malin - Man är ju olika. Jag kan inte heller slappa förrän allt är färdigt och jag vet hur mycket tid det blev över. Men du gör nog rätt i att försöka backa och låta honom fixa på sitt sätt, det är kanske ingen katastrof ens om det blir sent till dagis en dag? Fast det är svårt, jag vet.
Milla - Svårt att njuta av egentiden när man har lämnat någon tokledsen.. Men det andra låter ju mysigt!
Här har Ida vaknat och kräkts lite idag, lite lätt febrig. Annars var vi så lyckliga över att andra svinvaccinsprutan som de fick i torsdags gick mer eller mindre omärkt förbi (bara lite extra trötta och gnälliga - ont i arm resp. ben - men ingen feber och kräkning som förra gången).
Vi har varit hos makens syster med familj över helgen, största pojken fyller 5 i veckan och skulle firas. Jättetrevligt, som vanligt när vi träffas, men Gustav har inte gjort annat än illa sig hela helgen. Först brände han sig på vedspisen, sedan ramlade han och slog sig på ögonbrynet, i pannan och under ögat. Blåslagen hjälte...
Förresten kan jag storleksrapportera efter förra veckans sjukhus och bvcbesök:
Ida, 3½ år, väger 17.5 kg och är 102 cm
Gustav, 1½ år, väger 14.5 kg och är 89 cm.
Han är nog snart ikapp henne...