• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla - Oj, tur att barnen klarade sig oskadda!

kaz - Jag tror att det kommer (snart!) för Simon att sluta med bajsblöjan också. När jag tänker efter så var det precis så för Ida att hon i övergången bara hade blöja när hon bajsade, och rätt vad det var så var hon redo att lämna den också.

Idag när jag var ute med barnen frågade våra grannar om maken jobbar (eftersom vi var själva ute). När jag svarade "nej, han är på skjutbanan" sken de upp lite grann och tyckte det var såå bra att han har en hobby! Sedan sade de till mig "..och din hobby är att vara med barnen."
    Mmmm, eller hur? Just en snygg hobby. Undrar bara vad jag ska göra av barnen all den tid man inte håller på med sin hobby, barnflicka kanske?

• asap

M73 - Hoppas förkylningarna är över så att det blir kalas som planerat!

Milla - Oj så spännande! Visst blev den stulen utanför förskolan?

Min erfarenhet är att karlarna har så mycket lättare att "stänga av" - varken jag eller barnen kan prata med maken om han ser på tv eller läser tidningen, för då hör han oss bara inte. Men själv så hör man ju direkt när barnen ropar, även om man håller på med annat, och när man har hört dem kan man ju inte strunta i dem! Fast jag är bra på att säga till maken också och inte bara fixa allt själv.
    Men det jag stör mig på är när vi tex är hos svärisarna och maken bara "checkar ut". Jag vet att farmor och farfar gärna hjälper till med allt, men jag vill ändå kolla att det är ok att tex duscha just då etc. Maken bara försvinner ut och tvättar bilen eller något, utan förvarning, och säger att "de vill ju ändå ta hand om barnen själva". Jo, visst, men man kan ju ändå fråga innan?

• asap

Mandra - Isch för förstoppning.
    Jag tänker som du, att det är på mitt ansvar att också vara den som släpper taget och "checkar ut" ibland. Det gäller väl bara att tala om när, så att inte båda tappar kollen på barnen samtidigt.

Pyttis - Heja Agnes!

Jag kom iväg på friskis igår kväll, för första gången på nästan 2 månader. Men just nu är vi alla friska och min hals gör inte ont, så jag kunde pinna iväg. Det var så skönt! Hoppas nu att det håller i sig så att jag kan vara med lite mer såhär på sluttampen av terminen.

Och så ett problem - sorkar! Hela gräsmattan är full med små hål. Vad gör man?

• asap

malin - Skicka hit jycken!
    Ida är också något av en sengångare, men det brukar funka med typ "städa/byta om först - Bompa sedan", eller att tävla med G om vem som blir klar först (han är förstås helt omedveten om att det är tävling ), eller att hinna innan äggklockan piper.

• asap

Pyttis - Jag kom också på det där med sorkskrämmorna för att det är något liknande vi har vid huset i Estland, fast där är det mullvadarna vi vill bli av med. Grannen sade att hon hade köpt och hällt ut något illaluktande i hålen och att det funkat bra, men jag vill inte sprida ut kemikalier i trädgården i onödan. Inte så fräscht med det i rabarberpajen sedan. {#lang_emotions_death}
    Jag fick också bio+barnvakt i present, och vi har bokat in det helgen efter er.

SÅ bra jobbat av Agnes och Simon! Skönt att slippa blöjorna i sommar.

• asap

Milla - Tjaa, slutet av veckan borde kanske börja någon gång under ons em? Hoppas du får besked SNART!

• asap

Minimalla - Det är klart att man vill att barnen ska slippa glasögon och annat som kan vara "inconvinient", men som du säger så bra att det fixas redan nu. Hon är säkert världens sötaste lilla glasögonorm.
    Att min man såg som en mullvad upptäcktes inte förrän han hade börjat skolan, och gick fram för att vässa pennan hela tiden för att samtidigt kunna läsa vad fröken skrivit på tavlan.

Pyttis - Härligt med 16 kg, det är ju massor! Skönt att få börja tugga lite igen?
    Bra att dagis och ni uppmärksammat samma saker, och att det finns en plan på hur ni ska göra. Ang. det motoriska så är man ju så olika och hon kan ju (istället?) bokstavera sitt namn och rita huvudfotingar! Resten kommer nog, och alla är ju inte gjorda för att klättra heller...

Milla - Men så sega de är på att höra av sig! Tiden sniglar sig ju fram när man väntar på besked, och så skulle man redan börja på måndag!? Skevt att vänta och vänta för att sedan behöva stressa. {#lang_emotions_undecided}

Jag kom iväg och tränade idag med, två gånger på en vecka - det måste vara rekord.

• asap

Mandra - Kul med ordentligt med presenter! Det var du värd.

Milla - Du vet att vi håller tummarna.

• asap

Tittar in en snabbis.
    Vi har haft en trevlig och mysig Valborgshelg hos makens syster med familj. Dvs. trevligt och mysigt tills inatt kl. 23.40 när Gustav började kräkas. Och nu idag har maken varit vissen också. Håll gärna tummarna för att Ida och jag får klara oss och att det räcker nu för "grabbarna".

Hoppas allt går bra för alla med jobb och lägenheter och glasögon mm. (ingen nämnd, ingen glömd).   

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*