna ang. deras kassasystem osv.

• asap

Oyra - Otroligt att ni kan se en bättring så snart, det måste göra att det känns ännu mer rätt att ha tagit steget till att söka hjälp. Kram!

Vi4 - Underbar känsla när kontraktet är skrivet, och att dessutom få mycket mer pengar än väntat!

Mandra - Hur mår lilltösen idag?

Minimalla - Jag hade nog inte heller sagt något ang. fotograferingen, utan sett om Stella tar upp det själv. I så fall låta henne välja, vill hon inte ha glasögonen på bilden så behöver man ju inte göra någon grej av det.
    Lycka till med jobbet, nu eller om något år.

Tack för alla grattis! Jo, det gick fort den här gången (efter alla månader av seg väntan och sökande). Jag var på en jobbmässa fredagen för två veckor sedan, där man fick gå runt och mingla och bli kortintervjuad av en massa olika företag. Sedan hann jag inte mer än komma hem från mässan, så blev jag uppringd av en kollega till en av dem jag träffat. Intervju inbokad till tisdagen efter. Därefter blev det jobbig väntan i en knapp vecka (pga sjukdom, fick jag veta sedan) innan de ringde och bokade in intervju nr.2 som jag bara hann hem ifrån innan jag fick besked, och så ska jag börja om 10 dagar! Skönt, jag har varit "ledig" tillräckligt länge, så jag har inget intresse av att dra ut på det hela.

• asap

Mandra - Skönt att det redan verkar ha vänt. Snart kommer solen och värmen och friskare tider, det har jag bestämt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*