Hehe, inte för att jag ska göra reklam för LCHF men om man inte har tid att träna så är ju LCHF perfekt. Äta god (fet) mättande mat och gå ner i vikt ändå.
Min svägerska som jag pratade med har super blodvärden och tränar aldrig, gått ner X antal kilon och hon var smal när hon starta. En annan bekant har gått under 6 i sitt socker och fått ett okej blodtryck som varit på tok för högt förutom att han gått ner MASSOR i vikt (3 storlekar), fast han har promenerat ngn timma om dagen de flesta dagar i veckan också. Sover gott på nätterna gör de också. (nåt jag gillar tanken på)
Jag är mest intresserad av de goda hälsoeffekterna folk fått runt omkring mig och därför jag till slut vart nyfiken och ängnat en hel del timmar till att läsa artiklar och allt jag kommit över. Viktnedgång blir som sagt en bonus. Mår jag kasst av det så slutar jag såklart men får jag en bra effekt där jag kanske vinner lite energi och bra värden med ett gladare hjärta/kärl så är jag nöjd.
Och angående mat så tror jag man får ha fantasi och matlagning som hobby den första tiden tills man skolat om sig. Tror som dig Vi 4, eller din man, att man lätt tröttnar om man inte varierar sig tillräckligt och främst jag som inte är super stark på rött kött efter alla år som vegetarian. Precis som folk tror att man bara äter grönsallad när man är vegetarian(vilket jag var i 10år) och kan lova att man inte behöver göra om man vill gå den vägen
Tusen tack för er input och hör ni kritik eller läser så länka gärna för jag hittar inte något sånt om den och saknar det.
Jag ger det ett försök så kan jag uppdatera er med vad jag tycker och om det ger några hälsoeffekter framöver
assarp > Åh det där lät ljuvligt och så underbart för dig. Precis rätt tidpunkt att få det. Jag skrattade gott åt den putsade blöjhinken
Vi4 > Du har rätt och jag ska tänka mig för när jag pysslar om henne. Men vi är ju 4 st som hängt ihop här i Ö sen vi flytta hit i princip. Vi andra 3 kan hjälpas åt och sluta upp runt nr 4. Vi har pratat lite nu på kvällen och tänkte initsialt bara skicka lite kärlek brevledes så får vi se längst med vägen vad hon behöver mer. Vi har sagt att vi gör det vi kan och så kan vi stötta varandra också eller ge varandra frikort utan dåliga samveten när det behövs ( se varandra och säga stopp om det behövs ) sa vi.
Du med, du känner väl också efter om hur mycket du orkar stötta din vän(kollega), du har ju också en heeeel del runt dig nu ändå.
juni > Haha, nä det har du rätt i, uteliv idag är INTE samma sak som det var för *minns inte* år sen, esch, jag fyller nog 40 i år ändå.
kaz > Nä vi körde med stödhjul ett år på Vilya och när vi tog av dom så sprang vi (hehe mannen) brevid de första dagarna och det gick finfint. Det bra var att den första cykeln va liten så hon fick ner fötterna i marken om hon vart osäker på balansen. Den hon har nu når hon knappt ner till marken vilket gör att cykling blir en helt annan anspänning och koncentration nu för henne. Orkar inte alls länge och absolut inte backar.
Bra gjort förresten! Att du tog lite hjälp, en styrka och igen.. BRAVO :) Viktigt att känna sig och sina begränsningar, du är bäst!