30+ som fick första barnet 2006 *4*
Tack för grattisar till tentan! Det verkar som vi i alla fall va hälften som tog oss genom tentan nu ändå. Tack för sympatier ang boende och jo, vi kollar för fullt efter något annat sätt att bo på. Vi hade tänkt flytta till senast nästa sommar hur som haver då våran sexårsverksamhet här har otroligt dåligt rykte. Men kände att vi hade lite tid på oss, så känner vi inte längre. Kan vi flytta till sommaren är det toppen. Kan jag packa i lugn och ro på mammaledigheten i sommar.
AssarP > Ja så känns det här, ett rötägg som förstör för alla . Alltså, han har jag hyfsad koll på men alla människor han har omkring sig som drar förbi här hela dagarna som jag inte vet något om litar jag såklart inte på. Han är faktist ganska mån, på sitt sätt, om grannskapet. Han vill inte bli utslängd och försökte lugna ner han som fick snetännig häromnatten. Som sagt, det är hans bekantskapskrets jag inte står ut med. Nåja, det löser sig snart.
Haha, han låter som Tyra, otroligt föresekommen. Löser problem och gör som dom vill. Vad gott med en försommarhelg. Hoppas att resten av helgen blir mer vilsam. Själv spenderade jag gårdagen med att kratta alla löv i trädgården och på fm så dammsög jag och skurade. Idag kan jag knappt gå, jag ahr sån träningsvärk haha.
kaz > Ja fy, dom samtalen vill vi inte ha. Svärmor(sjukgymnast) har gett oss övningar för att få upp rörligheten i Vilyas arm som hon använder men inte lyfter utåt eller om hon måste dra in den för att sätta på en tröjja jacka, kan inte torka sig själv heller. Förmodligen en kompressionsskada och det kan ta lång tid att läka men vi satsar på kort ;) Hon är så duktig och gör sina övningar oftare än vi ber henne, skönt att ha henne med på noterna. Viktigt med rörelse sa svärmor så det inte bildas bindväv som gör det stelt eller nåt sånt.
Vilya är på sitt andra kalas för dagen och är så lycklig för att få gå på dom. Kalas har det pratats om sen hon börja på storbarn för 2 år sen men först i år har hon blivit bjuden på dem. Underbart !
ang V och påklädning
Sambon var på möte med specialpedagogen som är så fantastisk. Hon hade varit där och observerat V och hon hade itne sett något anmärkningsvärt. Påpekade att alla barn är olika och att hon funderar mycket bara och att det är okej. Det var okej att klappa henne på huvudet eller klappa på armen bara för att fysiskt nå henne när hon drömmer sig bort. Vissa barn behöver längre tid på sig att göra vissa saker bara. Alla beteenden kan man inte ändra och vissa beteenden är starkare och mer bestående än andra. (Vi4, hon hade pratat om Introvert/extrovert- jag gissar på Big Five teorin)
Vi körde på klistermärken nu. Om de (båda) klär på sig vanliga kläder på morgonen, borstar tänderna och sen klär på sig ytterkläderna i två veckor utan krångel (tid är okej men inte MASSA gnäll) morgon och kväll så ska de få gå till glassbilen och köpa glass efter 2 veckort. Hittils har dom skött sig exemplariskt och fått klistermärken morgon och kväll , på onsdag är det 2 veckor och då är det glass som gäller. Sen hoppas vi att mönstret är brutet och vår plan är inte att fortsätta med det. :)
Specialpedagogen hade också tckt det var en toppen ide btw.