Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Har precis skickat en jobbansökan på en fsk.lärartjänst här i hemkommunen. Undrar om det är bra att börja skriva det personliga brevet kl 22.05... .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2012-04-02 23:54:50 följande:
    Äh, de vet väl ändå vem du är?

Ja, det gör de faktiskt .

Maken gick upp fyra, skramlade en del - och sedan gick han vid halv fem. Då vaknade Lucas, och somnade inte om trots att han fick komma till vår säng(= ingen sömn för mig heller). Kva Irt över fem vaknade Gabriel, så det blev film i soffan. *Trött*
  • Milla C
    Vi 4: Underbar påskkärring ! Söte E!

Glad Påsk! allihop!

Här börjar vi förresten påskledigheten med feber på Gabriel. Han fick sin poliospruta igår på morgonen, och på eftermiddagen/kvällen blev han hängig - och senare fick han feber också. Vaknade idag med ont överallt . Någon som vet om feber och "ont överallt" kan bero på sprutan, eller om G åkt på influensan? Jobbigt i mammasjälen med "sänkt" älskling, men det är totalt omöjligt att få i honom någon form av febernedsättande. Han nobbar t om Hannas förslag att lösa upp en tablett i vatten på en sked...
  • Milla C
    Malin: Ja, det där kan man kalla drama !
  • Milla C
    lia76 skrev 2012-04-17 08:04:44 följande:
    Milla C: Ska du inte in och jobba på förskolan Trollsländan här i Köping ;)
    Jobbar just nu (från 31 januari förra året t om 9 september i år) på en annan förskola i Köping, men sen så kanske... .

Mandra: Hoppas att tentan går braHjärta. Vad skönt att ni fått plats på en bar skola och en bra förskola .
  • Milla C
    Kanin: Åh, vilket strul ni råkar ut förSkrikandes! Håller helt med dig om att jag nog också skulle vilja ha "full bemanning" om något skulle gå snett. Och som sagt: Hur får förlossningen tag på journalen om inte din läkare kan se den? Men, trots det hoppas jag att det känns skönt att lillebror snart kommer vara hos er på utsidanHjärta.

Malin: Me to!*Vifftar ivrigt med handen i luften* Jag skulle hemskt gärna få några proffsiga bilder på barnen (eller, helst på hela familjen - men det känns som att utmana ödet att vi alla skulle kunna bli snygga på samma bild )

Nä, nu ska jag gå och lägga mig. En bedrövlig vecka vad gäller sömn och energi går förhoppningsvis mot sitt slut och övergår i en underbar helgSolig.
  • Milla C
    Malin: Hoppas att T´s intervju går bra imorgon, och att det blir fantastiskt hur ni än bestämmer er (Japp, det är självklart bara erat beslut ). Härligt busiga bilder. Hmm, undrar om min Android-telefon kan göra så där... Har en Samsung Galaxy Ace.
  • Milla C
    malinkat skrev 2012-04-22 20:55:14 följande:
    Milla, jag har en Samsung också, men exakt vilken är en bra fråga, en google telefon När man går in i gallerier kan jag välja om jag vill redigera bilder med "Fotostudio" eller med photoshop express - Fotostudio kom med uppdateringen och där finns det där :)
    Antingen har jag inte uppdaterat telefonen, eller så finns inte den varianten på min telefon. Tror att Ace är en enklare variant av galaxyn...

Och jag gillar också min Samsung.

Håller tummarna för T idag!
  • Milla C

Helt ego: Jag tyckte att det var en bra ide' att baka "pizzabullar" (en stor favorit till mellanmål på min förskola) när vi kom hem idag - och även på glutenfri mix... Tur att barnen ville ha korv med bröd till middag, och är nöjda med att titta på Bolibompa nu . Gabriel tyckte att jag var helfestlig som stod och "pruttade" åt degen i frustration . Nu är alla bullar klara (glutenfria och vanliga, med och utan skinka) och jag har diskat. Det blir förhoppningsvis mumsiga "kvällsmackor" ikväll .

• Milla C
    asap skrev 2012-04-26 15:13:47 följande:
    Piggley - Sådär är det hos kusinerna, som bor i Millas trakter, också - Förberedande inför förskoleklass som i sin tur är förberedande inför skolan?

Näpp! Heeeeelt olika kommun ju .

Här har vi fått reda på vilken skola vi fått, men inte nåt mer. Gabriel kommer ha två förskolekompisar med till klassen (varav den ena verkligen är en kompis). Jag har bokat in ett eget besök i förskoleklassen med G den 9:e maj, så får vi se sen.

Kommenterar allt annat när jag sitter vid datorn.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*