• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi 4 > Haha, ja.. antar att beroende på ämne så kommer den ta olika mycket tid. Jag hoppas bara att jag hinner vara redo till på fredag. Vill så gärna ha den gjord innan sommaren och få ha det lugnt och skönt i sommar på mammaledigheten med tjejerna.
    Tyra har inte feber nu heller, skäller lite men jag hoppas på en bättre natt så jag inte behöver ställa in kalaset för Vilya imorgon. Tänkte nästan hysa ut Tyra och Sambon i värsta fall så V får ha sitt kalas. Alla 5 har tackat ja :)
    Du, helt genialiskt tänkt med festen. Lägg energin på rätt saker Vin och vänner typ?! Så skötn att slippa allt stök och få va med på festen istället.

kaz > Åh, du.. det är inte konstigt att orken tar slut med en sån deadline! Vad du är duktig, hoppas ni får 5 bra  veckor framöver Du får ta en spahelg när mannen kommer hem med lite egentid

assarP > Yey, vad skönt att han vågar vingla på egna ben allt mer och ang lönesamtalsplanen så gör du helt rätt tycker jag,  jag hade gjort samma

Tack för grattisar till Vilya
    ...och sympatier till Tyra, vi hade tagit ett glas vin till maten, vilket vi inte gör ofta men såklart just denna kväll, så vi var inte så sugna på att åka in. Hon hade inte hostat eller nåt när jag hämta henne på dagis 14.00 så vi hade inte en aning vad som skulle komma.  Jag vet inte hur lång tid det tar innan ett glas vin går ur kroppen men jag är inte så villig att 'testa' Jag glömde filma men tusen tack för påminnelsen. Jag får skicka sambon ikväll dock om det blir lika (jag har ju inget körkort).

• Mandra

Assarp > hon sov just en timma och när hon vakna nu så var det slem i hostan. Kan vi ha sån tur att det redan släppt? För när slemmet kommer så brukar det vara slut på uppesittar nätter. *hoppas* Bara en natt vore ju suveränt. :)
    Haha, jo du, BVC håller allt koll från början skämt åsido. Är det så snart ni har en bebis att snusa på? Åh så ljuvligt. Jag vill också ha en *gnäller* ja, jag tror som du att det blir som förra gången, som med tvåan. Så mycket bekant med en ny liten varelse i familjen. Aaaah, nu blir jag ännu mer sugen. Hur ska jag få med sambon på denna nu då?

• Mandra

Vi har haft en lugn natt, dvs Tyra kruppade inte fler nätter.. de som alltid brukar komma i  tre. YEhooo! (hon växer ju hela tiden, kanske växer det bort nu?) Idag har vi just haft barnkalas med 4 av fem bjudna som dök upp. Det var så mysigt, vi gjorde charader, lekte med pruttkudden , åt glass och maränger, pysslade kort och hade fiskedamm. 2 timmar och 6 barn med våra var alldeles lagom.

assar > Ååh, inte alls dum present! Lät fantastiskt. Ska ni själva göra då då?

kaz > Synd på klättringen blir kanske bättre nästa gång? Hoppas att dom inte blir sjuka och att veckan blir bra och fylld av flyt

vi 4 > Har du fått någon helg? eller skriver du alla dagar i veckan?

juni > Slappdagar är inte att förakta emellanåt. ;)

• Mandra

Malinkatarina> tack för grattisar :) Tyra är riktigt bra, lite hostig men knappt det ens. Snabbaste förkylningen ever och feberfri var den *lyrisk*
    Det lät som om du haft en finfin vecka. Hoppas denna blir bra trots makens frånvaro och att stumpan snabbt kryar på sig.

Kaz > Yey, vinst och grattis ( ang Saraläggningen ) sånna kvällar och vinster är ljuva.
    Hoppas dom blir så framöver nu :) allihop. Tyra springer också upp tusen gånger under en timmas tid varje kväll medan Vilya somnar på 5 minuter. Mao är vår treåring uppe en timma längre än vår femåring, tänk va olika barn man har.

• Mandra

Hej! Tentan avklarad på 4 av 6 timmar fick jag ihop 12 sidor och jag hoppas att jag skrapar ihop minnst 10 poäng till ett godkänt. Dessvärre så åkte Vilya på magsjuka igår kväll så fram till 01.30 tog jag henne och däefter tog mannen över. Hon kräktes till 04 och sen sov dom till 7.00. Jag och Tyra låg och mös i sängen tills vi hörde dom. Vilya fick efter 12 kräkfria timmar en matsked saft och femton minuter senare så kräktes hon igen. När jag kom hem från tentan som var mallan 14 och 20 så var hon likblek och orkeslös. Viskade fram ett hej som inte hördes förens jag la örat mot hennes mun. USCH! jag hatar när de blir så ynkliga att de inte ens orkar lyfta huvudet själva. Hon är så tunn, har liksom inte så mycket att ta av när hon blir sjuk såhär.
    Inatt ska jag vätska igång henne. Köra en sked var femte minut i ett par timmar innan jag ska sova. Jag har hunnit sanera ikapp huset sen jag kom hem. Skönt!
    Nu ska jag slappa en timma och sen ska jag vätska igång V.

assarp > Skönt att det bara var en trött kille och ingen förkylning/magsjuka :D

kaz > Hoppas på fler bra läggningar :) och som Vi 4 sa, fint du tänker om S längatn efter pappa.

