• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Det är ju förstås lika fantastiskt andra gången, och enklare på många sätt iom att man har rutinen, men för oss var det från början ett mycket högre tempo andra gången och inte lika mycket lugn och mys och gos, så att säga.

• asap

Ja, vi är så olika! Som sagt så vet jag att många upplever den första tiden som jättejobbig, men det kan vara därför jag inte gjorde det. Jag var förberedd på att det skulle vara så jobbigt och sådan omställning, men allt gick liksom över förväntan, från förlossning och framåt.

• asap

kaz - Nej men usch om det är Salmonella. Svårt att känna sig lugn med dagisets köksrutiner i fortsättningen isf.

Mandra - Åh, vi har en strålande vårdag idag! Igår snöade det massor hela förmiddagen, men idag skiner solen. Gustav och jag var ute i 1½ timme och hjälpte våren efter att vi lämnat Ida på dagis. Tyvärr är hans taktik att äta så mycket is, snö och smältvatten han bara orkar... Jag säger till honom heeela tiden och tar bort isklumparna från hans hand, men han hittar ju nya överallt.

• asap
    Milla C skrev 2010-03-24 17:20:43 följande:
    Sedan flyttade vi till en ny stad mitt upp i alltihop, där jag inte kände någon och där alla människor håller sig innomhus hela vintrarna. Så boendes i en övernattningslägenhet, inga vänner, ingen telefon, ingen internet, maken jobbande ifrån sju till sex... = Inget roligt.
    Det hade fått vem som helst att deppa ihop, inte konstigt alls att du kände som du gjorde. Jag är glad att vi flyttade in här i slutet av april, lagom till utesäsongen började. Det var enkelt att lära känna grannarna när alla var ute hela tiden.
  • asap

M73 - Jag är som du, jag fattade aldrig vad som skulle vara jobbigt med att få första barnet, men det där med "tvåbarnschock" kan jag förstå lite mer av.

malinkatarina - Vi sade till varandra häromdagen att vår tjej har blivit så stor på något sätt på senaste tiden. Plötsligt berättar hon självmant en massa saker hon har gjort på förskolan osv. Förut var hon så blyg och var jättedålig på att säga hejdå när vi åkte från tex kusinerna eller farmor och farfar, men nu är hon drivande i adjö-andet. Och vill inte längre att vi ska sitta hos henne en stund när hon går och lägger sig, nu går det på några sekunder att natta!

Milla - Det måste ju vara ännu snabbare än sjutton.

• asap

sirre - Wow, pratar han sådana meningar? Imponerande.
    Jag förstår precis hur du menar, när G låg på sjukhus var några av de värsta dagarna i mitt liv, och det knyter sig när jag tänker på det och hur liten han var då. Fast för mig kommer det bara tillbaka till mig just när han är sjuk igen, varje gång han får feber eller blir hostig kastas jag tillbaka till då och är beredd på att åka in när som helst.

Mandra - Grattis till att höra världen omkring dig igen, och slippa halsont! Jag är bara på dag 6 av halsont och hoppas verkligen slippa bräcka dig där.

Milla - Stackars er!

• asap

Milla - Så skönt! Både att ni mår bättre och att du har fått gastroskopitid. Det gick ju rätt fort då, när du väl hade påmint dem om att det skulle göras.

malinkatarina - Ha det fint i Danmark!

Om två månader är det dags att börja ladda för sommaravslutningar på förskolor och annat!! Tänk att det redan är slutet av mars nu!

• asap

Milla - Grattis till intervju! Jag ska nog ha en tummer över på onsdag.

• asap

Mandra - Grattis till Vilya!! Kul att kalaset blev av till slut, men visst går en helg fort när man har trevligt.
    4 nätter i Idre är kanske lite magstarkt att börja med, men kul ändå att svärmor föreslog det. Nästa år kanske?

Min syster har varit på fjällsemester med sin famlij, de kommer hem idag - 5-åringen med ena benet helgipsat.

• asap

Pyttis - Vi har också en sådan kalender, utan den hade det blivit en massa dubbelbokningar, det är jag säker på. Vi gör som ni, om något dyker kollar man där och är det tomt så är det fritt fram att boka in något.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*