Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

asap skrev 2012-02-09 09:02:33 följande:
    Milla - Hur funkar det, är det en av er som har natten och den andra som ska ta följande morgon? Fräckt att inte hålla på tiden i så fall.
    Ja, en av oss tar nätterna en vecka, och den andra tar morgonen. Sedan byter vi veckan därpå.
    Maken försvarar sig med att han inte visste vad klockan var - men hans telefon med klocka i låg ju precis bredvid honom på nattduksbordet.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mandra: Förstår att du inte har så mycket ork kvar att skriva här just nu . Jag skulle nog också känna som du att maken fick "allt det roliga", men så ser nog inte maken på det hela . Men, vilket lass du får dra just nu! *Kram*

Ego: (Skrev det här redan igår, men då segade telefonen ihop) Maken blev förlåten igen redan igår. Jag fick både springa ett pass på eftermiddagen OCH gå och lägga mig med dörren stängd när jag skulle sova - så maken fick ta de eventuella behoven inifrån pojkarnas rum - trots att det var min nattningsdag (vilket brukar innebära noll träning och att man har "vakten" tills alla kommit i säng).
  • Milla C

Grattis i eftetskott till Stella !

Här har vi precis kommit hem ifrån några dagar i Orsa utan internet ! Man märker hur beroende man blivit av att kunna koppla upp sig hela tiden .

• Milla C
    kaz: Grattis till graviditeten! Det gick fort .

gbg: Grattis i efterskott till Gabriel.

Drutten: Typiskt med magsjuka lagom till födelsedagskalaset . Hoppas att vätskan i njurarna försvunnit vid nästa UL på mini, och att det "bara" beror på att det är en kille därinne .
  • Milla C

Från och med igår är vi officiellt en vällingfri familj ! Förra veckan, när P var på tjänsteresa i Tyskland, tog vällingen slut på tisdag morgon, och jag glömde köpa en ny. Inga större protester på onsdag morgon, eftersom jag förklarat att jag glömt. Sedan "smygköpte" jag ett paket på onsdagen, men den officiella versionen var att vällingen fortfarande var slut. Vissa nätter har Lucas bett att få en välling, men har alla nätter utom en accepterat att det inte finns (och den natten slutade det med att jag satt med två pojkar som mumsade macka mitt i natten vid matbordet). I förrgår började G tjata om välling, men då kom P på ett bra sätt att bli av med det: Killarna fick varsin "sluta med välling".present igår. De valde varsin lite större plåtspade när de var och handlade en lång trädsax på Granngården . Inte ett pip om välling sedan dess, och nu blir det inget mer oavsett om de tjatar.

Så, nu är det "bara" blöjan och nappen som ska bort för Lucas, så är vi officiellt en storbarnsfamilj . Jag siktar på sommarledigheten .

• Milla C
    asap skrev 2012-03-14 20:23:14 följande:
    Milla - Wow, stort kliv mot storbarnsfamilj! Och vilka bra presenter de valde, inget plastigt Kina-skräp där inte.

Nej, Gabriel tycker att spaden är så fin att han ställt den i hallen och vägrar ta den med ut och gräva med . Lucas har å andra sidan redan använt sin flitigt i vår lilla sandlåda på tomten .
  • Milla C

Mandra: Hoppas verkligen att allt slit ni båda lägger ner syns i nästa löneförhandling.

Visst gör det alldeles ont i själen när barnen inte har det bra . Tur att det verkar lösa sig.

Orkar inte kommentera mer via telefonen, men vinkar till alla .

• Milla C

Drutten: När Gabriel fyllde fem gjorde maken en skattjakt med enkla bildledtrådar i området (ex. en bild på garaget, och så fanns nästa ledtråd på garaget), och så slutade skattjakten med en skattkista med "fiskdammspåsarna" i. Tar ju lite tid att springa runt hela skattjakten iaf, men 14 stycken är kanske för många att hålla ordning på under en sån grej.

• Milla C
    kaz: "Hunden och benet" går till så att man sitter i ring, ett barn är hund och ligger i mitten av ringen och gömmer ansiktet. Ett av barnen i ringen tar "benet" (en bit träjärnväg, en pinne eller vad som nu finns till hands) och gömmer det bakom ryggen. Sedan sätter alla barnen händerna bakom ryggen och man säger "Alla händer bakom ryggen, nu får hunden vakna". "Hunden" kryper fram till ett barn i taget och säger "vov", och då får barnet visa sina händer - tills man kommer till den som har "benet" och som då ger "hunden" det. Sedan får barnet som hade benet vara "hund",

Malin: {#emotions_dlg.flower} Grattis i efterskott Elvira! {#emotions_dlg.flower} Tror inte att det spelar någon roll om man skjuter någon dag på födelsedagen ännu, men för t ex Alfred eller Gabriel hade det nog varit svårare.
    Tur att det blev en fin begravning. Stackars Alfred som trodde att pappa skulle försvinna med gammelfarmor . Hoppas att han blev trygg fort igen sen.

Ego: Gabriel är så jobbig på en punkt (skulle vilja tillägga "just nu", men han har hållit på i flera år, så det gills nog inte som tillfälligt ): Han är aldrig nöjd med det han får. Om jag t ex frågar "vill du ha en kaka?" kommer det alltid ett "Får man bara EN?" - eller så tar han helt sonika flera stycken ur paketet. Eller som idag: Vi hade varit på IKEA i Västerås halva dagen, bara jag och killarna. När vi kommit hem (även P, men han kom ifrån annat) kom jag på att P ju skulle på årsmöte i flygklubben, så när han åkt tänkte jag att "Jag orkar inte laga mat, och killarna älskar ju att få äta på Mc Donalds". Så jag säger till Gabriel, som är ute i trädgården med sin nya "katapulthelikopter" att Vi snart ska åka iväg och åka till MC Donalds. Blixtsnabbt kommer det "Kan vi åka till Burger King istället?" (Mc D finns här i Arboga, Burger King ligger i E-tuna, 30 minuters bilväg härifrån). Någon annan som har det så, och som har några tips vad man ska göra?
  • Milla C

Asap: Vansinnigt vad tiden går fort. Elsa föddes ju nyss ! Härligt med vårliga lekar .

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*