Vi 4 > Skriver du i helgen? eller får du lite ledigt med din sötnos. Det är inge fel på fotografen alls hurru och ditt motiv är alldeles bedårande och verkligen lik dig! Så söt så söt!!

Föresten så kan jag glädja er med att grannfrun, den som blev misshandlad faktist har stått vid sitt ord sen hon kastade ut honom för, är det 8 månder sen ? eller mer? Nåja, nu har hon kämpat med att få till ett fungerande umgänge med pappan som är totalt osamarbetsvillig och som i veckan tog deras dotter och lämnade henne hos polisen med en orosanmälan på mamman (grannfrun). Så hon ringde på gråtandes och skakandes med en kallelse till socialen och tront att de skulle ta dottern ifrån henne.
    Usch så han gör mot henne. Hon ringer på med jämna mellanrum och får hjälp med att förstå hur våra myndigheter går till väga. Numer så kramar jag henne och uppmuntrar jag henne och säger att hon är världens bästa mamma och att hon tar så kloka beslut och resonerar klokt runt sin dotter, vilket hon verkligen gör. Nu fick hon nog dock och tänker inte mer låta pappan få ha henne ensam. Pappan lämnar över ansvaret på sin mamma som i sin tur lät dottern röka???? fem år gammal. Smaka alkohol osv. Polisstationen blev granfruns droppe. Jag rådde henne att vara ärlig och så håller vi tummarna på att hon får träffa en bra socialsekriterare som stöttar henne och hör hur klokt hon resonerar. (såklart tar de inte barnet ifrån henne vilket jag också förklarade och fick henne att ringa dit så hon fick höra att det inte är det kallelsen går ut på)
    Ja listan kan göras lång på vad som händer i det huset men jag hoppas att det är bättre nu än det var förut så hennes kämpande för att få allt att fungera är mödan värld.
    Ni ska se hennes hållning bara. Det är numer en stålt och rakryggad kvinna man träffar som ser en i ögonen. Bara det

• Mandra

Hej och tack för fina ord och jag försöker hjälpa när jag kan men det är hon som gör jobbet och är mitt i det. :)

Nu kräktes V igen, inte fått behålla något sen igår klockan 18. Jag vet inte hur jag ska göra. Fortsätta vätska henne? Eller låta bli ett tag. Hon har bara kissat en gång idag, nä jag fortsätter vätska henne lite till.

• Mandra

Tack Assarp, nu har hon inte kräkts idag och vi väntar till ikväll innan hon får äta nåt litet. Hon orkar i alla fall prata och är lite rosig på kinden igen , ettrigt tecken :)

• Mandra

Och den gick iväg för tidigt :)
    Vad gott att barnen blir hämtade och dtädpatrullen kommer. Hoppas ni får en misskund ihop ikväll också ?

• Mandra

Hahaha, stavningskontrollen och förslagen på iphonen är helt makalös. Förstog ni något i det jag skrev?

ettrigt tecken :) = ett gott tecken :)

dtädpatrullen = städpatrullen

misskund = mysstund

Vi 4 > Ja man kan inte göra annat än att häpna över hur knasiga en del är. Jag tolkar det som att han vill hämnas på granfrun för misshandelsanmälan som ledde till dom när man går så långt att man tar ett barn till polisstationen och ska lämna det där och sen gör en orosanmälan speckat med förtal. Varför låter man ett barn uppleva en sån traumatisk grej? om det inte är så att man vill hämnas? Nåja, jag hoppas som sagt att Soc drar igång ett stöttande artelleri runt henne nu
    Vad du är duktig! Som du jobbar och har mysstid med plutten. När får du respons på arbetet av forskningsledaren?

• Mandra

Hörni kloka mammor, vad vet ni om LCHF kost? Jag har som helguppgift tagit på mig att läsa om den för att se om det är något vettigt. Jag skulle så gärna vilja ha en bra balans i min kropp och kan jag gå ner i vikt på köpet så är det en bonus.
    LCHF låter så vettigt när jag läser om det. Jag tänker mig det i ett par månader till att börja med. Någon som vet något? har något att säga? kritik?

haha avbrott, Tyra klippte just en lååång tejpbit (med mig som tittade på) och när hon fått den så vänder hon ryggen till mig och går mot katten med orden - Nu ska jag sätta den på Bastet. Jag har snabba reaktioner ibland vill jag lova. Stackars katt, kunde ha blivit en riktig kattluggning

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*