• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Du är så bra! Ditt karriärval känns bara mer och mer självklart...
    Är det familjegympan ni går på? Den har vi också gått på någon gång, det var riktigt kul.

• asap

Hej på er!

Siggan - Hoppas bilen har startat nu!

Mandra - Eller så kan man tänka "föreläsning direkt efter lunch". Finns nog inget mer sövande.

Vi har haft en supermysig förmiddag ute i snön, Ida har dragit Gustav i pulka. Det gick kanske i 1dm/minut eller nåt, men roligt hade vi.

• asap

Frk Kanin - Ja, hoppas verkligen du blir smittad! Och min kompis som var med om samma sak som Minimalla i slutet av mars förra året är också gravid igen, så det verkar var riktiga gravid-tider nu!

• asap

Siggan - Vad bra det löste sig!

Sirre - Jag är som du, det är inte så himla kul att leka med leksaker och sådant. Men visst blir alla gladare (inklusive jag själv) när jag är mer närvarande och med i leken, så det är värt att göra det ändå ibland.

Milla - Stackars lilla känsliga mage...

Malin och Mandra - Hihi, vilka toabesök.

Häromdagen när vi satt och åt middag utspelade sig följande:
    *prrrruttt*
    Ida : Oj, jag pruttade!
    Jag: Behöver du gå på toa?
    Ida: Men mamma, en prutt är ju bara luft!

Ang. påklädning så är det något ansträngande att klä på två barn när det är helt olika strategier som gäller för att det ska lyckas. Imorse klädde jag först på Ida (lejonungen) hennes lejonhalsduk, lejonoverall osv. under ivrigt morrande från både henne och mig (lejonmamman). Sedan var det Gustavs tur, och han ville minsann inte vara någon lejonunge. Nej, istället var jag tvungen att sjunga "Hej min tå, hej min tå, ska vi ut och gå? Ja, min tå, ja min tå, först ska vi ta strumpan på. Klä pååååå, klä pååååå, klä på." osv. för varenda plagg. Puh!

Ja, var är gbg? Jag har för mig att det var typ i mars hon skulle ha, kanske?

• asap

Lina - Så jobbigt när de blir sjuka hela tiden! Hoppas det är sista gången på länge nu då.

• asap

Frk Kanin - Lycka till idag!

Siggan - Låter fullständigt normalt. Iaf i mina öron, vi har också en väldigt bestämd tjej här hemma.

• asap

M73 - I vårt fall har det helt enkelt funnits mer att oroa sig över med tvåan. När Ida hade feber första gången var hon 15 månader, Gustav låg inne på sjukhus när han var 10 månader efter hög feber i en vecka och sänka på 234!! Han har varit småförkyld mm hur många gånger som helst, Ida nästan aldrig.

• asap

kaz - Kåvepenin smakar blä, inte värt att blanda det i något för då får han aldrig i sig en hel flaska välling eller vad det nu är. På Gustav hjälpte det inte heller med något gott efteråt, för problemet var att ens få honom att öppna munnen för medicinen. Men jag vet att Pyttis tipsade om en dosspruta med typ saft, som man sprutar in direkt efter medicinen. Lycka till!

• asap

juni - Mel. björnen sover:
    AOUÅ, AOUÅ, EIYÄÖ - det är våra vokaaaaaler, det är våra vokaaler. AOUÅ, AOUÅ, EIYÄÖ.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*