30+ som fick första barnet 2006 *4*
Maken försvarar sig med att han inte visste vad klockan var - men hans telefon med klocka i låg ju precis bredvid honom på nattduksbordet.
Grattis i eftetskott till Stella !
Här har vi precis kommit hem ifrån några dagar i Orsa utan internet ! Man märker hur beroende man blivit av att kunna koppla upp sig hela tiden .
Från och med igår är vi officiellt en vällingfri familj ! Förra veckan, när P var på tjänsteresa i Tyskland, tog vällingen slut på tisdag morgon, och jag glömde köpa en ny. Inga större protester på onsdag morgon, eftersom jag förklarat att jag glömt. Sedan "smygköpte" jag ett paket på onsdagen, men den officiella versionen var att vällingen fortfarande var slut. Vissa nätter har Lucas bett att få en välling, men har alla nätter utom en accepterat att det inte finns (och den natten slutade det med att jag satt med två pojkar som mumsade macka mitt i natten vid matbordet). I förrgår började G tjata om välling, men då kom P på ett bra sätt att bli av med det: Killarna fick varsin "sluta med välling".present igår. De valde varsin lite större plåtspade när de var och handlade en lång trädsax på Granngården . Inte ett pip om välling sedan dess, och nu blir det inget mer oavsett om de tjatar.
Så, nu är det "bara" blöjan och nappen som ska bort för Lucas, så är vi officiellt en storbarnsfamilj . Jag siktar på sommarledigheten .
Mandra: Hoppas verkligen att allt slit ni båda lägger ner syns i nästa löneförhandling.
Visst gör det alldeles ont i själen när barnen inte har det bra . Tur att det verkar lösa sig.
Orkar inte kommentera mer via telefonen, men vinkar till alla .
Drutten: När Gabriel fyllde fem gjorde maken en skattjakt med enkla bildledtrådar i området (ex. en bild på garaget, och så fanns nästa ledtråd på garaget), och så slutade skattjakten med en skattkista med "fiskdammspåsarna" i. Tar ju lite tid att springa runt hela skattjakten iaf, men 14 stycken är kanske för många att hålla ordning på under en sån grej.
Asap: Vansinnigt vad tiden går fort. Elsa föddes ju nyss ! Härligt med vårliga lekar .